رئیس‌جمهور ترکیه از قریب الوقوع بودن اعلام ایجاد منطقه امن در شمال حلب خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روسیاالیوم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت که فرماندهی عملیات درع الفرات (سپر فرات) در سوریه، به‌زودی از ایجاد یک منطقه امن در شمال حلب به مساحت 5 هزار کیلومتر مربع را اعلام خواهد کرد.

اردوغان گفت که عملیات درع الفرات موفقیتهایی کسب کرده که ائتلاف بین‌المللی طی سالها نتوانسته بود آن را محقق کند.

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه ما برای اجرای این عملیات از کسی کمک نگرفتیم و موافقت کسی را جلب نکردیم، گفت: شهروندان سوری بعد از پاکسازی دو شهر جرابلس و دابق، به شهرهایشان بازخواهند گشت.

اردوغان در ادامه گفت: ما منتظر اقدامات تروریستی در کشورمان نمی‌مانیم و تروریستها را در هر جا که باشند هدف قرار خواهیم داد. کشورما بیش از 30 سال است که با حزب کارگران کردستان مبارزه می‌کند. ما هیچ گروه تروریستی را رها نخواهیم کرد و این گروهها باید تسلیم شوند و یا ترکیه را ترک کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    به تو چه فضول….......
  • ایررررانی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    خفه شو مردک متوهم وحشی نژاد پرست خود برتر بین جنایتکار..این است نظر اغلب ایرانیان نسبت به اردوغان...امیدوارم سازمان میت ترکیه که مطمعنا این سایت را رصد میکند این نظر را ببیند
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    اما اگر روسها حلب و دمشق پاکسازی شده را داشته باشند و رقه هم در محاصره سوریها باشد آمریکایی ها هم حاضر خواهند بود با روسها و هم بشار مذاکره کنند روسها بدون داشتن حلب و پاکسازی دمشق چیزی برای گفتن و رفتن پشت میز مذاکره ندارند معلوم است آمریکایی ها خیانت می کنند 2- باید بشار آمریکا را تهدید کند در صورت هرگونه اقدامی از سوی کشورهای ائتلاف علیه ارتش این کشور اسرائیل را با خاک یکسان می کند این تنها راه چاره برای سوریه است 3- ایران نیز هم باید بصورت هوایی وارد جنگ علیه تروریستها شود این ایران اندازه ترکها چرا عرضه ندارد ترکها می توانند از تروریستها حمایت زمینی و هوایی کنند اما ایران حتی حمایت هوایی نیز ندارد 4- ایران باید چند فرودگاه در اختیار روسها قرار بده تا هم داعش را زود از بین ببیرند و نباید از حامیان داخلی داعش ترسید باید نمایندگان مجلسی که حامی داعش و مخالف بمبارانشان از خاک ایران بودند را تیرباران کرد 5- اینو به مقامات برسانید هدف ترکیه از دوستی با روسیه و معذرت خواهی از آن ورود نظامی به سوریه و همراه نمودن روسیه با طرح تجزیه سوریه بوده است 6- حشدالشعبی عراق 150 هزار نیرو دارد باید با اندکی هزینه 10000 نیروی اضافی سازمان بدر را روانه حندرات حلب جهت تکمیل نمودن محاصره حلب و نیم دیگر را برای محاصره دوما اخرین سنگر جیش الاسلام بکار گرفت و این مقدار قطعا مازاد است این خیلی مهم است الان تمام تروریستها ملیتهای غیرسوری دارند 7- تصرف شهر الباب دو سوم اهداف امریکایی ها را محقق می کند چون انها فعلا بدنیال تجزیه سوریه هستند تا سرنگونی اسد آنهم با دویست هزار نیرو 8- علاوه بر این خیلی از سرداران خوش خیال ایرانی و گول کودتای ساختگی اردوغان را خوردند مثل روسها بخاطر دارید درگیری ساختگی پاسگاه مرزی ام القصر عراق با آمریکایی ها در حالی که ارتش امریکا وارد بغداد شده بود برای فریب ایرانی ها از اینکه نفهمند صدام و اطرافیانش تسلیم آمریکایی ها شده اند این جنگ ساختگی مابین یک پاسگاه مرزی عراق تا ورود آمریکایی ها به داخل بغداد ادامه داشت و اهمیت شهر باب را از سه ماه پیش هر شب برای مشرق یادآور می شوم نمی دانم چرا هیچ موقع چاپ نمی شود و دست مسئولان نمی رسد شاید هم مسئولان برخی خائند خوب هستند
  • کمال ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    به ما چه ربطی داره در سوریه و عراق و ترکیه چه می گذرد. ؟ مگر برای روسها مهم است که در جادههای کشور ایران روزانه چند نفر جوان کشته میشوند و یا جوانهای ما بیکار و معتاد شدند؟ و یا چقدر گرانی کمر مردم را شکسته است.؟ هر کی کلاه خودش را روی سرش نگه دارد.
  • ایرانی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    0 0
    تو همونی نیستی که بنام علی و... هم پیام میذاری؟؟میخوای ما ایرانیها هم لا لا کنیم تا روزی به وقتش عین سوریه وعراق اینجا را هم به اتش بکشید ؟؟کدام تشکیلات سری این مهندسی افکار عمومی راحت طلبی وفراموشکاری ایرانیان را برای شما ترکیه ایها فاش کرده ؟؟((از سازمان میت ترکیه دستور میگیری؟؟؟ای ناقلا)) ...چرا یک ایرانی به نام کمال یا علی باید اینقدر نسخه به ترکیه حساس نشو و یا سرتو تو برف کن برای اتفاقات پیرامونی مملکت را مصرانه در سایتها منعکس کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس