یمن

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور گفت که «ادامه محاصره و توقیف کشتی‌ها کمکی به برقراری و ایجاد صلح در یمن نمی‌کند».

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه در صنعاء با یکدیگر دیدار کردند.

بیشتر بخوانید:

مذاکره محرمانه انصارالله و سعودی در مسقط/ سنگ تمام نظامی عربستان برای بازپس‌گیری عدن

وبگاه «انصارالله» گزارش داد که دو طرف در این دیدار درباره نتایج تلاش‌های گریفیتس برای حل سیاسی بحران یمن و سفرهای اخیر وی به منطقه در چارچوب عملیات صلح بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این دیدار از نماینده سازمان ملل به دلیل تعامل مثبت با طرحی که چندی پیش انصارالله آن را در آستانه پنجمین انقلاب 21 سپتامبر در خصوص توقف درگیری‌ها ارائه کرده بود، تقدیر و تشکر کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز از طرح مهدی المشاط تقدیر و تشکر کرد و گفت که این طرح شرایط مناسب را برای فرآیند صلح ایجاد کرده است.

المشاط در ادامه به گریفیتس گفت که ادامه محاصره و توقیف کشتی‌ها به صلح یمن کمکی نمی‌کند و مواضع سازمان ملل در برخورد با اقدامات ظالمانه در حق ملت یمن، عادی باقی مانده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این دیدار همچنین به ادامه بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعاء پرداخت و گفت که این مساله باعث دو چندان شدن درد و رنج ده‌ها هزار نفر از بیمارانیمنی  و کسانی که در خارج از یمن گرفتار شده‌اند، شده است.

المشاط بر ضرورت ایفای نقش سازمان ملل برای فشار به کشورهای متجاوز جهت بازگشایی این فرودگاه به اعتبار اینکه گامی به سمت صلح در یمن و منطقه محسوب می‌شود، تاکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس پارلمان دولت نجات ملی یمن که هم در این دیدار حضور داشت، به شرایط انسانی سختی که مردم یمن از آن رنج می‌برند و اکنون به سطح فاجعه بار آن رسیده است، اشاره کرد و گفت که هر بار در دیدار با نماینده سازمال ملل در امور یمن این مسایل مطرح می‌شود،‌ اما هیچ تغییر در مواضع سازمان ملل مشاهده نمی‌شود.

«عبدالعزیز بن حبتور» رئیس دولت نجات ملی یمن نیز در دیدار با گریفیتس از سازمان ملل خواست تا به کشورهای متجاوز به یمن، به منظور رعایت تعهداتشان در چارچوب توافقات سوئد فشار وارد کند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن که دیروز (یکشنبه) وارد صنعاء شده بود، امروز (دوشنبه) با تعدادی از مسئولان انصارالله از جمله رهبر انصارالله نیز دیدار کرده است

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ehsan IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا نمیدونم که متوجه نیستند که عربستان توی عراق و سوریه چکار میکنن تا بتونن همه نگاهها رو به اون سمت ببرن تا یمن رو به خاک وخون بکشن یا دیگه توانی واسه مقابله کردن ندارن.واسه اروم کردن اوضاع منطقه باید عربستان رو هدف قرار داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس