وزرای پیشنهادی

چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه های اقتصاد، راه و شهرسازی، صنعنت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستند از نمایندگان مجلس رای اعتماد کسب کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در هفته گذشته، طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، محمد شریعتمداری، فرهاد دژپسند، محمد اسلامی و رضا رحمانی را به‌ترتیب به‌عنوان وزرای پیشنهادی جهت تصدی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده بود.

در ادامه آخرین اخبار از جلسه امروز مجلس شورای اسلامی درباره بررسی رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی را می‌خوانید:

دو جلسه در یک روز برای رای یا عدم رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی مجلس  

طبق آیین‌نامه مجلس در موافقت و مخالفت با هر یک از وزرا 2 نفر از نمایندگان به عنوان موافق و 2 نفر به عنوان مخالفت می‌توانند صحبت کنند که هر یک از آنها 15 دقیقه برای این کار فرصت در اختیار دارند که البته می‌توانند بخشی از وقت خود را نیز در اختیار دیگر نمایندگان هم قرار  دهند.

آغاز جلسه علنی

جلسه علنی از دقایقی پیش با حضور 201 نماینده و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد.

حضور روحانی در صحن علنی مجلس

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس حضور یافت. وی تا دقایی دیگر سخنرانی خواهد کرد.

همراهان روحانی در پارلمان چه کسانی بودند؟

در این نشست علاوه بر حجت الاسلام حسن روحانی که برای دفاع از وزرای پیشنهادی در صحن علنی پارلمان حضور یافته است، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، عباس صالحی، وزیر ارشاد، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سید محمودعلوی، وزیر اطلاعات، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سورنا ستاری و  معصومه ابتکار در جلسه علنی مجلس حضور دارند.

روحانی: پیروزی کم‌نظیر تاریخی را در اختیار داریم/ ابرتورم نداریم؛‌ از تورم تک‌رقمی عبور کرده‌ایم

رئیس‌جمهور با اشاره به توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت:‌ ما از نظر سیاسی بی‌تردید در سطح جهان پیروزی کم‌نظیر تاریخی را در اختیار داریم. کمتر سراغ داریم آمریکا در سطح جهان تصمیم مهمی را علیه کشور بزرگی اتخاذ کرده باشد اما هم‌پیمانان سنتی‌اش،  او را رها کرده باشد.

روحانی ادامه داد:‌ اگر در این مجلس یک سال پیش به بحث وبررسی می‌پرداختیم که اگر روزی در حقوق لاینفک ملت ایران آمریکا بایستد واروپا در کنار ایران بماند، حتما اکثریت قاطع جمع ما نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند این یک خوش بینی محض است.

وی با بیان این مطلب که کسانی که به مردم می‌گویند ابرتورم داریم یا دروغ می‌گویند یا اقتصاد ایران را نمی‌فهمند،  تصریح کرد: آیا بنزین و گاز ما جزو ارزانترین کشورهای دنیا نیست؟ آیا آب و برق در یک قیمت متعادل نیست؟ آیا حمل و نقل در شرایط خوبی نیست؟ ما وظیفه داریم کشور را اداره کنیم. مردم باید موقعیت کشور را به خوبی بدانند. با صراحت می‌گویم ما با وحدت و با استقامت و ایستادگی ملت بی‌تردید نه در زمان چندان طولانی که در زمانی کوتاه از مشکلات عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از تورم تک‌رقمی عبور کرده‌ایم اما حتما می‌توانیم تورم را مهار کنیم. روند صعودی تورم ادامه نخواهد یافت.

وعده امروز روحانی درباره کنترل تورم

روحانی با اشاره به وزیر پیشنهادی صنعت و اقتصاد اظهار داشت:‌ وزیر صنعت و وزیر اقتصاد یکی از بارهای سنگینی که بر عهده دارند مهار تورم است. در یک مقطعی تورم ما افزایش و رشد اقتصادی ما کاهش پیدا کرده است، اما در حین حال مردم ما باید مطمئن باشند که هیچ زمانی در سال‌های گذشته ذخایر کالاهای اساسی ما به اندازه امروز نبوده است.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر باید حداقل روزی 14 ساعت کار کند با روزی 7-8 ساعت نمی شود کار کرد. (برای خواندن متن کامل سخنان روحانی اینجا کلیک کنید)

واکنش برخی از نماینده ها به آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور

نمایندگان: آقای روحانی آمار اشتغال را گرد نکنید

بعد از اینکه رئیس‌جمهور در میان اظهاراتش در مجلس درباره آمار اشتغال صحبت می‌کرد و گفت من اعداد را گرد می‌کنم، بعضی از نمایندگان خطاب به او گفتند گرد نکن! این سروصدای نمایندگان با تذکر علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد. همچنین زمانی که حسن روحانی از رضا رحمانی دفاع می‌کرد چند تن از نمایندگان با فریاد دو دو و چهار چهار می‌کردند

روحانی مجلس را ترک کرد

حسن روحانی بعد از دفاع از 4 وزیر پیشنهادی‌اش با بدرقه محمدرضا تابش عضو فراکسیون امید و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  و برخی دیگر از نمایندگان مجلس صحن علنی مجلس را ترک کرد.

مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی مشخص شدند

مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی هر کدام 15 دقیقه زمان دارند تا به ایراد سخنان خود بپردازند. رئیس جمهور نیز یک ساعت زمان دارد تا از وزرای پیشنهادی دفاع کند. وزرا نیز  در فرصتی 30 دقیقه‌ای می‌توانند از برنامه‌های خود دفاع کنند. سوالات موافقان و مخالفانی که به صورت کتبی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود، از طریق رئیس مجلس به رئیس‌جمهور یا وزیر پیشنهادی اعطا می‌شود.

براساس حروف الفبا ابتدا صلاحیت فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت اقتصاد و پس از آن صلاحیت محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار و پس از این دو محمد اسلامی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی و در انتها نیز صلاحیت رضا رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود.

طبق قرعه‌کشی سبحانی فر و علیجانی به عنوان موافق، علی ساری و یحیی کمالی پور به عنوان مخالفت فرهاد دژپسند به ایراد نظرات خود خواهند پرداخت.

شهریاری و یوسف‌نژاد به عنوان موافق و محمود صادقی و بیگدلی به عنوان مخالفان محمد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت خواهند کرد.

محمدعلی پورمختار و حسن سلیمانی به عنوان موافق و سهراب گیلانی و محمد فیضی به عنوان مخالف محمد اسلامی وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی صحبت خواهند کرد.

بابایی صالح و محمد علی ظاهری به عنوان موافق و ولی ملکی و شهاب نادری به عنوان مخالف رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت صحبت خواهند کرد.

در ادامه اظهارات موافقان و مخالفان دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد را می‌خوانید:

نماینده موافق: برنامه‌های وزیر پیشنهادی با سیاست‌های کلی نظام تطبیق دارد/ دژپسند بر مقابله با بنگاهداری بانک‌ها تأکید دارد

سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارتقاء شفافیت، انضباط پولی، مالی و ارزی، بهبود کسب و کار و اصلاح قوانین مزاحم و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی در برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد به خوبی آورده شده و تمامی برنامه‌های وی منطبق بر برنامه ششم و سیاست‌های کلی نظام است.(متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: دژپسند توانایی باز کردن گره های کور اقتصادی کشور را ندارد

کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: بحث بیمه ها و بانک ها در برنامه های آقای دژپسند بیان شده اما برنامه عملی و علمی برای اصلاحات نیست و من اطمینان دارم نباید کاری کنیم که احتمالا بعد از 2 ماه استیضاح انجام شود، امروز به عنوان یک نیروی مستقل اعلام می کنم دژپسند نمی تواند گره های کور اقتصاد کشور را باز کند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: دژپسند مراحل ترقی را پله به پله طی کرده است

کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار کرد: دژپسند سوابق مدیریتی درخشانی در سازمان برنامه و بودجه داشته و همچنین در تدوین قوانین اقتصادی مادر نقشی موثر داشته است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: جایگاه وزیر اقتصاد در حفظ سرمایه ملی کجاست؟

ساری نماینده مردم اهواز در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی بر عدم ارائه برنامه عملیاتی از سوی دژپسند در حوزه تامین رفاه و حفظ سرمایه ملی اشاره کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: دژپسند از چالش های وزارت اقتصاد مطلع است

علیجانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می گوید که برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد منطبق با اسناد بالادستی است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: برنامه‌های ارائه شده باید جنبه عملیاتی داشته باشد

ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی گفت: برنامه‌های ارائه شده باید جنبه عملیاتی داشته باشد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

کنایه نماینده مجلس به "جهانگیری"

ولی ملکی، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (شنبه ۵ آبان) قوه مقننه و در جریان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت که  در مخالفت با فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهاراتی را داشت، خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که نمایندگان دور او جمع شده بودند، گفت: آقای جهانگیری حق دارد که بخندد، وقتی نمی‌تواند رئیس دفترش را عوض کند، طبیعی است که در چنین شرایطی نتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم. (متن کامل را اینجا بخوانید)
 

نماینده موافق: برنامه های دژپسند منطبق با اسناد بالادستی است

مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه برای تبدیل تهدید تحریم به فرصت باید وحدت و انسجام داشته باشیم، گفت: برنامه های دژپسند منطبق با اسناد بالادستی است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

بخشی از اظهارات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد

فرهاد دژپسند: می‌توانیم جنگ اقتصادی را با تعامل پشت سر بگذاریم/ نگفتم ابرتورم داریم

فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه خود گفت: جنگ اقتصادی را که با آن مواجه هستیم می‌توانیم با تعامل هم پشت سر بگذاریم بدون اینکه یک سانت از خاک مقدس را به دشمن بدهیم. این سرمایه اجتماعی بود که به کمک ما رسید، الان هم برای عبور از جنگ اقتصادی باید همین رویه را داشته باشیم. من برنامه اقتصاد بدون نفت را مدنظر دارم و برنامه‌اش را تدوین کرده‌ام. در گذشته توانستیم برنامه تحقق عدالت اجتماعی را تدوین کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در هسته‌های اندیشه‌ورزی باید نمایندگان مجلس هم باشند،‌ تصریح کرد: امروز شرایط متفاوت است، اینکه گفته شده من گفتم ابرتورم داریم درست نیست. من گفتم برای جلوگیری از بروز ابرتورم باید اقدامات خاص انجام دهیم. امروز یکی از مشکلات کشور بحث تامین مالی است. تامین مالی از برنامه‌های اصلی ماست. آنچه خود در کشور داریم نباید از بیگانه تمنا کنیم. (متن کامل را اینجا بخوانید)

آغاز بررسی صلاحیت محمد شریعتمداری برای وزارت کار

پس از پایان بررسی صلاحیت فرهاد دژپسند برای وزرات اقتصاد، هم‌اکنون کار بررسی صلاحیت محمد شریعتمداری برای وزرات کار آغاز شده است.  ولی ملکی اولین مخالف شریعتمداری است که سخن می‌گوید.

در ادامه اظهارات موافقان و مخالفان محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‌خوانید:

نماینده مخالف: برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون و کار با اسناد بالادستی منطبق نیست

ملکی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسناد بالادستی منطبق نیست، گفت: در زمان جنگ اقتصادی باید تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با دشمن عملکرد هماهنگی داشته باشند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: شریعتمداری فردی با قاطعیت لازم برای مبارزه با فساد است

بابایی صالح عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سوابق شریعتمداری در امور مختلف اجرایی و مدیریتی، گفت: شریعتمداری فردی با قاطعیت لازم برای مبارزه با فساد است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد؟

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شریعتمداری اگر وزیر کارآمدی بود چرا از وزارت صمت استعفا داد، گفت: شریعتمداری فردی است که نمایندگان در ماه‌های اخیر به دنبال استیضاح وی بودند اما او در هیچ یک از جلسات شرکت نکرد، آیا می‌توان به فردی که به قانون احترام نمی‌گذارد، اعتماد کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: شریعتمداری چریک جنگ اقتصادی است

جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ادعاهایی که درخصوص وزیر پیشنهادی تعاون در زمینه واردات خودرو وجود دارد، کذب است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

بخشی از اظهارات موافقان و مخالفان وزیرکار

نماینده موافق: شریعتمداری از تخلف در ثبت سفارش خودرو پرده برداشت

خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون به اقدامات وی درخصوص احراز تخلف در حوزه ثبت سفارش خودرو به عنوان سوابق ارزنده اش در سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت یاد کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

با رأی نمایندگان جلسه رأی اعتماد به وزرا دو شیفته شد

نمایندگان در رأی‌گیری انجام شده در صحن علنی برای ادامه جلسه علنی مجلس رأی دادند تا امروز در نوبت دوم نیز کار رأی اعتماد به وزرا انجام شود.

بر این اساس ادامه کار بررسی استیضاح ۴ وزیر پیشنهادی، کار، راه، اقتصاد و صنعت در نوبت شامگاهی ادامه پیدا خواهد کرد.

جلسه شامگاهی مجلس برای بررسی صلاحیت ۴ وزیر آغاز شد

دقایقی پیش جلسه شامگاهی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی دولت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد؛ در جلسه نوبت بعدازظهر، صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد و تعاون و کار بررسی شد و در نوبت شامگاهی نیز، صلاحیت وزرای راه و صنعت بررسی خواهد شد.

شریعتمداری: از شنیدن خبر خرید و فروش پست در وزارتخانه‌ تنم می‌لرزد

وزیر پیشنهادی وزارت کار گفت:  قریب به نیمی از جامعه ما عضو صندوق‌های اجتماعی، بیمه تأمین اجتماعی در حوزه وزارت کار هستند، لذا این وزارتخانه به معنای عامل وظیفه رسیدگی به امور کارگران را بر عهده دارد.

شریعتمداری تصریح کرد: وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی دارای مأموریت‌های سنگینی است و تصمیمی درباره  این وزارتخانه در واقع تصمیم درباره بخشی از اقتصاد کشور بوده که مغفول مانده و تعاون نام دارد و یک فرهنگ از نظام اقتصادی است.

وزیر پیشنهادی وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی بیان کرد: اگر تعاون مورد اهتمام قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی ادامه داد:  بنده  وقتی می‌شنوم که پست مدیر عاملی  در یک وزارتخانه خرید و فروش می‌شود تنم می‌لرزد و اگر کسانی با آبروی نظام بازی می‌کنند من آماده برخورد با آن‌ها هستم و چنانچه حتی یکی از مواردی که آقای نادری به آن اشاره کردند حقیقت داشته باشد خاطیان را به دستگاه قضا معرفی می‌کنم.

شریعتمداری افزود: اگر به دلیل مسائل مختلف یک ماه گذشته در جلسه بررسی استیضاح بنده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر نشدم به این علت بود که شب قبل سفر به ناحیه سیل زده مازندران داشتم، در مسیر رفت متوجه تقاضای نمایندگان شدم از این رو برای هماهنگی با هیئت رئیسه مجلس تماس گرفتم. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نظر ۳ فراکسیون‌ سیاسی مجلس درباره وزرای پیشنهادی

سه فراکسیون اصلی مجلس (مستقلان، امید و نمایندگان ولایی) صبح امروز و به صورت جداگانه مجمع عمومی خود را برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و جمع‌بندی در این زمینه برگزار کردند.

در جدول زیر نتایج جمع‌بندی سه فراکسیون مجلس درباره وزرای پیشنهادی را مشاهده می‌کنید:

در ادامه اظهارات موافقان و مخالفان محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را می‌خوانید:

نماینده مخالف: ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین نیازمند ساماندهی هستند

گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: مدیریت‌های فعلی در وزارتخانه راه و شهرسازی هزاران میلیارد بدهی انباشته و هزاران پروژه نیمه تمام به جا گذاشته‌اند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: سوابق کاری خوب مهندس اسلامی مشهود است/ تاکید بر رفع مشکل کمبود مسکن

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دغدغه کمبود مسکن در کشور جدی است، گفت: مهندس اسلامی یک نیروی جهادی و انقلابی است و از سوابق کاری خوبی برخوردار است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: عدم تطابق ۷۰ درصدی برنامه های وزیر پیشنهادی راه با قوانین بالادستی

نجفی خوشرودی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: در شرایطی که محمد اسلامی حتی یک روز سابقه کار در وزارت راه و شهرسازی ندارد چگونه می تواند برنامه ای برای اداره این وزارتخانه داشته باشد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: قول مساعد وزیر پیشنهادی برای تمکیل پروژه های مسکن مهر/ مسکن مهر مزخرف نیست

پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه با اشاره به قول مساعد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه های مسکن مهر اظهار کرد: مسکن مهر یک نیاز ضروری برای کشور است و به هیچ عنوان مزخرف نیست. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: برنامه‌های اسلامی تنها ۳۴ درصد با اسناد بالادستی منطبق است

فیضی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: برنامه‌های اسلامی تنها ۳۴ درصد با اسناد بالادستی منطبق است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: اسلامی به ساماندهی مسکن مهر معتقد است

احمدی لاشکی عضو فراکسیون مستقلین با بیان اینکه اسلامی به ساماندهی مسکن مهر معتقد است، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از زنان شایسته در مناصب اجرایی استفاده خواهد کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

اسلامی: پیشگیری از توسعه حاشیه نشینی مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی می شود

اسلامی  از پیشگیری توسعه حاشیه نشینی و بهسازی راه های روستایی به عنوان مهمترین اقدامات خود در جهت اداره این وزارتخانه یاد کرد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی افزود: مهمترین موضوعی که باید در اداره وزارت راه و شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد، اجرای برنامه ششم توسعه و توجه به احکام دائمی برنامه است که این دو برنامه فاخر در کنار قانون تسهیل و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار به صورت هم افزا در جهت انضباط فکری در پیکره وزارت راه و شهرسازی علمیاتی خواهد شد. همچنین برنامه محوری براساس اسناد آمایش سرزمین در دستور کار قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: توجه به موضوع مسکن که نه تنها در قانون اساسی بلکه در برنامه ششم توسعه نیز در جهت تامین نیاز اقشار متوسط و کم درآمد جامعه آمده مبنی بر اینکه 40 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی تا پایان سال اجرای برنامه، 900 هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد و 500 هزار واحد برای اقشار تحت پوشش سازمان های حمایتی بوده، باید عملیاتی شود که سازوکار لازم برای آن نیز طراحی شده است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

در ادامه اظهارات موافقان و مخالفان رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را می‌خوانید:

نماینده مخالف: برنامه های وزیر پیشنهادی صمت همان برنامه های وزیر پیشین است

صادقی نماینده مردم تهران در مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، اظهار کرد: برنامه های وزیر پیشنهادی صمت همان برنامه های وزیر پیشین بوده و این برنامه ها با داده های سال ۹۶ تدوین شده است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: وزارتخانه برای وزیر هتل ۵ ستاره نیست

یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق تحصیلی و شغلی رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزرا پس از کسب رأی اعتماد به هتل ۵ ستاره نمی روند و باید مشکلات را حل کنند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: رحمانی توجه ویژه‌ای به استفاده از مدیران بومی دارد

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رحمانی برنامه خوبی برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه تولید داخل دارد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده مخالف: وزارت صنعت ابزاری برای تنظیم بازار ندارد

بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس می‌گوید: بر اساس قانون تمرکز تمام بحث تجارت کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و نباید وزارت صنعت، معدن و تجارت قانون تمرکز را زیر پا بگذارند. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: رحمانی تحریم ها را به فرصت تبدیل می کند

رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حمایت از وزیر پیشنهادی صمت، تاکید کرد که وی در شرایط کنونی تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و نفس تازه ای در هیات دولت خواهد دمید. (متن کامل را اینجا بخوانید)

نماینده موافق: رحمانی به دنبال ارتقای صادرات غیرنفتی است

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رحمانی به دنبال ارتقای صادرات غیرنفتی است، گفت: انتخاب رحمانی نشان دهنده عزم دولت برای رونق صنعت و اقتصاد است. (متن کامل را اینجا بخوانید)

رضا رحمانی: ایرادهای مخالفان عموماً علمی بود

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان آخرین وزیر پیشنهادی دولت، در دفاع از برنامه پیشنهادی خود گفت:  مهمترین کاری که باید پیگیری کنیم، تثبیت تولید و اشتغال است. اتاق بحران را به اتاق پیشگیری و درمان تبدیل می‌کنیم. مردم از ما توقع معجزه ندارند،‌ مردم انتظار دارند از تنش جلوگیری کنیم.

رضا رحمانی اظهار داشت: بخشی که قرار است در آن خدمت کنم ۳۱ درصد اقتصاد کشور، ۳۳ درصد اقتصاد کل و ۶۴ درصد اشتغال بخش مولد اقتصاد را در اختیار دارد و از میان نزدیک به ۸۵ هزار واحد صنعتی، ۳ میلیون واحد صنفی و حدود ۱۰ هزار واحد معدنی با شما سخن می گویم.

وی با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری راه حل رفع مشکل مردم در توجه به تولید است، اگر بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم خبرهای خوبی را به مردم می دهیم، گفت: بخشی از نقدها در برنامه بوده و بخشی دیگر در اسناد بالادستی آمده است، برنامه ارائه شده به مجلس ظرفیت محدودی دارد. (متن کامل را اینجا بخوانید)

پایان جلسه بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی

جلسه بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی به پایان رسید و رای‌گیری برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی انجام و نتایج آن اعلام شد.

فرهاد دژپسند با 200 رای موافق،‌50 مخالف،‌ 15 ممتنع از جمع 265 آرای ماخوذه به وزارت اقتصاد رفت.

محمد شریعتمداری با 196 رای موافق، ‌63 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 264 رای ماخوذه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شد.

محمد اسلامی با 151 رای موافق، 98 رای مخالف، 8 رای ممتنع وزیر راه و شهرسازی شد.

رضا رحمانی با 203 رای موافق،‌49 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 265 رای ماخوذه به وزارت صمت رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    92 0
    خدایی کی گوش میده ، پارلمان کشورهای دیگه رو میبینی ساکت سرجاشون نشستن و دارن به کسی که گزارش میده گوش میدن ولی کشور ما یا دارن راه میرن یا دور هم دارن گپ میزنن یا با گوشی هاشون دارن حرف میزنن واقعا متاسفم
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      41 0
      قحط الرجال، چهره ای تکراری، آدمهای تکراری، سیاست پیر و فرتوت
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    43 11
    احمدی نژاد می گفت که کی گفته قیمت گوجه افزایش پیدا کرده است. من خودم دیروز از مغازه سرکوچه ام خریدم. روحانی هم منکر تورم است. البته بنده سخنان احمدی نژاد را باور می کنم. چون حداقل اش تا به حال ثابت کرده است که اهل دروغ نیست و عمل گرا است.
  • PKE IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    80 0
    خدایی این ها چیزی میزنن...باید پارک شون عوض کنن...گرانی پدر مردم رو در آورده….انگار توجامعه نیستن
  • NL ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    14 0
    با مشکل فلسفی مواجه اید تعویض الگوبردار یک به الگوبردار دو دلال یک به دلال دو چه به درد میخوره. بدهکارید برا عمر و سرمایه هامون.
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    28 0
    بااین نوشتار دیگه نیازی به رای گرفتن نیست واین وزرای از پیش تعیین شده تشریف ببند سر پستشان
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    28 0
    همش حرف میزنه
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    43 0
    یعنی حیف خاک....................
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    21 0
    دولت کنونی صلاحیت خود نزد ملت را از دست داده و باید استعفا دهد.... انتخابات زود هنگام برای تشکیل دولت مقتدر و اقتصادی تشکیل شود. اصلا معنی نداره دولتی که وجهه مردمی را از دست داده سر کار بماند.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    30 1
    سویسی ها بخاطر رفاه و رایگانی آموزش و بهداشت بهتره به ایران بیان
  • ناشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    20 0
    اگه وزرا هم مثل شما روزی 4 ساعت بخوابن کاملا در خط شما هستن!!!!!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    54 0
    بله با ثروت میلیاردی شون همه چی برای آقایون ارزونه خوب! این مردم هستن که همیشه باید شرایط کشور و فشارها رو تحمل کنن ...
  • منصور IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    46 0
    با این جناح و این ادمها فقط باید به خدا پناه برد یادتون پس از انتخابات با خوشحالی تو خیابون میرقصیدند ایا هنوز هم اونقدر اعتماد دارند
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    24 0
    چرااینقدر از رئیس جمهور کار میکشید ؟؟؟؟؟؟؟! ایشان باید قبل از تاریکی هوا ،خونه باشند !!!!!!!!
  • اشپز باشی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    29 0
    زرشک کیلوئی چند شده؟
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    50 0
    هرکس در این دولت بیاد وبره ،هیـــــــــــــــــــــــــــــــــچ فرقی نمیکنه.همشون عین خود روحانی هستند.یک مشت حرف ودیگر هیـــــــــــــــــــــــــچ.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    21 0
    این مجلس ما مردم نیست مجلس حزب وبنده پول است لعنت بر این مجلس غیرمردمی
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    35 0
    خدایا خودت به داد مردم برس !!!!!
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    50 0
    رای دوباره به شریعت مداری ! جای بسی تاسف آقایان نماینده انگار شما خیالتان از رای آوردن دوباره خودتان خیلی راحته !!!
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    28 0
    روحانی انقد میدونه برای اینکه اینا رای بیارن دیر معرفی کرد تا همه خسته بشن بله جناب از کد خدا سیاست های فرسایشی اموخته
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    10 0
    هر جای دنیا بود شریعتمداری رو محاکمه میکردن
  • بهزاد IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    5 0
    واقعا من نمی فهمم وقتی آقای شریعتمداری نتونسته تو پست قبلیش بازده داشته باشه رو چرا به زور ویز کار و امور اجتماعیش کردن؟؟؟ مردیم بس که مثل موش آزمایشگاهی همه چیزو رومون تست کردن.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    7 0
    شریعتمداری دوباره رای اورد!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    7 0
    جناب روحانی این افراد رو برچه معیاری انتخاب میکنند .مجلس بر چه اساسی به اینها رای میدهد. اقای شریعتمداری اگر کار کن بود در همان وزارت خانه قبلی کار میکرد.اقای اسلامی هم کمر درد داشت نمی توانست پشت تریبون بایسته .اقای دژپسند هم که سنش از این حرفها گذشته 67سالشه صبح بزور ازجاش بلند میشه اینهمه افراد نخبه جوان دارای دکترازیر50سال باتجربه در این مملکت هست .
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    8 0
    هرچه بگندد نمکش مس زنند وای به روزی که بگندد نمک، مجلسی که تکلیف سؤال از رئیس جمهور را روشن نکرد با وجودی از پاسخ های ایشان قانع نشد، مجلسی که تأکید بر روی fatf دارد، مجلسی که در استیضاح هیچ وزیری موفق نبود، خائنینی که از بیت المال و این نظام طراوش می کنند و بر علیه همین نظام تصمیم می گیرند، مجلسی که وقتی خود وزیر استعفاء می دهد و می گوید نمی توانم کار کنم را دوباره انتخاب می نماید جزء خیانت چه می کنند مردم بصیر باشد چون انتخابات مجلس نزدیک است و خائنین را انتخاب نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس