کد خبر 426410
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

روز گذشته رییس جمهور در سخنانی سرنوشت بسیاری از مسائل کشور را به تحریم ها گره زد و صراحتاً گفت كه تحريم‌ها بايد برود تا مشکلاتی چون اشتغال جوانان تا منابع آب! برطرف شود.

 به گزارش مشرق، رییس جمهور روز گذشته در مراسم دهمين دوره جايزه ملي محيط زيست و دومين روز از هفته محيط‌ زيست گفت: اینکه می گوییم تحریم ظالمانه باید از بین برود بعضی ها چشم هایشان را زیاد نچرخانند! تحریم های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید. تحریم های ظالمانه باید برود تا مسئله محیط زیست و اشتغال جوانان حل شود.

 به دنبال سخنان رئیس جمهور، بسیاری از تحلیل گران داخلی و خارجی به سخنان وی واکنش نشان داده و این موضوع به تیتر یک برخی روزنامه های داخلی تبدیل شد.

روزنامه

روزنامه وطن امروز در گزارش یک خود به اظهارات رئیس جمهور پرداخت و نوشت: «رئیس‌جمهور که در هر سخنرانی بخش زیادی از سخنان خود را به مذاکرات هسته‌ای اختصاص می‌دهد این‌بار بازه تاثیر‌گذاری تحریم‌ها را تا آب خوردن مردم بسط داد. روحانی تاکید کرد تحریم‌ها باید از بین بروند تا سرمایه‌گذار به کشور بیاید و باید سرمایه‌گذاری انجام شود تا مشکل مالی و بانکی و آب خوردن مردم حل شود.»

روزنامه

روزنامه کیهان نیز که با تیتر «حل همه مشکلات در گرو مذاکرات حتی آب خوردن!» به استقبال اظهارات رئیس جمهور رفته و در نقد خود نوشته است: «رئیس‌جمهور طی سخنانی حل انواع و اقسام مشکلات کشور را از محیط زیست گرفته تا آب شرب مردم به رفع تحریم‌های ظالمانه غرب منوط دانست. در حالی که مسئولان مختلف دولتی بارها گفته‌اند مسائل کشور را به مذاکرات هسته‌ای گره نزده اند، با گذشت نزدیک به دو سال از عمر دولت یازدهم، رئیس جمهور در تازه‌ترین موضع‌گیری خود، وعده حل همه مشکلات کشور را به نتیجه مذاکرات هسته‌ای و توافق احتمالی گره زد. از مشکل محیط زیست تا اشتغال و صنعت و حتی آب خوردن مردم! عجیب‌تر آنکه روحانی، رفع تحریم‌ها را عاملی برای افزایش منابع آبی عنوان کرد!

این موضع‌گیری روحانی در حالی انجام می‌شود که خبرها حاکی است موضوع تحریم‌ها یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی مذاکره‌کنندگان است؛ چرا که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهند تحریم را به عنوان ابزاری برای فشار بر ایران از دست دهند. به نظر می‌رسد اعلام چنین مواضعی از سوی مقامات رسمی کشور در بحبوحه مذاکرات، نتیجه‌ای جز جری‌تر شدن دشمن و افزایش سقف مطالبات و زیاده‌خواهی‌های آنها نخواهد داشت.»

روزنامه

روزنامه جوان نیز سومین روزنامه ای بود که حل مشکل آب را تیتر یک خود کرد. این روزنامه در یادداشتی به قلم محمدرضا هادیلو به بررسی سخنان رئیس جمهور پرداخته و نوشت: «در واقع به رغم تأكيد صاحبنظران در مورد پيوند نزدن مسائل داخلي كشور به بحث هسته‌اي و مذاكرات اخير، در اين مراسم يكبار ديگر حسن روحاني القا كرد كه با رفع تحريم‌ها نه تنها سرمايه‌ها به سمت ايران روان مي‌شود بلكه مسئله محيط زيست و اشتغال جوانان حل و منابع آبي زياد و بانك‌ها نيز احيا خواهد شد! حرف‌هايي كه موجب تعجب بسياري از كارشناسان داخلي شد و در كمتر از چند ساعت بسياري از شبكه‌ها و رسانه‌هاي معاند غربي از جمله بي‌بي‌سي نكته را گرفتند و طوري خبر را مخابره كردند كه نشان دهند تحريم‌ها ايران را به زانو درآورده است.»

اما این سخنان جنجالی رئیس جمهور علاوه بر رسانه های داخلی صدای برخی عناصر ضدانقلاب را نیز درآورد. «ن. الف. ک» کاریکاتوریست ضدانقلاب در یادداشتی با عنوان «آقای روحانی! مشکل «آب خوردن» مردم ربطی به تحریم‌ها ندارد!» به انتقاد از سخنان رئیس جمهور پرداخته و با اشاره به اینکه تغییر روش مدیریت منابع آب، ربطی به رفع تحریم‌ها ندارد؛ می نویسد: «[حسن روحانی] بعید است دلایل بحران فعلی خشک‌سالی و کم‌بود آب را نداند. روحانی امروز گفت ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. از حسن روحانی باید پرسید که با رفع تحریم، تفکر «سدسازی بی‌رویه‌»حل خواهد شد؟ آیا آقای روحانی دفاعیات اخیر وزیر نیرو از سدسازی را شنیده است؟ آیا در دست مطالعه داشتن ۵۳۷ سد جدید ربطی به رفع تحریم‌ها دارد؟»

منبع: مجله مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    روحانی تلویحا با این حرفها سخنان احمدی نزاد در خصوص توطئه بودن خشکسالی های خاورمیانه را تایید کرد.
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    خیلی هم ربط داره ، شما اگه آب بخوری باید بری دستشویی ، حالا اگه توالت فرنگی که جزو کالاهای تحریمی هستش تو خونتون نباشه میدونین چه اتفاقی میفته !
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    معاون اولتون رو بازداش کردن تحریم ها رابطه داره با دزدی ها با گم شدن سالانه 30 هزار میلیارد بودجه کشور
  • محمد ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    ( «آب خوردن» چه ربطی به تحریم دارد؟ ) حاج حسین آقا اذیت نکن ، دارد خوب هم دارد .
  • یه بنده ی خدا ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    یا ابالفضل آب خوردن چه ربطی داره؟؟
  • علی س ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    عادت دارید به دروغگویی و رو هوا حرف زدن آره؟
  • سپیده دانافر ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    مشرق خاک تو سرت کنم بیشعور انگل فاضلاب چرا کامنت های من رو منتشر نکردی
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    نگران نباشید خدا رو شکر تو این زمینه مدت هاست به خود کفایی رسیدیم و دستشویی های خودمون رو داریم
  • علی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    0 0
    ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری همه از بهر تو سرگشته و فرمان بردار شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری آقاجون ربط داره خیلی هم ربط داره همه مدیران و مسئولان خدمتگزار بدون هیچ چشم داشتی در حال برنامه ریزی برای اقدامات خوب خویش پس از رفع تحریم ها هستند لذا اگر کوتاهی مشاهده میشود بخاطر رفاه بعد از رفع تحریم است . صبر کن و ببین چه میشه . فعلا دم و باز دم موقوف
  • حمید ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    آب مایه حیات است،نه وسیله ای برای کدخدا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس