کد خبر 906317
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
محمدرضا رضایی کوچی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دغدغه کمبود مسکن در کشور جدی است، گفت: مهندس اسلامی یک نیروی جهادی و انقلابی است و از سوابق کاری خوبی برخوردار است.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی در نشست علنی امروز (شنبه، ۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: وزارتخانه راه و شهرسازی یک وزارتخانه مهم و موثر در عمران و توسعه و آبادانی کشور است و از معاونت های قابل توجهی برخوردار است که هرکدام از معاونان این وزارتخانه به لحاظ کاری به اندازه یک وزیر باید کار کنند.

محمد اسلامی یک شخصیت جهادی و انقلابی است

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: طبیعی است که فردی که باید مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده بگیرد از دانش کافی برخوردار باشد و آگاه به مسائل باشد و با توجه به اینکه محمد اسلامی یک شخصیت جهادی و انقلابی است و براساس کار و تخصص در سطح کارشناسی کار را آغاز و رشد کرده و مورد اعتماد رئیس جمهور قرار گرفته است و نباید فراموش کرد وی آقازاده نیست.

بیشتر بخوانید:

مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی مشخص شدند

رضایی کوچی تصریح کرد: محمد اسلامی دارای فوق لیسانس عمران از معتبرترین دانشگاه های دنیا است و در بنیاد مستضعفان سازمان صنایع دفاع، معاونت پدافند، شرکت هواپیمایی ایران، شورای عالی شهرسازی و شورای عالی هواپیمایی و سازمان های دیگر مسئولیت داشته و از پرونده خوب کاری در مسئولیت هایی که برعهده وی بوده برخوردار است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهندس اسلامی با حضور در کمیسیون عمران مجلس دغدغه نمایندگان را شنید و با توجه به بررسی های صورت گرفته اکثریت اعضای کمیسیون عمران با وی موافق هستند چرا که اسلامی اهل تعامل و همکاری با مجلس است و به نقطه نظرات نمایندگان توجه می کند.

رضایی کوچی اضافه کرد: در وزارت راه و شهرسازی باید به بحث شایسته سالاری توجه شود و از نیروهای متخصص بهره برد چرا که یکی از مشکلات کشور این است که به طور مثال وزیری که مسئولیت برعهده می گیرد به صورت اتوبوسی نیرو وارد دستگاه ها می کند این در حالی است که ملاک تعهد و شایستگی باشد.

دغدغه مسکن در کشور جدی است

وی افزود: در حال حاضر دغدغه مسکن در کشور جدی است و باید ۴.۵ میلیون واحد مسکن تولید شود چرا که در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده ساکن هستند و باید سالانه یک میلیون مسکن تولید شود، این در حالی است که حدود ۴۰۰ هزار نفر واحد مسکن تولید می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، باید این پروژه ها به اتمام رسد و ایده مهندس اسلامی در رابطه با استفاده از فاینانس و ظرفیت بخش خصوصی مناسب است و باید همچنین به حل مسائل نظام مهندسی توجه شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس