سیف - روحانی

روحانی به واسطه مذاکرات هسته‌ای و تعامل با جهان، قول داد که همه تحریم‌ها رفع می‌شود و اقتصاد نجات پیدا می‌کند اما در فضای امروز، دولت نمی‌گوید که چرا قیمت ارز و سکه لحظه به لحظه تغییر می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

روزنامه ایران؛ ۷/۱۲/۹۲

** روحانی: پیروزی نهایی رفع همه تحریم‌هاست

"رئیس‌جمهوری سپس در جمع هزاران نفر از مردم استان هرمزگان که در ورزشگاه تختی بندر عباس به استقبال رئیس‌جمهوری آمده بودند سخنرانی کرد. «هدفمندی یارانه‌ها» و «مذاکرات هسته‌ای» دو محور عمده سخنان روحانی در این مراسم بود و طی آن رئیس‌جمهوری به مردم اطمینان داد افرادی که به دریافت یارانه نیاز دارند، در مراحل بعدی نیز یارانه شان را دریافت خواهند کرد.
وی همچنین وعده داد مذاکرات هسته‌ای تا «پیروزی نهایی مردم ایران» که به گفته وی «رفع تمام تحریم ها» است ادامه خواهد یافت.
رئیس دولت یازدهم به دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای در گام اول اشاره کرد و گفت: «شرایط امروز به گونه‌ای است که بازرگانان و سرمایه‌گذاران جهان، ایران را انتخاب کرده‌اند؛ شما می‌بینید سرمایه‌گذاران ایرانی که در خارج از کشورهستند و همچنین کارآفرینان داخلی ما خودشان را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.»
وی با یادآوری رفع تحریم‌ها در خودروسازی، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بخشی از تحریم‌های بانکی تأکید کرد: «ما باید زنجیرهایی را که ظالمان و مداخله گران به ناحق بر دست و پای اقتصاد کشور ما بسته بودند، بگشاییم که نخستین قدم مهم در این مسیر برداشته شده است.»

روحانی در بخش دیگری از سخنانش به هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: «به مردم ایران به صراحت عرض می‌کنم این حق از همه آن‌هایی که به یارانه نقدی در زندگی خودشان نیازمند هستند، سلب نخواهد شد و برای آن‌ها ادامه خواهد یافت.» او در عین حال خاطرنشان کرد معیاری برای تشخیص اینکه چه افرادی نیاز به دریافت یارانه دارند و چه کسانی نیاز ندارند طبق قانون و از طرف دولت مشخص خواهد شد. رئیس قوه مجریه با برشمردن اهداف فاز دوم هدفمندی گفت: علاوه بر استمرار یارانه نقدی برای اقشار نیازمند قدم‌های مؤثری درباره امنیت غذایی و بهداشت و درمان برداشته خواهد شد. به گفته وی «دولت در قدم‌های بعدی اقداماتی انجام می‌دهد که اقشار آسیب پذیر جامعه نسبت به تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی ضروری خیالشان راحت باشد…»

اظهارات روحانی درباره رفع تحریم ها در حالی است که همین امروز روحانی به زعم خودش، به دنبال پیگیری لوایح FATF برای رفع تحریم ها است و عملاً برجام هیچ سودی برای ملت ایران نداشت.

از سوی دیگر روحانی در ابتدای دولتش از یارانه واریزی مردم سخن میگوید اما چندماه پس از گذشت دولت، مسوولان دولتی اعلام کردند که شب واریز یارانه ها، شب عزای دولت است.

روزنامه ایران؛ ۷/۱۲/۹۳

** روحانی: شعار دولت نجات اقتصاد است

"روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم با تأکید بر اینکه این دولت به تمام وعده‌های که در ۲۴ خرداد پارسال داده وفادار می‌ماند، اظهار داشت: شعار دولت نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است و ما به راهمان ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همه مردم باید بدانند که دولت در طول ۱۸ ماه گذشته در زمینه اقتصادی، باوجود اینکه وارث ویرانی‌های فراوانی بود، توانسته گام‌هایی را با حمایت مردم، مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع تقلید بردارد که هر منصفی را به تعجب وا می‌دارد.

روحانی با تأکید بر اینکه تحریم ظلم به مردم و توسعه حق مسلم ملت ایران است، تصریح کرد: با منطق و استدلال، مذاکرات را ادامه می‌دهیم، اما طرف مذاکره باید بداند که ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست بر نخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه خواهد داد. رئیس جمهوری تصریح کرد: طرف مذاکره همچنین باید بداند که پایان این مذاکرات و نتیجه این توافق برداشته شدن همه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد."

روزنامه شرق؛ ۷/۱۲/۹۵

** ظریف: همکاری های محیط زیستی با کشورهای همسایه ضرورتی امنیتی است

"محمدجواد ظریف در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما در شرایط ویژه بین المللی هستیم که بیش از هر چیز نیاز به ادراک مشترک در زمینه چالش ها، منافع، خطرات و آینده بشریت دارد. هیچ موضوعی به اندازه محیط زیست در این ادراک مشترک نقش نداشته و هیچ موضوعی به اندازه محیط زیست نیازمند همکاری، هم فکری، تبادل نظر و تشریک مساعی بین المللی نیست. ظریف ادامه داد: این درک مشترک که امروز در حوزه محیط زیست به آن دست یافته ایم؛ یعنی فهمیده ایم که در زمینه محیط زیست در یک کشتی نشسته ایم و یا همه به ساحل امن می رسیم یا همه در یک محیط آلوده و غیرقابل حیات زندگی را بدرود خواهیم گفت."

اظهارات ظریف درباره رفع مشکلات محیط زیستی بر پایه همکاری با کشورهای همسایه در صورتی است که ظریف بعد از ۶ سال در وزارت امور خارجه، ماه گذشته برای اولین بار به عراق سفر کرد تا با مسؤولان عراقی مذاکره کند، از سوی دیگر، ظریف تا به امروز به سوریه نیز هیچ سفری نداشته است ولی آمار سفرها و دیدارهای خارجی ظریف با کشورهای اروپایی و به خصوص وزیر خارجه سابق آمریکا، قابل تدمل است.

روزنامه آرمان؛ ۷/۱۲/۹۶

** ناراحتی محسن هاشمی از خطاب داعشی وطنی به دراویش پاسداران

"رئیس شورای شهر تهران یکشنبه صبح در ابتدای جلسه چهل و هشتم شورای شهر با اشاره به حوادث روزهای اخیر در خیابان پاسداران گفت: آنچه که بدیهی است لزوم همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب در ایران است و نباید این موهبت تهدیدی برای یکپارچگی و وحدت جامعه شود. نیروهای خدوم ناجا در وقایع خیابان پاسداران مظلوم واقع شدند و وجهه دراویش نیز به دلیل اقدام خودسرانه برخی از اعضا و تحریک شدن سایر اعضا مخدوش شد، درعین حال نباید به بهانه اقدامات و شعارهای برخی شهروندان علیه دراویش، پلیس را مورد هجمه قرار داد و همچنین نباید به دلیل خطای تعداد انگشت شماری از اعضای این فرقه، دراویش را که تاریخی چند ساله و توام با مدارا و همزیستی با دیگران داشتند را وابسته و داعشی بخوانند."

این اظهارات محسن هاشمی در حالی صورت می پذیرد که که دارویش خیابان انقلاب با وحشی‌گری تمام، تعدادی از جوانان پلیس و بسیجی را به شهادت رساندند و هیچ گاه از اقدام خود عذرخواهی نکرده و حتی طلبکار هم شدند.

در کل جریان اصلاحات بعد از حوادث خیابان پاسداران، به جای حمایت از انقلاب و کشور، مدافع متهمان و محکومان خیابان پاسداران شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حامد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    2 0
    معنی کلاه گذاشتن سر مردم ودروغ گفتن به مردم وسر کیسه کردن مرم وفریب مردم ووعده سر خرمن دادن ودروغ پشت دروغ گفتن به مردم و.........................یعنی چه لطفا پاسخ را در همین سایت بنویسید متشکرم
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    2 0
    ولی الان داره برعکس عمل می‌کنه .مرگ اقتصاد دور از جون مردم.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    0 0
    داداش جان اینها به ظریف گفته بودن می خواهیم بریم کافه اما پیچوندن و رفتن دیدار اسد و جواد رو هم نبردن
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    1 0
    عزیزان شاید باورتون نشه ولی بازیهای دولت نتیجه دوری از دستورات شرع انور است تمام کامنتهای قبلیم هم منظورم همین بود...شاید مشرق منشر نکنه به دلایلی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس