عزالدین قسام

گردان‌های عزالدین قسام از جنبش حماس خواستند برای برون رفت از شرایط بد در نوار غزه، اقدام به ایجاد خلأ امنیتی-سیاسی در این منطقه کند.

به گزارش مشرق، منبع آگاهی در جنبش حماس فلسطین اعلام کرد که گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی این جنبش طرحی 4 ماده‌ای برای برون رفت از وضعیت غیر انسانی در نوار غزه به رهبران جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

خبرگزاری قدس فلسطین به نقل از این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، نوشت، این طرح در ایجاد وضعیت خلأ سیاسی و امنیتی در غزه خلاصه می‌شود که به احتمال زیاد، همه احتمالات از جمله درگیری نظامی با رژیم صهیونیستی را در پی خواهد داشت.

به گفته این منبع، این طرح 4 ماده‌ای شامل حوادثی از جمله ایجاد خلأ سیاسی و امنیتی در نوار غزه است؛ به گونه‌ای که جنبش حماس از ایفای هرگونه نقشی در اداره این منطقه خودداری می‌کند.

این منبع آگاه افزود، گردان‌های قسام و شاخه‌های نظامی گروه‌های فلسطینی به جای پلیس محلی پرونده کنترل امنیتی نوار غزه را برعهده خواهند گرفت.

دستگاه‌های امنیتی در وزارت کشور که جنبش حماس اداره این وزارت خانه را بر عهده دارند، فقط مکلف به پیگیری امور میدانی خواهند بود.

هنوز جزئیاتی از این طرح تا تنظیم این خبر منتشر نشده است.

رژیم صهیونیستی چند سال است که نوار غزه را به محاصره خود درآورده و این منطقه هم‌اکنون به دلیل محاصره، با بحران‌های معیشتی و انسانی سختی مواجهه شده است.

از سوی دیگر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا اقدامات علیه نوار غزه از جمله تعیین مالیات بر سوخت نیروگاه تولید برق این منطقه اتخاذ کرده است.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته است کمک‌های خود به بخش انرژی نوار غزه و حقوق کارمندهای این بخش را کاهش داده و هزاران نفر را از آن‌ها را به بازنشستگی پیش از موعد مقرر ارجاع کند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین امروز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد در اطراف نواز غزه در دریا و خشکی دیوار احداث کند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس