کد خبر 768225
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
تشکیلات خودگردان

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، جنبش حماس اداره نوار غزه را بر عهده دارد، لذا تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند حماس در مقابل خواسته‌های ابومازن تسلیم شود.

 به گزارش مشرق، «احمدرضا روح‌الله زاد»، کارشناس مسائل غرب آسیا و دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص موضع تهدیدآمیز اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال نوار غزه مبنی بر متوقف کردن هرگونه کمک مالی به این منطقه، با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان به دنبال تسلیم کردن حماس در مقابل ابومازن است، بیان داشت: اعلام ابومازن رئیس خودخوانده تشکیلات خودگردان فلسطین، مبنی بر اینکه کمک‌های مالی به نوار غزه را متوقف خواهد کرد، اقدامی در چارچوب افزایش فشار بر نواز غزه است.

وی با توجه به هدف تشدید فشارها بر نوار غزه گفت: این اقدامات برای تضعیف مقاومت در باریکه غزه و حرکت این منطقه در چارچوب خواسته‌های خودگردانی و رژیم صهیونیستی است. ابومازن چند وقت پیش دستور توقف انتقال سوخت و برق را به نوار غزه داد و از پرداخت حقوق کارکنان خودگردان در نوار غزه خودداری کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه هدف ابومازن افزایش فشار بر حماس است، اشاره داشت: جنبش حماس اداره نوار غزه را بر عهده دارد؛ لذا تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند حماس در مقابل خواسته‌های ابومازن تسلیم شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر خبری مبنی بر کمک مالی بسیار سنگین دولت سعودی به ابومازن منتشر شده است، افزود: به گفته موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، دولت عربستان از آغاز تأسیس فلسطین تاکنون حتی یک دلار به جامعه فلسطینی کمک نکرده بود؛ اما اکنون کمک­‌های ریاض به ابومازن قابل‌ توجه است. این کمک­ها در حالی انجام می­‌شود که فشارها بر نوار غزه به‌ شدت افزایش پیدا کرده است.

روح‌الله زاد با توجه به اینکه نوار غزه از زمین، هوا و دریا محاصره کامل است، تأکید داشت: اکنون از ورود امکانات دارویی و بهداشتی به نوار غزه جلوگیری می‌شود. این امر نشان می‌دهد که برنامه هماهنگ برای تسلیم حماس طراحی شده است و این موضوع را می‌توان در چارچوب سفر ترامپ به ریاض و تل‌آویو بررسی کرد.

وی با یادآوری اینکه ترامپ در سفر خود به ریاض در جمع سران 50 کشور اسلامی، جریان حماس را یک گروه تروریستی معرفی کرد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در این سفر خواستار مقابله با جنبش حماس شد. پس از خروج ترامپ از منطقه، عربستان نیز حماس را یک جریان تروریستی خواند. همچنین برخی از کشورهای همسو به جای حمایت از مسئله فلسطین، به مسابقه با یکدیگر برای آشکارسازی روابط خود با رژیم صهیونیستی پرداختند. اقدام اخیر ابومازن نیز در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به خیانت ابومازن علیه مردم فلسطین تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و کشورهای وابسته به آمریکا تلاش کردند جایگاه ابومازن را به عنوان فرد نخست مسئله فلسطین تقویت کنند تا با او بتوانند به تفاهماتی برسند. بی‌تردید این امر در چارچوب منافع امت اسلامی و ملت فلسطین نیست و خیانت بزرگی محسوب می­‌شود که از ناحیه ابومازن با همکاری دولت‌های عربی منطقه در حال انجام است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس