کد خبر 645209
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

منابع سوری از نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت اشغال تروریست‌های تکفیری در شرق حلب و استراتژی ارتش برای تقسیم شهر حلب به سه بخش در شمال ، مرکز و جنوب خبر دادند.

 به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه به زودی شرق حلب را به سه بخش تقسیم خواهند کرد تا کار پاکسازی آن از لوث تروریست‌های تکفیری آسان‌تر و ایمن‌تر انجام شود.

بر  اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه یک و نیم تا دو کیلومتر تا شرق حلب یعنی مکانی که تحت اشغال تروریست‌های تکفیری قرار دارد، فاصله دارند، ارتش به دنبال آن است تا گروه‌های تروریستی را با تقسیم مناطق شرقی به سه بخش در شمال، مرکز و جنوب از یکدیگر جدا کند.

ارتش سوریه در آستانه ورود به محله‌های شرقی از سمت شمال و جنوب است و در حال حاضر برای گسترش محدوده کنترل جبهه جنوب غربی حلب به ویژه در بخش نزدیک به خان طومان و گردان دفاع هوایی فعالیت می‌کند، نیروهای ارتش، تروریست‌ها و خطوط کمک‌رسانی به آنها را هدف قرار داده‌‌اند که سبب غافلگیرشدن گروه‌های تروریستی شده‌اند که برای حمله به جبهه جنوب غربی آماده می‌شدند.

ارتش سوریه سیاست فرسایشی و تضعیف گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی حلب و نیز امتحان کردن قدرت دفاعی تروریست‌ها در برخی جبهه‌ها را که ارتش وارد خواهد شد،‌در پیش گرفته است، ارتش به دنبال اطلاعات دقیق از اماکن حضور تروریست‌ها و استحکامات آنهاست.

نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته موفق شده‌اند بیش از سه ستون از خودروهای تروریست‌ها را پیش از رسیدن به اهدافشان منهدم کند که این خودروها از سمت غرب به طور مشخص در محله جمعیه الزهرا و مدرسه حرکت می‌کردند که این مسئله حداقل به ارتش این امکان را داده است تا هرگونه تهدید یا حمله به جبهه‌هایش در سمت غرب را حداقل به تاخیر اندازد به ویژه با توجه به این‌که تنها جبهه‌ای که گروه‌های تروریستی ممکن است به آن حمله کنند، جبهه غربی و جنوب غربی است.

در ارتباط با شهر الباب در شمال شرقی حلب هم این شهر حساسیت زیادی برای ارتش سوریه دارد که در فاصله حدودا سه کیلومتری آن مستقر شده است که با پیشروی تروریست‌های مورد حمایت ترکیه به سمت این شهر همزمان شده است که این تحولات احتمال تقابل و حساسیت میان ارتش سوریه وگروه‌های تروریستی‌ای را که به سمت الباب با پشتیبانی ترکیه حرکت می‌کنند، افزایش داده است، البته ارتش سوریه از حمایت‌های جنگنده‌های روسی برخوردار است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    بله بالاخره ارتش متوجه حضور تروریست های تحت حمایت ترکیه شد که در شمال در حال پیشروی به حلب هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس