کد خبر 643965
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

در شب آغاز عملیات آزادسازی موصل با فرمان نخست وزیر عراق، خبرها از بستری شدن رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، در بیمارستان حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، منابع امنیتی ترکیه از بستری شدن رییس جمهور این کشور در بیمارستان خبر دادند.

سایت شبکه "بی بی سی" در خبری فوری از بستری شدن «رجب طیب اردوغان» در بیمارستان خبر داده است.

بر پایه این گزارش، مقام‌های امنیتی ترکیه تنها به ذکر این خبر اکتفا کرده‌اند . جزییات بیشتری از این خبر هنوز مخابره نشده است.

تنش میان ترکیه و عراق

به دنبال اصرار مقام های ترکیه بر ادامه اشغالگری در عراق، تنش میان دو کشور در هفته های گذشته و در آستانه عملیات آزاد سازی موصل شدت گرفت.
پارلمان ترکیه اوایل مهرماه امسال ادامه حضور نظامی ترکیه در سوریه و عراق را به مدت یک سال دیگر تصویب کرد.

پارلمان عراق هم با تصویب طرحی اقدام پارلمان ترکیه در تمدید حضور نظامی این کشور در عراق و سوریه به مدت یک سال را محکوم کرد.

درهمین حال حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن هشدار دربارۀ طرح مقام های آنکارا برای مشغول کردن ارتش ترکیه در خارج از مرزهای این کشور، تأکید کرد که اجازه نخواهد داد نیروهای ترکیه در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنند.

العبادی گفت: «نگران طرحی از سوی ترکیه هستم که هدفش محقق کردن برخی اهداف داخلی و مشغول کردن ارتش در خارج از مرزهاست».

پس از هشدارنخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان ضمن تاکید بر ادامه حضور نظامیان این کشور در خاک عراق، خطاب به العبادی گفت: ما هر کاری بخواهیم انجام می دهیم و تو بهتر است که حد و حدود خود را بشناسی، تو در حد من نیستی.

مقام های وزارت خارجه عراق همچنین در یک ماه اخیر طی دو نوبت سفیر ترکیه را احضار کرده و مراتب اعتراض شدید خود به ادامه حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق و اظهارات دخالت آمیز مقام های آنکارا را به وی ابلاغ کرده اند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    از اینکه نتونسته عراقو اشغال کنه داره سکته میزنه بیشرف.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    غم نابودي داعش بيمارش كرد ، چه خوب ، چه قشنگ ،
  • وحید ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    آنقدر کُری خوانی کرد، که حالا میبینه داره ضایع میشه، گفت مثلاً مریضم برم بیمارستان تا آبها از آسیاب بیافتد.
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    1 0
    حالا بیشتر از همه که ترکیه با داعش میجنگه روسیه اینقدر شعار میده تا حالا چند بار رقه رو بمباران کرده.
  • خوزی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    اینم نقشه اردوالاغ خبیث وملعون میباشدچون دیدکه هیچ غلطی نمیتواندبکندراهی بیمارستان شدامشاالله ارآنجا راهی خانه ابدیش جهنم خواهدرفت
  • وحید ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    ناشناس 11:05 بابا پاشو، صبح شده، ساعت 11 است؛ داری خواب اردوغان جانت را می بینی، توهّم زدی!
  • ایرانی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    ترکیه چقدر با داعشیهای مجروح در خاک ترکیه جنگید؟؟چقدر موقع خریدن نفت ارزان با داعش جنگید؟؟بمیرم واسه سلطان بوزگوردی وحشی
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    کوپک اوغلی رجب بوزولدی
  • محمد ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    1 0
    بعد از سقوط جنگنده روسی توسط ترکیه خیلی ها نظر دادند و گفتند فلان میشود و چنان میشود چه شد روابطشان بهتر هم شد راستی چند تا کشور هستند که جرات چنین کاری را دارن تا جنگنده روسیه را ساقط کنند بعضی ها میگن ترکیه عذرخواهی کرده مثل اینکه بزنی طرف داغون کنی ابروش ببری بعد بگی ببخشید اشتباه شد بیا دوباره باهم دوست بشیم این را هم بد نیست بدانید که روسیه خیلی بیشتر به ترکیه نیاز دارد که سریع روابطش را از سر گرفت حالا بد نیست نگاهی به رفتار ایران با روسیه کنید که با دادن این همه باج و خراج به روسیه رفتار انها با ایران چگونه است طبق توافق لوزان سوئیس موصل و قسمتهایی از سوریه در قیومیت ترکیه است و این کشور بدون اجازه سازمان ملل و دیگران براحتی میتواند در انها دخالت نظامی انجام دهد بروید مطالعه کنید حتما متوجه میشوید در ضمن همه مسائل در اینده روشن میشود در حال حاضر مطمئن باشید ترکیه از هر نظر قدرت اول منطقه است و اینده این را صدرصد ثابت خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس