کد خبر 906323
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
قاسم احمدی لاشکی

عضو فراکسیون مستقلین با بیان اینکه اسلامی به ساماندهی مسکن مهر معتقد است، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از زنان شایسته در مناصب اجرایی استفاده خواهد کرد.

به گزارش مشرق، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز (شنبه، ۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: امروز برای وزارتخانه بزرگی که ۱۷ معاون و بیش از ۶۵ هزار نفر پرسنل دارد، تصمیم می گیریم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که خود به تنهایی به اندازه چند وزارتخانه کار دارد، حوزه زیرساخت و امور زیربنایی راه ها، سازمان بنادر، فرودگاه ها، راه آهن، هواشناسی، شهرسازی و معماری، همگی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: بهسازی راه های روستایی در دستور کار قرار می گیرد

خوشرو: عدم تطابق ۷۰ درصدی برنامه های وزیر پیشنهادی راه با قوانین بالادستی

وی بیان کرد: انتخاب آقای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی و سرپرست راه و شهرسازی به عنوان فردی که در وزارتخانه مذکور فعال نبوده نشان دهنده نداشتن لابی است، سرپرست باید فردی توانمند و قوی در حوزه مذکور باشد.

لاشکی اظهار کرد: قصد داشتم براساس صحبت مخالفان به بیان مطالبی بپردازم اما به دلیل تنگی وقت ناچارم نکاتی که از اهمیت بیشتری برخوردار است را بیان کنم، در حال حاضر حداقل ۸ نفر از نمایندگان نظری متفاوت با نمایندگان مخالف با آقای اسلامی دارند.

اسلامی از زنان شایسته در مناصب اجرایی استفاده می کند

وی با اشاره به نامه دو تن از نمایندگان فراکسیون زنان به آقای اسلامی مبنی بر اینکه قصد استفاده از زنان در وزارتخانه را دارید، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در پاسخ به این نامه مطرح کرده است مشی اینجانب شایسته سالاری است و به طور قطع از بانوان شایسته استفاده خواهم کرد اگرچه در حال حاضر نیز از خانم شرفبافی به عنوان مدیر ایران ایر استفاده شده است؛ به نظر می رسد آقای روحانی روی زمین کاری برای بانوان پیدا نکردند و از آن ها در امور مربوط به آسمان استفاده کرده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعهد و پاکدستی و تخصص از مهم ترین امور است، از دکتر چمران پرسیده شد تعهد بهتر است یا تخصص و ایشان گفتند اگرچه تعهد بالاتر است ولی فردی که تعهد دارد اما تخصص ندارد در صورتی که مقامی را بپذیرد بی تقوا است.

اسلامی تنها وزیر پیشنهادی که فرم مربوط به شفافیت را تکمیل کرده است

عضو فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: آقای صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس شورای اسلامی فرمی به آقای اسلامی ارائه دادند که آقای اسلامی آن را کاملا تکمیل کردند.

احمدی لاشکی با اشاره به سوال های مطرح شده در فرم تکمیل شده توسط اسلامی، گفت: در این فرم موضوعاتی نظیر عضویت در هیات مدیره خصوصی، هیات مدیره دولتی، وضعیت اشتغال در بخش خصوصی و عضویت در تشکل های صنفی، قرارداد مشاوره یا پیمانکاری با دستگاه های دولتی و غیردولتی مورد سوال قرار گرفت که آقای اسلامی در هیچ یک از هیات مدیره ها نقشی نداشته است.

تمامی ادعاها و پاسخ های آقای اسلامی راستی آزمایی می شود

این نماینده مردم با بیان اینکه تمامی ادعاها و پاسخ های آقای اسلامی راستی آزمایی می شود، گفت: من تاکنون وزیر پیشنهادی را ندیده ام که حتی آدرس محل سکونت خود را نیز بیان کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های برخی نمایندگان مبنی بر اینکه اسلامی در حوزه های مختلف برنامه ندارد، اذعان کرد: اینگونه ادعاها صحیح نیست و وی برنامه های بسیاری دارد.

وی در خصوص انطباق برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اسناد بالادستی توضیح داد: ۴۴ درصد برنامه های ایشان با اسناد بالادستی منطق است، ۳۳ درصد همسو است و ۱۶ درصد براساس سیاست های کلی نظام است.

اسلامی به ساماندهی مسکن مهر معتقد است

احمدی با بیان اینکه اگرچه در مدت حضور آقای اسلامی در مازندران ظرفیت های مدیریتی وجود داشته اما اقدامات مناسبی نیز صورت گرفته است، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مسکن مهر اعتقاد دارد. اگرچه آقای نیکزاد وزیر اسبق به مسکن مهر توجه داشت اما به ساماندهی راه و جاده توجه کمتری داشت. آقای آخوندی به مسکن مهر اعتقادی نداشت و هم و غم خود را در رسیدگی به مسائل راه خلاصه کرده بود اما اسلامی ساماندهی مسکن مهر را در دستورکار خود قرار داده است بنابراین نگوییم وزیر پیشنهادی اعتباری برای مسکن قرار نداده است.

این نماینده مردم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قطعا پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود، گفت: آقای فیضی نکته ای پیرامون عدم توجه به مسائل آموزشی در برنامه های آقای اسلامی بیان کردند در حالی که اسلامی ناکارآمدی نظام آموزشی متناسب با صنعت ساختمانی را موثر بر کیفیت حمل و نقل و مسکن می داند، قطعا برای این موضوع نیز برنامه های بسیاری دارد اما به دلیل ضیق وقت ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه باید نقش اسلامی را در پیشرفت در حوزه پهباد بررسی کنیم، اظهار کرد: بهتر است زمانی که اطلاعات کامل و جامعی در حوزه صنعت هوایی نداریم، موضوعی را مطرح نکنیم.

معضل پسماند در نوشهر با مدیریت اسلامی حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد اسلامی در استان مازندران بیان کرد: معضل پسماند در نوشهر حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در ساری نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

احمدی بیان کرد: اسلامی فردی است که اگر مسئولیتی بپذیرد پرکار است و چکمه پوشیده در میدان به مردم کمک می کند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس