کد خبر 644807
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

پلیس مقدونیه شرقی روز شنبه از بازداشت دو نفر از نظامیان ترکیه‌ای در شمال شرق یونان خبر داد.

به گزارش مشرق، پلیس محلی یونان روز شنبه اعلام کرد که دو تن از نظامیان ترکیه عصر روز پنج‌شنبه در شهر «زانتی»، واقع در استان مقدونیه شرقی واقع در شمال شرق ترکیه و استان تراکیه دستگیر شدند.

به نوشته سایت شبکه «پرس‌تی‌وی»، این دو نظامی در ماشینی با پلاک بلغاری که در حال انتقال پناهندگان به صورت قاچاقی بود دستگیر شدند. به گفته پلیس هنوز معلوم نیست که این دو نفر چطور از ترکیه وارد یونان شده‌اند.

یک منبع پلیس که نامش ذکر نشده، گفته است: «این احتمال را که ممکن است این افراد خودشان در عملیات قاچاق دخیل بوده باشند، رد نمی‌کنیم.»

روابط یونان و ترکیه از چند ماه و پس از آنکه آتن درخواست آنکارا برای تحویل چند مقام فراری ترکیه‌ای را رد کرد، تیره شده است. حادثه اخیر می‌تواند موجب تشدید وخامت روابط دو کشور شود.

روز 16 ژوئن، یک روز پس از کودتای نافرجام ترکیه نیز یک فروند بالگرد «بلک هاک» در شهر «الکساندروپلیس» دریونان فرود آمد که حامل دو فرمانده، چهار کاپیتان و دو گروهبان بود که درخواست پناهندگی به یونان داشتند. به گفته این افراد، آن‌ها به دلیل در خطر بودن زندگی‌شان در ترکیه از این کشور فرار کرده بودند. آن‌ها همچنین هرگونه دست داشتن درکودتا را انکار کردند.

کودتای نافرجام ترکیه در شب 15 ژوئن توسط ارتش ترکیه انجام شد اما به دلیل اینکه ده‌ها هزار نفر از مردم به حمایت از دولت به خیابان‌ها ریختند، شکست خورد.

در پی این کودتا بیش از 240 نفر از مردم جان باختند و دستکم 2100 نفر نیر مجروح شدند. دولت ترکیه بیش از 30000 نفر را به اتهام دخالت در کودتا دستگیر کرده است. این اتفاق شروع موجی عظیم از اخراج و تعلیق کارکنان بخش دولتی در ترکیه بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    نباید این ها رو به اروپا راه داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس