رئیس جمهور ترکیه از مذاکرات با آمریکا جهت عملیات مشترک احتمالی برای آزادسازی الرقه از دست داعش خبر داد.

 به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش با مقامات ایالات متحده مشغول مذاکره برای طرح‌ریزی عملیات مشترک جهت آزادسازی «الرقه» پایتخت خودخوانده داعش در سوریه، هستند.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در ترکیه با تکرار مواضع مداخله جویانه درباره بحران‌های سوریه و عراق گفت: «بارها به آمریکا تاکید کرده‌ام که شاخه پ.ک.ک در سوریه یعنی حزب دموکرات و یگان مدافع خلق نباید در عملیات الرقه شرکت کنند.»

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی ادامه داد: «همه ما تاریخ و تمام جزئیات مربوط به منطقه را می‌دانیم. مذاکرات برای شروع عملیات آزادسازی الرقه در جریان است.»

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه تصریح کرد: «بعد از بیرون کردن داعش از الباب، عناصر حزب دموکراتیک خلق سوریه را از منبج بیرون می‌کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه حضور کردها در منبج و غرب رودخانه فرات را برنمی‌تابند، افزود: «هدف ما ایجاد منطقه امنی به مساحت 5هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه است.»

وی با اشاره به لزوم حضور ترکیه در عملیات آزادسازی «موصل» تاکید کرد: «ما اعراب سنّی در عراق را تنها نمی‌گذاریم. زمانی که می‌گوییم هم آماده کمک به عملیات موصل و هم نشستن پای میز مذاکره هستیم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاج اسد نجاری ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    تازمانیکه با سعودی ها و دلارها هم کاسه ای کار مثبتی نمیکنی و تجاوز ترکیه به عراق و سوریه کار خیلی زشتی است .کمک که نمیکنی لا اقل دعوای شیعه سنی راه نینداز . دستت رو شد و همه میدانند چکار میکنی . بدان اگر زمانی حکومت مرکزی ترکیه ضعیف شد ؟! این سوری ها و عراقی ها جبران میکنند
  • ایرانی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    مرگ بر پانترکیسم وپان تاتاریسم وارزوهای دور ودراز وحشیانه اش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس