جهانگیری روحانی

روحانی و جهانگیری در حالی وعده به زندگی راحت و سالم در پناه برجام را به مردم دادند که در روزهای فعلی، مردم برای به دست آوردن پوشک و گوشت و مرغ باید زندگی سختی را تجربه کنند.

سرویس سیاست مشرق - در لا به لای روزنامه‌های سال‌های گذشته، وعده‌ها و ادبیات جالبی از سوی دولتی‌ها واصلاح‌طلبان به کار گرفته شده است که مشرق روز به روز آن‌ها را بررسی و بازنشر خواهد کرد.

*******

روزنامه آرمان؛ ۹۲/۱۲/۵

** هاشمی رفسنجانی: مردم از تندروی‌های اول انقلاب رنجیدند

هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای حزب اراده ملت، ضمن یادآوری برخی تندروی‌های دهه اول انقلاب و در مراحل بعد اظهار کرد: عده‌ای از مردم از آن تندروی‌ها رنجیدند، بعدها نیز شکل تندروی‌ها عوض شد که باید همه برای جلوگیری از پیشروی آن تلاش کنیم.

این اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره تندروی‌ها در اوایل انقلاب، در حالی است که شخص هاشمی علمدار تندروی در دهه شصت است تا جایی که وی در خطبه‌های نماز جمعه اوایل انقلاب، زنان بدحجاب را ضدانقلاب و دزد معرفی کرده است.

هاشمی درباره زنانی که مقداری از موهایشان بیرون از روسری هست، می‌گوید: این‌ها نوعاً آدم‌های مرفهی هستند که درد مشقت کار و این حرف‌ها را نچشیده‌اند و با پول‌های بادآورده‌ای که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان می‌دزدند یا به ارث رسیده و یا از چیزهای دیگر، دیگر این‌جوری بار آمده‌اند و فکر شده که در هر منطقه‌ای یک اردوگاه برای این‌ها درست کنند و در آن اردوگاه وسایل کار بگذارند، معلمین اخلاق نیز در آنجا بگذارند.

روزنامه ایران؛ ۹۳/۱۲/۵

** روحانی: مردم زندگی راحت و سالم می‌خواهند

رئیس شورای عالی محیط‌زیست با اشاره به مشکل هوای تهران و اهواز و افزایش روزهایی که هوای ناسالم در این شهرها مستولی است، تصریح کرد: مردم زندگی راحت و سالم می‌خواهند و باید با این معضلات مبارزه کرد ولو اینکه طرح‌های بلندمدت برای حل آن‌ها داشته باشیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به بحث ریز گردها و عملکرد مهندسان یک کشور در ساخت سدهای متعدد و مشکلات منبعث از آن در ایران و عراق گفت: کار مهندسی باید با منافع ملت‌ها گره بخورد و به مسئله محیط‌زیست و نیز اقتضائات فرهنگ ملی و دینی کشورها توجه داشته باشد و درعین‌حال همه‌جا اخلاق رعایت شود.

این اظهارات روحانی درباره زندگی بهتر و رفع ریز گردها با همکاری و تعامل کشور عراق در حالی است که آقای روحانی تا امروز یعنی هفت سال بعد از ریاست جمهوری یک‌بار هم پایش را در عراق نگذاشته است، از سوی دیگر، معاونان روحانی مثل معصومه ابتکار، در سال‌های گذشته برای رفع مشکل ریز گردها، اعلام کرد بودجه کافی نداریم، سپس اعلام کرد صدام، داعش، عراق و ترکیه مقصر ریز گردها هستند و از مردم خواست برای نابودی داعش در جهت رفع مشکل ریز گردها، دعا کنند.

روزنامه ایران؛ ۹۴/۱۲/۵

** جهانگیری: برجام فرصتی برای بهبود معیشت مردم است

جهانگیری ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفت: اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری همواره می‌گفتند ایران در آستانه جنگ است، اما بعد از دو سال همه این مسائل برطرف شده و جهان امروز با زبان منطق و احترام با ایران سخن می‌گوید.

وی گفت: برجام فرصتی برای ارتقای منزلت و رونق اقتصادی و محقق کردن اقتصاد مقاومتی است و نهایت کار باید صرف توسعه و بهبود معیشت مردم شود. معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: مردم در سال ۱۳۹۲ کاری کردند که تهدیدها برطرف شد و در انتخابات سال ۹۴ باید کاری کنند که چرخ اقتصادی مملکت به حرکت دربیاید.

وی در خصوص اجرای نامناسب خصوصی‌سازی گفت: بهترین بنگاه‌ها با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به کسانی واگذار شد که معلوم نیست مالکیت آن‌ها مال کیست.

جهانگیری با اشاره به شعارهایی که در دولت گذشته در خصوص مبارزه با فساد داده می‌شد، گفت: این شعارها فقط برای بهره‌برداری سیاسی بود و امروز هم برخی‌ها این شعارها را ادامه می‌دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: دولت یازدهم درصدد است مشکلات را از پیش پای مردم بردارد، مصمم است با فساد مبارزه کند و همه هزینه‌ها را به جان خریده است

به گفته جهانگیری هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد در دولت یازدهم وجود ندارد و مبارزه با فاسد فقط مربوط به گذشته نیست و امروز هم باید به آن حساسیت داشته باشیم.

وی ریشه‌کن شدن فساد را از دغدغه‌های اصلی مسئولان دولت تدبیر و امید خواند و افزود: برخی احساس می‌کنند دولت ساده است و اگر آدرس غلط بدهند دولت به دنبال آن می‌رود. اگر آدرس صحیح بدهند با هر فردی برخورد می‌کنیم حتی اگر نزدیک‌ترین فرد به کابینه دستش آلوده شود هیچ خط قرمزی وجود ندارد و با آن برخورد می‌شود.

وعده جهانگیری درباره بهبود معیشت مردم در حالی است که بعد از خروج راحت و بدون دردسر ترامپ از برجام، دولت روحانی در تأمین پوشک و گوشت و مرغ مردم ایران مانده است و قیمت ارز از ۴,۰۰۰ هزار تومان تا ۱۹ هزار تومان بالا رفت؛ همه این موارد از قدرت بهبود معیشت مردم توسط برجام خبر می‌دهد.

اظهارات جهانگیری درباره سایه جنگ در حالی مطرح می‌شود که اصلاح‌طلبان و دولتمردان روحانی ازجمله شخص رئیس‌جمهور مدعی سایه جنگ بودند و با تبلیغات بسیار اعلام کردند که با توافق در برجام و اجرای برجام، دیگر سایه جنگ در کشور وجود ندارد درحالی‌که آمریکا در دوره ترامپ هر هفته از گزینه جنگ صحبت می‌کند.

جهانگیری همچنین به ماجرای فساد واگذاری‌ها بر اساس اصل ۴۴ اشاره‌کرده است درحالی‌که ماه گذشته ۵۵ نماینده مجلس در نامه به رئیس قوه قضائیه، نسبت به تخلفات گسترده در دولت روحانی هشدار داده و نوشتند: با سلام و احترام به عرض می‌رساند در مدت تصدی آقای عبدالله پوری حسینی به سمت ریاست سازمان خصوصی‌سازی تخلفات معتنابهی در واگذاری شرکت‌های دولتی انجام شده و پرونده‌های قضایی علیه ایشان در دادگستری تشکیل گردیده است.

جهانگیری درباره مبارزه با فساد نیز وعده‌هایی داده است درحالی‌که بعد از دستگیری برادرش به اتهامات مالی و اقتصادی، به نوعی دادگاه و قوه قضائیه را به بازی‌های سیاسی متهم کرد.

روزنامه اعتماد؛ ۹۵/۱۲/۵

** علوی: حتی یک اسم هم از مدیران دو تابعیتی / نداریم اژه‌ای: هنوز مدیران دو تابعیتی وجود دارند

از قوه قضاییه اصرار و از دولت انکار! به نظر می‌رسد بحث و جدال‌ها درباره افرادی که جز ایران شهروند کشور دیگری هم شمرده می‌شوند و در پست‌های مدیریتی دولت حضور دارند، تمامی ندارد. از چند ماه گذشته بحث مدیران دو تابعیتی همچنان داغ بوده است و پاسخ‌هایی در این مورد میان قوه قضاییه و دولت ردوبدل می‌شد. چند ماه پیش بود که بحث مدیران دو تابعیتی به‌طورجدی مطرح شد و دولت اعلام کرد تنها یک مدیر دو تابعیتی در میان مدیرانش حضورداشته که از سمت خود استعفا داده است؛ اما ماجرا برای دستگاه قضا پایان نیافت و همچنان بر حضور دو تابعیتی‌ها در دولت اصرار داشت. چند روز پیش اما اظهارات دادستان کل کشور وزیر اطلاعات را به پاسخگویی واداشت.

پس‌ازاینکه محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در پنجمین دوره از نشست‌های «میزان انقلابی‌گری است»، از دولت حسن روحانی انتقاد کرد که چرا مسئولان دو تابعیتی را از کار برکنار نکرده است، گفت: خبر داریم برخی از مسئولان دو تابعیتی هستند و این خلاف قانون است. دولت اعلام کرد که آن‌ها را از کار برکنار می‌کند اما این کار را نکرد. این اظهارات انتقاد تلویحی وزیر اطلاعات از دادستان کل کشور را در برداشت و حتی محمود علوی به دستگاه قضا مهلت داد تا دست‌کم ۵ نفر از مدیران دو تابعیتی را به دولت معرفی کنند تا وزارت اطلاعات طبق قانون با آن‌ها برخورد کند و گفت: هیچ‌کس مصداقی از مسئولان دو تابعیتی را ذکر نکرده و دراین‌باره تنها کلی‌گویی شده است. این مهلت به سرآمد و خبری مبنی بر اینکه قوه قضاییه لیست مدیران را به وزارت اطلاعات ارائه کرده باشد، منتشر نشد.

صبح دیروز اما بار دیگر دستگاه قضا برای چندمین بار بحث مدیران دو تابعیتی را پیش کشید، این‌بار از زبان سخنگوی قوه قضاییه. محسنی اژه‌ای گفت: دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌کنند که هنوز مدیران دو تابعیتی وجود دارند. این سخنان محسنی اژه‌ای اما بلافاصله توسط وزیر اطلاعات پاسخ داده شد. محمود علوی دیروز در حیاط دولت و پیش از آغاز جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بار دیگر تأکید کرد: من هیچ‌کدام از آمارهای اعلام شده درباره تعداد مدیران دو تابعیتی را تأیید نمی‌کنم.

صراحت علوی در تکذیب حضور مدیران دو تابعیتی در حالی است که در سال ۹۶ و ۹۷، مدیران دو تبعیتی وجود داشتند که هم اختلاس کردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند و هم دستگیر شدند و بعد توسط وزارت اطلاعات فراری داده شدند.

به عنوان مثال کاوه مدنی مدیر دو تابعیتی محیط زیست، پس از پرونده جاسوسان محیط زیست، توسط یکی از معاونت‌های وزارت اطلاعات فراری داده شد، از سوی دیگر، در مهرماه ۹۷، یکی از مدیران دو تابعیتی در وزارت نفت، بعد از اختلاس از کشور فرار کرد. مسئول فروش فرآورده‌های نفتی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در منطقه بوشهر با اختلاس چند ده میلیارد تومانی متواری شد.


روزنامه ایران؛ ۹۶/۱۲/۵

** عراقچی: برجام برای ایران موفق نبوده است / مطالبات مردم ایران از برجام برآورده نشده است

عراقچی با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، گفت: اما ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است. دلیل ساده است، امریکا تقریباً هر روز تعهداتش در برجام را نقض می‌کند و امریکا دلیل این مسئله است که برجام برای ایران موفق نبوده است. حتی متن و کلمات برجام نقض شده‌اند. وی افزود: «اظهارات رئیس‌جمهوری امریکا به‌وضوح نقض برجام است و به‌جای فضای سازنده فضای مخرب ایجاد می‌کند که شرکت‌ها و بانک‌ها را از تجارت با ایران بازمی‌دارد.» وی تصریح کرد: «اگر این مسائل ادامه داشته باشد و ایران از آن بهره‌مند نشود، واقعیت این است که ایران از آن خارج خواهد شد.»

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در گفت‌وگو با رسانه بریتانیایی «بی‌بی‌سی» به امکان مذاکره درباره مسائل غیرهسته‌ای اشاره کرد و گفت: «قبل از آنکه دیگر مسائل موردبحث قرار گیرند، امریکا باید بخش مربوط به خود را در برجام تحقق بخشد.» وی تأکید کرد «مذاکره در مسائل دیگر به موفقیت توافقی که قبلاً حاصل‌شده بستگی دارد و ما کاملاً به آن پایبند بوده‌ایم و دیگر طرفین کاملاً به آن پایبند نبوده‌اند.» عراقچی در ادامه خاطرنشان کرد «اگر برجام تجربه‌ای موفقیت‌آمیز برای ایران باشد، آن‌ها اجازه خواهند داشت از ما درباره مسائل دیگر درخواست مذاکره کنند.»

عراقچی همچنین گفت: «مطالبات مردم از برجام، برآورده نشده است و این‌یک واقعیت است.» معاون وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: «این مسئله بیشتر به دلیل فضای شک و تردیدی است که ترامپ پیرامون برجام ایجاد کرده که مانعی برای همکاری شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها با ایران است، این‌یک واقعیت است و این نقضی از سوی امریکا است.»

این اظهارات عراقچی در سال ۹۶ در حالی صورت می‌پذیرفت که قبل از نهایی شدن مذاکرات، تمامی منتقدین هشدارهای لازم درباره کارشکنی غرب و آمریکا را گوشزد کردند اما توسط روحانی به جهنم حواله شدند، از سوی دیگر، کارشناسان بسیاری اعلام کردند که ترامپ به راحتی از برجام خراج می‌شود ولی ظریف یک‌تنه اعلام کرد امریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود، همه منتقدین اعلام کردند که هیچ تحریم برداشته نمی‌شود ولی همه تیم هسته‌ای و همه دولت روحانی اعلام کردند که تمامی تحریم‌ها بالمره لغو می‌شود، با همه این همه، هنوز تیم مذاکره کننده هسته‌ای و شخص روحانی متوجه بدعهدی و دشمنی غرب نشدند و اعلام می‌کنند موفقیت برجام درگرو تصویب پالرمو و CFT است و بازهم معیشت مردم را به موضوعات توهمی گره‌زده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    19 1
    بخاطر همین گوشت کردی 100 هزار تومن مردم
    • مهربان IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      9 0
      خاک بر سرتان مردم مسخره گرفته اید، همه قیمت ها چند برابر شده اند هنوزم روضه برجام می خواند
    • مهدی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      4 0
      یارانه ها رو هم به بهانه دهک بالا و این چرت و پرتا قطع میکنند تا باز خودشون بدزدند و اختلاس کنند ... شما فکر کن که خرج آبادی و عمران بشه ... برید توی پروژه های مسکن مهر زمانی احمدی نژاد بخور بخورها رو در بیارید تا بفهمید چه خبره ...
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    25 1
    چند ساله دیگه یه کاندید میگه مردم باید سرلخت بیان بیرون ... ملت میرن به اون رای میدن ... حافظه تاریخی ملت مثل ماهی هاست.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    5 24
    اگر برجام نبود همین گوشت کیلویی صد تومنم نبود. وقتی آمریکا از برجام رفت وضع اینطوری شد
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      10 1
      برجام گفت مسئولین حکومت دزدی وغارت کنند برجام گفت مسئولین حکومتی فرزندان ونوهایشان را بفرستند آمریکا وکانادا وانگلیس برجام گفت مسئولین حکومت حقوق های نجومی بگیرند برجام گفت مسئولین حکومت املاک نجومب بگیرند و برجام گفت ... مشکل ما در داخل است وهیچ ربطی به برجام وامریکا ودشمنان خارجی ندارد
    • حمید IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      7 6
      ببند اون دننتو تا...........
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      7 3
      حالت خوبه ؟؟؟ گوشت نمیتونیم تولید کنیم ؟؟ جلوی قاچاق دام رو نمیشه گرفت ؟؟؟
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      1 0
      ساکت شو
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    13 2
    اگر برجام نبود هم فرقی نمیکرد همین بود
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    8 1
    دقیقا مثل زندگی سراسر جهنمیگه توبراشون در ست کردی.
  • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    16 2
    خدا به حق شهدا ریشه این دولت را از روی مملکت پاک کند
  • mj IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    7 5
    روحانی خیلی بده در عوض شما خیلی خوبی!!!
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      2 4
      عاقلانه و منطقی حرف بزن . احساساتی نظر نده . تعصب کورکورانه نداشته باش .
  • نبی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    9 1
    6سال داری اینو میگی . عمل میخاهیم. سبک زندگی تون به مردم نمیخوره.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    7 2
    همین امثال شما نگذاشتن برجام بماند و اگر نه که ترامپ جان دوست داشت برجام بماند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    0 0
    من لاحیائ لادین له.ا
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    5 3
    سوال اینجاست اگر رئیسی بود چه اتفاقی می افتاد مشرق؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    5 3
    انشالله به بدعهدی اروپایی ها از برجام هم خارج میشیم و اون موقع دوستانی که بر خروج از برجام تاکید دارن باید پاسخگوی مردم باشن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    10 0
    مسئول محترم این جایی که دارید اقتصادش را منهدم میکنید وطن ماست اگر شما گرین کارت یا اقامت کانادا را دارید یا اگر بچه ای شما در غرب زندگی میکنند بچه های ما قرار هست اینجا بزرگ شوند و زندگی کنند..!!
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    5 0
    همینطوری یواشکی باهم حرف بزنید و تصمیم بگیرید .خداکه می بینه
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    ایران تا قبل از برجام عملا در گوشت و مرغ خودکفا بود بعد الان با وقاحت تمام میگن ما ناتوان هستیم ...
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 2
    هزار سال هم بگذره اون تند رو هایی که مردم رو رنجوندند اوایل انقلاب تو اردوگاه شما برادران ارزشی و لرزشی اوایل انقلاب هستند
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    6 0
    باز این یارو شروع کرد به گفتن : جوک سرخه ای ؟!!!!! . علی برکت الله .
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    6 0
    روحانی و دارو دسته اش برای توده مردم مصیبت و برای بعضی اشرافیت آوردند . روحانی برای کشور یک بلا و آفت بود چرا که با کلیدقلابی و فریب و چرب زبانی آمد . حداقل تکلیف مردم با مقامات دیگر روشن بود واگر رفتارهای او رامی کردند ؛ زیاد عجیب و غیر عادی نبود .
  • صدای حق IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    من از رسانه‌های بظاهر انقلابی همچو رجانیوز و مشرق و غیره تعجب می‌کنم چرا بخش‌های مهم سخنرانی سردار سلیمانی در شهرستان ما بابل در خصوص برجام انتشار پیدا نکرد و از تصویر ایشان سیمای استانی فراتر نرفت. سردار بزرگ اسلام در خصوص اصرار‌ و پافشاری افرادی در داخل برای ادامه برجام و برجامیزه‌ کردن‌ سرنوشت مردم در سایر حوزه‌ها‌ همچو‌ اقتصادی‌ شدیدا این روید دولت و اصلاح طلبان را مورد نکوهش قرار دادند
  • تبریزی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 0
    ماندن یا نمادن روحانی و اصلاح طلبان را به رفراندم بگذارید تا رسوا شود هرکه در او غش باشد
  • تبریزی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 0
    برجام گفت اب مردم را من حل میکنم تمام مشکلات را من حل میکنم انهایی که مخالف هستند بروند به جهنم امریکا اوباما ادم مودبی است ارجام گفت چنان رونقی یکی گفت امضای کردی تضمین است کی بود
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    نه اینکه مردم کیف میکنند مردم را بیچاره کردید
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    5 0
    جهل مرکب یعنی حرف این دو آدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس