کد خبر 719799
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
محمود عباس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به آمریکا سفر کرده است، جنبش حماس را به اقداماتی بی‌سابقه تهدید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با این ادعا که جنبش حماس باعث دو دستگی می‌شود، گفت: در صورت ادامه این وضع، او هرگز ادامه همکاری با حماس را نمی‌پذیرد.

وی طی سخنانی در جمع سفرای عرب در واشنگتن گفت: من تصمیم گرفتم در تمام روابط خود با جنبش حماس در نوار غزه تجدید نظر کنم. 

محمود عباس با این ادعا که جنبش حماس آشتی را متوقف کرده و در حال حاضر هیچگونه آشتی وجود ندارد، گفت: اگر این وضعیت ادامه یابد، من تصمیمات بی‌سابقه‌‌ای علیه جنبش حماس اتخاذ می‌کنم و این تصمیمات دردناک خواهند بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: از زمان روی کار آمدن حماس در نوار غزه، اتحادیه عرب خواستار دخالت شد و مصر را مامور به ایفای نقش میانجی بین تشکیلات خودگردان و حماس کرد، اما مسائل به دلیل روابط حماس با اخوان‌المسلمین پیچیده شد.

محمود عباس در ادامه افزود: قطر داوطلب شد تا نقش میانجی را ایفا کند، به نظر ما قطر می‌تواند نقش میانجی سالم را ایفا کند، زیرا این کشور، یک میانجی سالم است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما پیشنهادات خود را به قطر دادیم، اما حماس به پیشنهادات ما واکنشی نشان نداد و خطرناک‌تر از این، این جنبش با وجود توافق بر سر تشکیل دولت وفاق ملی در سال 2014 میلادی، از تشکیل دولت خود در نوار غزه خبر داد.

محمود عباس همچنین خواستار برگزاری فوری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در فلسطین شد.

محمود عباس پیش از این  در نشست خبری خود با دونالد ترامپ گفته بود که گزینه راهبردی ما رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: من به همکاری با ترامپ برای انعقاد توافقی تاریخی مبتنی بر تشکیل دو دولت چشم دوخته‌ام.

وی با بیان اینکه همه مسائل از جمله مسأله آوارگان و اسرا قابل حل است، گفت: من به توانایی ترامپ برای رسیدن به موفقیت ایمان دارم، زیرا او مصمم به تحقق صلح است.

جنبش حماس در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که محمود عباس نماینده ملت فلسطین نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس