دلنوشته صداپیشه «جناب‎خان» برای پایان «خندوانه»، میزان حقوق مقامات و کارکنان آمریکایی و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 12 مهرماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 
 
 علی لاریجانی در نشستی با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات رئیس و اعضای این کمیسیون، گفت: سوال نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قیمت برنج بررسی خواهد شد و با توجه به اینکه در شرایط فعلی به این موضوع باید پرداخته شود، در دستور بررسی صحن علنی قرار خواهد گرفت.
 
 
 عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه پارلمان هفته آینده به منظور سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نشست علنی نخواهد داشت، از تصمیم‌گیری هیأت رئیسه درباره چگونگی انتخاب شورای پژوهشی مرکز پژوهش‌ها خبر داد.
 
 حجت‌الاسلام حسن روحانی بخشنامه بودجه سال 96 را چهارم مهر ماه به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.
 
 عیدی امسال کارمندان چقدر است؟/ ملی‌پوش دوچرخه‌سواری به کما رفت/ پست اینستاگرامی چهره‌ها به مناسبت آغاز محرم/ نقص فنی هواپیما در مسیر تهران-مشهد
 
 مصطفی کواکبیان عضو ارشد فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس و دبیرکل حزب مردم‌ سالاری، درباره خروج برخی احزاب اصلاح‌طلب همچون حزب متبوعش از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: آن شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و ماموریتش پایان یافت بنابراین باید سازوکار و فکر جدیدی به وجود آید.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 
 مشروح حکم پرونده پزشکی کیارستمی سرانجام منتشر شد و در آن اعلام شده است که «پزشک معالج به سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف صادر و اعلام می‌دارد.»
 
 علی لهراسبی خواننده پاپ کشورمان که پیش از این تیتراژ مجموعه های تلویزیونی چون  «شیدایی»، «فاصله ها»، «همه چیز آنجاست»، «دلنوازان» و چندین اثر مهم دیگر را خوانده، این‌بار موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «غیرمجاز» به تهیه کنندگی محمدحسین عامری پویا و کارگردانی حسن یکتاپناه را خوانده است.
 

خطبه‌های رهبر انقلاب در محرم ۵۹ روی آنتن سیما

 
 بیانات امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه محرم ۵۹ با محوریت امام حسین (ع) از شبکه مستند پخش می‌شود.
 
 
 جشنواره فیلم فجر تنها آثاری را می پذیرد که نمایش اول و رونمایی آنها در این جشنواره باشد، بدیهی است این شرط برای فیلم های مستند نیز الزامی است.به همین دلیل تمامی فیلمسازانی که با آثار مستند بالاى 70 دقیقه قصد حضور در جشنواره فیلم فجر دارند نباید آثارشان در هیچ جشنواره ای به جز بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمده باشد.
 
 ضا صادقی خواننده مطرح پاپ با انتشار تصویری از خودش در صفحه شخصیش نوشت: افتخارم خادم حسين(ع) بودنه...
 
 عیدی امسال کارمندان چقدر است؟/ ملی‌پوش دوچرخه‌سواری به کما رفت/ پست اینستاگرامی چهره‌ها به مناسبت آغاز محرم/ نقص فنی هواپیما در مسیر تهران-مشهد
 
 محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان همزمان با پایان فصل سوم خندوانه یادداشتی را در اینستاگرام خود منتشر کرد.
 
«سلام… و خداحافظ… با پخش قسمت آخر خندوانه، ماراتن فصل سه به پایان می‌رسد. شب‌های زیادی را با شما بودیم. بسیار مهربانی کردید و بسیار عشق دیدیم. به نمایندگی از گروه جناب‌خان قدردان لحظه‌لحظه مهربانی‌های شما هستیم.
 
 
 این شبها ویژه برنامه شب های محرم شبکه یک سیما است که از امشب دوشنبه 12 مهر تا عاشورای حسینی هر شب بصورت زنده و بعد از سریال شبانه با اجرای علی درستکار پخش خواهد شد.
 
 
 اقتصاد
 
 
 شاخص بورس نیز با افت 22واحدی در ارتفاع 77هزار و 265واحد قرار گرفت که بیشترین تاثیر منفی بر حرکت امروز دماسنج بازار سهام به نام نمادهای معاملاتی فولاد، وانصار و کگل شد و در مقابل نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو و وساپا با رشد خود مانع ریزش بیشتر شاخص شدند.
 
 در بخش ضوابط مالی بخشنامه بودجه 96 قید شده که دستگاه های اجرایی رشد ضریب حقوق را 10 درصد پیش بینی نمایند. البته مبلغ قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
 
 
 در بخش ضوابط مالی بخشنامه بودجه 96، مبلغ عیدی کارمندان دولت برای سال آینده 847 هزار و 500 تومان پیش بینی شده است؛ البته رقم عیدی باید به تصویب هیات وزیران برسد.
 

نوع سکه/ارز قیمت(تومان/دلار)
تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان
تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان
نیم سکه ۵۶۸ هزار تومان
ربع سکه ۲۹۴ هزار تومان
سکه یک گرمی ۱۸۶ هزار تومان
هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۱۸ دلار و ۴۰ سنت
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۳ هزار و ۳۵۶ تومان
دلار ۳۵۸۱ تومان
یورو ۴۰۳۹ تومان
پوند ۴۶۶۳ تومان
درهم امارات ۹۸۰ تومان
لیر ترکیه ۱۲۱۳ تومان
 
 
 جهان
 
 
 یک مقام امنیتی روسیه از متلاشی شدن کانون فرماندهی فعالیت تروریست های وابسته به گروه داعش در جمهوری داغستان واقع در ساحل شمال غربی دریای خزر خبر دادند.
 
 
 تروریست‌های جبهه النصره، دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده الفوعه و کفریا در حومه ادلب را با توپخانه جهنم و خمپاره‌های حاوی گاز کلر هدف قرار دادند، که در پی این حملات، شماری از شهروندان زخمی و عده‌ای نیز دچار حالت خفگی شدند و این در حالی است که این حملات تا لحظه نگارش این گزارش، همچنان ادامه دارد.
 
 
 یک شخص انتحاری کمربند انفجاری خود را در محله العامل در غرب بغداد پایتخت عراق منفجر کرد. شبکه خبری الجزیره، نیز گزارش داد که در این انفجار 4 تن کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.
 
 دادگاه تجدیدنظر بحرین در جلسه امروز خود (12 مهرماه) با درخواست وکلای مدافع شیخ علی سلمان رهبر جمعیت «الوفاق» برای توقف حکم صادر شده علیه وی مخالفت کرد.
 
 یگان موشکی ارتش یمن (وابسته به جنبش انصارالله)، روز شنبه از شلیک یک فروند راکت به طرف یک ناو جنگی تحت فرماندهی امارات خبر داد که در عملیات تجاوزکارانه ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن مشارکت دارد.
 
 داعش بیش از ۲۵۰ شهروند را از مناطق مختلف ربوده که تعدادی کودک در میان آنها وجود دارند. اتهام این افراد، همکاری علیه داعش به نفع نیروهای امنیتی عراق، کوتاه کردن ریش است که از نظر داعشی ها حرام به شمار می رود.
 
  رسانه‌های غربی خبر دادند که  5 کودک مهاجر سوری در یونان دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند. این بازداشت وقتی صورت گرفت که پلیس متوجه شد آنها تفنگهای پلاستیکی اسباب بازی به همراه دارند.
 
 دستمزد، حقوق و پاداش مقامات ارشد تا کارکنان جزء نهادهای دولتی و عمومی آمریکا را از کجا می‌توان فهمید، آیا مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و روزنامه‌نگاران می‌توانند به اطلاعات حقوق پرداختی به فرماندار، نماینده مجلس و سنا و یا فلان کارمند جزء دست یابند.
 
 منابع امنیتی افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند که این انفجار صبح امروز(دوشنبه)در منطقه چهارقلعه وزیر آباد در منطقه دهم شهر کابل رخ داد.

به گفته این منابع، زخمی ها به بیمارستان انتقال داده شده اند و حال آنان خوب است.
 
 مرکز حقوق و توسعه یمن در بیانیه‌ای با عنوان "جنایات متجاوزان سعودی به یمن بین اسناد حقوقی و سکوت بین‌المللی" آورده است: دستکم 18 هزار و 508 غیرنظامی در جریان تجاوزگری ارتش سعودی زخمی شده اند که از بین آنها، 2 هزار و 201 نفر کودک و یکهزار و 809 نفر دیگر زن هستند.
 
 «باربارا بوش» دختر «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا و «لورا بوش» همسر وی در جلسه ای که برای جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در پاریس برپا شد حضور پیدا کردند.
 
 
 ورزش
 
 
 تیم فوتبال پرسپولیس در یک بازی دوستانه به مصاف تیم امید خود می‌رود.
 
 
 رضا نیک پناه یکی از دوچرخه سواران عضو تیم اسکوت ایران و تیم ملی کشورمان و مسئول فنی تیم پتروشیمی تبریز در رشته  که  طی چند روز گذشته برای آمادگی هرچه بیشتر و حضور در مسابقات به همراه مربی در حال تمرین بوده است به دره سقوط می کند و تا عمق 500 متری دره می رود هم اکنون این ورزشکار در کما به سر می برد .
 
 سایت یوهاپ نیوز مدعی شده که نامه ای به سفارت ایران در کره جنوبی تحویل شده است و به دست کره ای ها هم رسیده است؛ نامه ای که در آن توضیحاتی در مورد آیین های مذهبی در روز برگزاری بازی (تاسوعا) داده شده و از کره ای ها خواسته شده برای ورود به استادیوم محدودیت هایی را رعایت کنند.
 
 
 حسینیه
 
 
 رجوع به کتب تاریخی، زندگینامه‌ها و حتی دانشنامه‌ها و اشعار قدیمی آیینی نشان می‎دهد که تا پیش از تخریب خانه‌های میان حرمین، نام بین‌الحرمین مرسوم نبوده است.
 

عناوین روزهای دهه اول محرم از کجا آمد؟

 
 هر یک از روزهای دهه نخست ماه محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت‌ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نامگذاری شده است. اما دلیل این نامگذاری چیست؟
 
 عیدی امسال کارمندان چقدر است؟/ ملی‌پوش دوچرخه‌سواری به کما رفت/ پست اینستاگرامی چهره‌ها به مناسبت آغاز محرم/ نقص فنی هواپیما در مسیر تهران-مشهد
 
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرف‌خانی صبح امروز (دوشنبه، ۱۲ مهرماه) در نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است، اظهار کرد:‌ ما ۸۰۷ نوع نیت و وقف داریم که از بین این‌ها سرفصل اصلی نیات درباره امام حسین (ع) و یاران باوفایش است. در مجموع در کل کشور حدود ۳۲ هزار و ۲۴۴ موقوفه در مورد اباعبدالله‌الحسین (ع) با موضوع و نیت تعزیه‌داری و یا همان عزاداری به ثبت رسیده است.
 
 
 عیدی امسال کارمندان چقدر است؟/ ملی‌پوش دوچرخه‌سواری به کما رفت/ پست اینستاگرامی چهره‌ها به مناسبت آغاز محرم/ نقص فنی هواپیما در مسیر تهران-مشهد
 
جهاد و مقاومت
 
 سردار نقدی در پاسخ به این پرسش که بخشی از ناگفته‌های جنگ خاطرات شماست. چه تصمیمی برای روایت آن‌ها دارید؟ توضیح داد: تصمیم گرفتم بخشی از خاطرات دو - سه‌ ماهه از جنگ را به کمک یکی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس مکتوب کنم.

سردار نقدی یادآور شد: البته بیان همین مقدار خاطرات هم کاری زمان‌بر است و طول می‌کشد تا بخواهیم منتظر چاپ این خاطرات باشیم.
 
 عیدی امسال کارمندان چقدر است؟/ ملی‌پوش دوچرخه‌سواری به کما رفت/ پست اینستاگرامی چهره‌ها به مناسبت آغاز محرم/ نقص فنی هواپیما در مسیر تهران-مشهد
 
 دفاع و امنیت
 

فضلی: الگو قرار دادن آلمان و ژاپن در توان دفاعی غفلت بزرگی است

 
 جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور پررنگ نظامی آمریکا در خلیج فارس، الگو قرار دادن آلمان و ژاپن و کاهش توان دفاعی را غفلت بزرگی عنوان کرد.
 
 
 رئیس پدافند غیرعامل با اشاره به امکان سرقت اطلاعات دوازده‌گانه مسئولان از طریق «گوشیهای هوشمند» گفت: برخی مسئولان به هیچ عنوان نباید از گوشیهای هوشمند استفاده کنند؛ می‌توان به راحتی مختصات محل یک فرد مسئول را از طریق مختصات جغرافیایی شناسایی کرد.
 
 
 جامعه
 
 
 رئیس پلیس فتا گفت: چند بار برای فیلتر اینستاگرام تصمیم گرفته شد اما دولت مخالف آن است.
 
 سردار «علی موئیدی» در خصوص اخبار و فیلم‌های منتشر شده در برخی صفحات مجازی مبنی بر وارد شدن ماده مخدر جدید به نام «فلاکا»(flakka) به کشور با رد این ادعا اظهار کرد: گزارش‌های منتشر شده در رابطه با این ماده مخدر که عوارض بسیار شدیدی دارد، از کشور آمریکا به دست ما رسیده ولی خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر ورود این ماده مخدر به کشورمان به دست ما نرسیده است.
 
 
 مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی دلایل بروز نقص فنی در هواپیمای پرواز امروز تهران-مشهد آتا خبر داد.
 
 
 رئیس پلیس فتا گفت: در نشست اخیر سازمان اینترپل گزارش مبسوطی از فعالیت ۷۵ هزار نیروی داعش در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، تلگرام، فیسبوک و پروایدرهای دیگر ارائه دادیم و خواستار ورود جدی اینترپل به برخورد همه‌جانبه با فعالیت سایبری این گروهک تروریستی شدیم.
 
 مرتضی فرجی اظهار داشت: میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی وقوع طوفان در شبانه‌روز گذشته به 9 برابر حد مجاز و 3 برابر حد بحران رسیده است.
 
 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران اظهارکرد: خودروهای فاقد معاینه فنی عامل 22 درصد آلودگی هوای شهر تهران بوده و در صورتی که تمام خودورها به معاینه فنی معتبر مجهز شوند می توانیم شاهد کاهش قابل توجه آلودگی هوا باشیم.
 
چمران ادامه داد: شورای شهر تهران تاکید ویژه ای به موضوع اجرای طرح LEZ دارد و در کنار آن باید اجباری شدن طرح معاینه فنی خودروها و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی نیز با جدیت پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس