کد خبر 999043
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
اولین تصاویر از لحظه عملیات "نصر من الله" یمنی ها

هلاکت شماری از مزدوران در الجوف، تظاهرات گسترده در الحدیده در محکومیت متجاوزان و اظهارات سخنگوی جنبش انصارالله درباره دیدار با سفیر انگلیس در عمان از جمله خبرهای مربوط به یمن است.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه المسیره، شماری از مزدوران ائتلاف سعودی اماراتی امروز یکشنبه در عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در استان الجوف کشته و یک بولدوزر نظامی آنها منهدم شد.

بیشتر بخوانید:

روایت تحلیلگران عرب از بزرگترین شکست سعودی

تظاهرات مردم یمن در تمجید از عملیات «نصر من الله»

همچنین امروز یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای در برابر دفتر سازمان ملل متحد در استان الحدیده برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان در این تظاهرات، اقدام متجاوزان به یمن در توقیف کشتی‌های حامل نفت و دارو و غذا را محکوم کردند.

المسیره همچنین از حملات جنگنده‌های سعودی به منطقه العرج در الصلیف استان الحدیده خبر داد.

جزئیات دیدار  سخنگوی انصارالله با سفیر انگلیس در عمان

خبر دیگر اینکه محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله با سفیر انگلیس دیدار کرد. بر اساس گزارش المیادین، عبدالسلام گفت ما در دیدار با سفیر انگلیس، آتش بس نظامی را در سایه ابتکاری که المشاط رئیس شورای  عالی سیاسی یمن مطرح کرد، بررسی کردیم.

المسیره در این باره گزارش داد محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی یمن با مایکل آرون سفیر انگلیس و هیئت همراه در پایتخت عمان دیدار کرد که طی این دیدار، برخی پرونده‌های مهم در زمینه انسانی، سیاسی و چشم  انداز آتش بس نظامی در سایه ابتکاری که المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر ارائه کرده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، سفیر انگلیس از ابتکار المشاط تمجید کرد و آن را فرصت واقعی برای تحقق صلح در یمن دانست و گفت تعامل با این ابتکار باید فراتر از سطح کنونی و به گونه‌ای باشد که به تقویت صلح و ثبات و ورود به مذاکرات و حل سیاسی فراگیر کمک کند.

عبدالسلام اظهار داشت هیئت ملی به سفیر انگلیس تاکید کرد که ابتکار ریاستی(المشاط) با هدف نشان دادن حسن نیت و تمایل برای صلح و ثبات و پایان تجاوزگری و محاصره به شکل واضح ارائه شده است.

وی افزود پاسخ به ابتکار المشاط تا این لحظه از حد اظهارات مبهم و غیر شفاف فراتر نرفته و پاسخ در سطح مطلوب نبوده است.

عبدالسلام خاطر نشان کرد ادامه وضع موجود بدون پیشرفت واضح در قبال ابتکار صلح ریاست یمن(المشاط) به ادامه آن و تبدیل به آتش بس فراگیر در صورتی که متجاوزان موضع واضحی اعلام نکنند، کمک نمی‌کند، ملت یمن منتظر عمل است یعنی توقف تجاوزگری و پایان محاصره که تنها در آن صورت می‌توانیم آن را پیشرفت مثبت توصیف کنیم.

رئیس هیئت مذاکره کننده ملی یمن در ادامه گفت ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی در دریای سرخ از سوی متجاوزان به طور کلی با توافقات سوئد و گام‌های عملی که ما به صورت یکجانبه در بنادر الحدیده برداشتیم، مغایرت دارد.

وی افزود اقدام صبح امروز متجاوزان در حملات هوایی به الحدیده که یک کامیون در الصلیف را هدف قرار دادند، نقض آشکار توافق سوئد و پاسخ منفی به ابتکار ریاستی(المشاط) است که تا کنون هیچ پاسخ رسمی دریافت نکرده‌ایم علاوه بر اینکه شاهد ادامه تجاوزگری و محاصره یمن هستیم.

رئیس هیئت ملی یمن در ادامه گفت هیئت یمنی در این دیدار به گزارش کوتاه «اشلی سیرنگی» نماینده برنامه وزارت توسعه بین المللی انگلیس درباره مشکلاتی گوش کرد که برخی سازمان ها در صنعا با آن روبرو هستند و راه‌های حل مطلوب آن به گونه‌ای که در رساندن کمک‌ها به تمام کسانی که از آن بهره می‌برند، همچنین تخلفات برخی سازمان های بین المللی خواه در کیفیت موادی که توزیع می‌شوند و انسجام آن با معیارهای مطلوب یا تعیین  اولویت‌ها در خصوص غذا و داروی مورد نیاز ملت یمن که از شدت محاصره و نبود مواد  اساسی غذایی و پزشکی در رنج هستند، در این دیدار مورد توجه قرار گرفت و همچنین تاکید شد که هر گونه تخلفات یا اختلالاتی که ممکن است در صنعاء رخ دهد، به هیئت ملی امور انسانی در صنعاء منتقل خواهیم کرد و برای حل آن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود ما برای همکاری در ارزیابی و اصلاح کشتی نفتی صافر با وجود مانع تراشی متجاوزان در برابر رسیدن سوخت برای راه اندازی آن آمادگی داریم.

عبدالسلام اظهار داشت  کشتی صافر به سبب تصمیم غیر قابل توجیه متجاوزان به این وضعیت رسیده است، متجاوزان تنها به دنبال ایجاد مشکل زیست محیطی دریایی هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ehsan IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    1 0
    خب اشتباه میکنی که منتظر قدمهای مثبت از طرف عربستان هستی باید اونقدر اقدامات انجام بدی تا اونها کوتاه بیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس