کد خبر 751195
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
13960424181040255114047510.jpg

«طاهر النونو» با تشریح دلایل پافشاری ابومازن بر رویکرد سازشکارانه و تحرکات اخیر ضد محور مقاومت گفت: رئیس تشکیلات خودگردان امیدوار است در قبال این خوش‌خدمتی‌ها، از ترامپ پاداش بگیرد.

 به گزراش مشرق، «طاهر النونو» از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به واکاوی تحرکات اخیر  ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و پافشاری وی بر سازش با رژیم صهیونیستی و ادامه امتیازدهی به زیان ملت فلسطین پرداخته است که مشروح آن از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد:

 موضع اخیر آقای ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را که گفته بود می‌خواهد صلح و سازش تاریخی را با رژیم صهیونیستی محقق کند، ‌ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طاهر النونو: با تاسف فراوان، ابومازن هنوز هم در حال تکرار اشتباهات گذشته است، خطاهایی که وی بیش از بیست سال است همواره مرتکب آنها می‌شود، او به دنبال توهمات و سراب پیش می‌رود، او به دنبال مسائلی است که اصلا وجود خارجی ندارد، این اشتباهات از زمان توافقنامه ننگین اسلو تا آناپولیس و تا به امروز ادامه دارد و وی دچار توهم است.

آن چه برای ما واضح و مسلم است این حقیقت تلخ است که صهیونیست‌ها هرگز به دنبال بازپس دادن حقوق ملت فلسطین نیستند، واقعیت دیگر در این میان آن است که هنوز هم هیچ میانجیگر پاک و درستی بین ما وجود نداشته و ندارد، که بخواهد چنین توافق‌نامه‌هایی را محقق کند، ‌ مسئله دیگر آن است که دولت آمریکا تا به این لحظه هیچ طرح و ایده‌ای را برای کمک به رسیدن به نتیجه مطلوب در دست نداشته و ندارد.

آمریکا همیشه طرفدار اسرائیل بوده و منافع این رژیم برای واشنگتن از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است، آمریکا با حمایت‌های مستمر  خود از اسرائیل کاری کرده تا رژیم صهیونیستی با ایجاد شرایط بخصوصی در منطقه و حاکم کردن مسائلی برضد فلسطینیان، راه را برای سازش به نفع تل‌آویو هموار کند و بهانه‌ای را به وجود آورد تا بخش‌های وسیع‌تری از مقدسات اسلامی و مسیحی را در اراضی فلسطینی به چنگ آورد.

در نتیجه باید گفت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین واقعا به دنبال وهم و سراب است تا از این طریق تنها برای بقا و ماندنش بر راس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاشی کرده باشد، اما در این میان حقوق ملت فلسطین پایمال می‌شود.

 آیا معتقدید موضع اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی و به امور مربوط به اوضاع فلسطین مرتبط بوده است؟ منظورم روابط بین فلسطینیان و عربستان سعودی یا روابط و تحولات جاری با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به ویژه درباره تحولات صورت‌گرفته از سوی این کشورها در قبال قطر ارتباط دارد؟

طاهر النونو: بسیار واضح و آشکار است عامل شکل‌گیری این تحولات و آنچه سبب شده تا ابومازن تصوراتی را در ذهن داشته باشد به سفر اخیر ترامپ به عربستان سعودی و سفر وی به منطقه ارتباط داشته است، به ویژه پس از این سفر دیدیم که چگونه عربستان سعودی، حماس را جزو گروه‌های تروریستی قلمداد کرد، ترامپ سعی داشت به نوعی یک صف‌آرایی مشخصی را بین کشورهای منطقه بر ضد جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، ابومازن هم در این بین سعی کرد خود را بخشی از این نگرش جا بزند.

وی تلاش کرد خواه با شرکت در صف‌آرایی برضد ایران و خواه با عملکردی که وی برضد حماس از خود نشان داد، و حقوق کارکنان در نوار غزه را قطع کرد و قطع جریان برق نوار غزه و قطع حقوق خانواده‌های اسرا و چه بسا از فردا هم حقوق خانواده‌های شهدا را هم قطع کند، او امیدوار است با این مواضع بتواند چیزی را به نفع خود برداشت کند.

او امیدوار است در قبال این خوش‌خدمتی‌ها جایزه‌ای را از ترامپ به دست آورد، یا حتی پاداشی را از وی دریافت کند، اما در این میان اقدامات تحریک‌آمیز رسانه‌های فلسطینی در کرانه باختری که به دستور وی برضد غزه و مقاومت فلسطینی عمل می‌کنند و اقدامات این رسانه‌ها برضد جمهوری اسلامی ایران سعی دارند همه به گونه‌ای عمل کنند، تا خوش خدمتی خود را اثبات کنند.

باید در این باره بگویم آن چه نصیب آنها خواهد شد، ناامیدی بیشتر و ایجاد شکاف وسیع تر بین فلسطینیان است، چنین مواضع و اقداماتی موجب گسترش دامنه دور شدن فلسطینیان از هم خواهد بود، در پایان باید گفت محمود عباس با این مواضع در واقع در کنار اشغالگران صهیونیست و در برابر ملت خود صف‌آرایی کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس