نوش‌آبادی در ابتدای نشست خبری ضمن رد خبر تفاهم ارشاد با مقامات قضایی گفت: هیچ تفاهم نامه ای با مقامات قضایی و دادستانی در خصوص کیفیت برگزاری کنسرت ها امضا نشده است و اخباری که در این زمینه منتشر شده را تکذیب می‌کنیم.

به گزارش مشرق، نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

تفاهم‌نامه‌ای با مقامات قضایی و دادستانی برای کیفیت برگزاری کنسرت‌ها امضا نکردیم

نوش آبادی در ابتدای این نشست خبری ضمن رد خبر تفاهم ارشاد با مقامات قضایی گفت: هیچ تفاهم نامه ای با مقامات قضایی و دادستانی در خصوص کیفیت برگزاری کنسرت ها امضا نشده است و اخباری که در این زمینه منتشر شده را تکذیب می کنیم. البته عدم پذیرش برخی شروط به معنای عدم همکاری نیست.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی هم اکنون با همکاری مسولین قضایی و انتظامی انجام میشود. ما هم چنان وظیفه صدور مجوز و نظارت محتوایی برنامه فرهنگی هنری خواهیم داشت. امیدواریم در آینده با مسولان قضایی به نتایج روشنتری برسیم. البته باید توجه داشت ارشاد کاملا بر محتوا نظارت دارد و اجازه نمی‌دهد فضای سالم فرهنگی کشور دچار اسیب های فرهنگی و اخلاقی شود.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: متاسفانه شاهد توهین به مقامات عالی رتبه کشور و انتصاب برخی الفاظ واژه های رکیک به رییس جمهور هستیم. گاهی این توهین ها جنبه جرم عمومی پیدا میکند و مدعی العموم میتواند مورد را پیگیری و کار را به مراجع قضایی بکشاند. ما اگر فضا را برای این توهین ها باز بگذاریم، فرهنگ عمومی کشور آسیب می‌بیند. معاون حقوقی رییس جمهور هم اعلام کرده اند اگر توهین ها ادامه پیدا کند، اقامه دعوی خواهیم کرد. برخی نمی‌خواهند این حقیقت را بپذیرند که بعد از مقام معظم رهبری، رییس جمور عالی‌ترین مسول کشور است. اما به هر حال رییس جمهور با بزرگواری از این توهین ها میگذرد.

افزایش ۵۰درصدی بودجه تئاتر

نوش آبادی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بودجه هنرهای نمایشی در سال جاری، گفت: امسال بودجه هنرهای نمایشی کشور بیش از پنجاه درصد افزایش داشته است و هم دولت و هم مجلس اهتمام ویژه ای برای افزایش اعتبارات این بخش داشته اند. ما در دو سه سال گذشته شاهد تحول هنرهای نمایشی بوده ایم. وزیر ارشاد هم شخصا برای افزایش اعتبار تئاتر تلاش های زیادی انجام دادند و این موضوع ‌برای دولت اهمیت ویژه ای دارد. حضور مقامات دولت در سالن های تئاتر بیانگر همین موضوع است.

حضور ارشاد در لیست تحریم‌ها و نظر سخنگو

نوش ابادی در پاسخ به سوالی مبنی بر قرار گرفتن وزارت ارشاد در لیست تحریم های ثانویه آمریکا، گفت: این مورد به حوزه مسائل اقتصادی و بانکی برمی گردد و من نمیتوانم دراین باره اظهار نظر کنم. اما با توجه به توافق هسته ای، رفع تحریم ها در بخش هسته ای جز تعهدات طرف مقابل بوده است. در حال حاضر ارتباطات بین‌المللی ما بیشتر شده و تعاملات خوبی برقرار شده است. اعزام هنرمندان به خارج از کشور، برگزاری هفته های فرهنگی و رفت و امد های بین‌المللی در حوزه فرهنگ جز دستاوردهای دولت است. البته بدعهدی طرف مقابل و کارشکنی هایی که ادامه دارد، شاید ما را از رسیدن به نقطه مطلوب دور کند.

وی ادامه داد: ما از هر ظرفیتی برای گسترش ارتباطات با مجامع فرهنگی دنیا استفاده میکنیم. حضور در فستیوال ها و جشنواره های جهانی و رویدادهای هنری نشانگر موفقیت در این زمینه است. بسیاری از بدخواهان جمهوری اسلامی دوست ندارند ایران را در این مجامع بین المللی ببینند.

نوش آبادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ورود فیلم پنجاه کیلو البالو به شبکه نمایش خانگی نیز عنوان کرد: فیلمی که مجوز نمایش از شورای اکران دریافت میکند، دلیل ندارد و نمی تواند تحت عنوان شبکه نمایش خانگی عرضه شود و دریافت مجوز برای شبکه نمایش خانگی پروسه ای جداگانه و خاص دارد.

سخنگوی وزارت ارشاد در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اصلاح قانون مطبوعات گفت: اصلاح قانون مطبوعات نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است. لایحه جامع رسانه های همگانی باید در دولت نهایی شود و برای تصویب به مجلس سپرده شود.

نوش آبادی در خصوص فیلتر شدن دو سایت برنا و موج نیز گفت: این تصمیم توسط مراجع قضایی اتخاذ شده و و به کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ابلاغ شده است. به استناد به ماده 23 قانون جرایم رایانه ای این اتفاق افتاده است. وزارت ارشاد در خصوص فیلتر کردن این دو سایت هیچ نقشی نداشته است.

در «رستاخیز» مطابق فتاوی تصویر حضرت ابوالفضل(ع) حذف شود

نوش آبادی درباره حواشی اخیر فیلم رستاخیز نیز گفت: رستاخیز یک فیلم فاخر است که ما کلیت ان را تایید میکنیم. این فیلم هیچ مشکلی از نظر وزارت ارشاد ندارد، اما به خاطر احترام به نظرات مراجع عظام تقلید، تصمیم بر این شد تا مطابق فتاوی تصویر حضرت ابوالفضل(ع) حذف شود. ارشاد مشکلی برای اکران این فیلم نداشته است اما تا به الان این اصلاحیه از سوی عوامل فیلم انجام نشده است. بحث خسارت وقتی مطرح میشود که از اکران به طور کلی جلوگیری شود. ما همچنان برای اکران این فیلم آمادگی داریم. و امیدواریم این فیلم از فرآیند قضایی و حقوقی خارج شود و به روال فرهنگی خود بازگردد.

برخی از بازیگران شبکه‌های ماهواره‌ای پیشمان بازگشته‌اند

نوش ابادی در ادامه این نشست خبری درخصوص حضور برخی بازیگران در شبکه های ماهواره ای گفت: بسیاری از کسانی که بی محابا به برخی شبکه ها پیوستند، اخیرا عزم برگشت پیدا کرده اند. بسیاری از این بازیگران پشیمان شدند. این افراد هیچ منفعتی از حضور در این شبکه‌ها نبردند جز اینکه خودشان را بدنام کردند. به هر حال صحنه برای کسانی که نادم هستند باز است و به زودی خبرهایی در این خصوص خواهید شنید.

 


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس