کد خبر 627760
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی اختتامیه جشنواره «هنر ایران» که عصر امروز ۱۵ شهریور در موزه هنرهای معاصر برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی از پرسش های آنها پاسخ داد.

به گزارش مشرق،  علی جنتی در پاسخ به پرسشی پیرامون بیانیه اخیر انجمن نقاشان ایران که به برخورد با هنرمندان تجسمی و حذف برخی نمایشگاه ها اشاره داشت، گفت: احتمالا مورد استثنائی بوده و به طور کلی تعرضی به نگارخانه ها و گالری ها وجود ندارد، اما معتقدم اگر نهاد دیگری مورد اشکالی درباره نمایشگاهی دارد بهتر است به ما اعلام کند تا ما خودمان به گالری دار اطلاع دهیم کار را از دیوار بردارد.

وی در جواب به سوال دیگری درباره تقدیر از کارگردان فیلم های پیش از انقلاب در مراسم بزرگداشت متولدین مرداد و شهریور موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز بیان کرد: به هر حال نویسندگان یا هنرمندان ما ممکن است در مقطعی دچار لغزش شده باشند و پس از آن خود را اصلاح کرده اند. الان بسیاری از بازیگران بسیار برجسته ما که مورد تمجید همه ما هستند در تاریخچه فعالیت پیش از انقلابشان آثاری است که مورد تایید نیست. ما دنبال دفع هنرمندان نیستیم خصوصا کسانی که خود را با انقلاب تطبیق داده اند.

جنتی همچنین درباره این موضوع که عده ای معتقدند برخی نمایشگاه هایی که در موزه هنرهای معاصر برپا می شود مانند نمایشگاه «آهنگ آفتاب» در شان این مکان معتبر نیست نیز گفت: اتفاقا اگر قرار است نمایشگاهی وجاهت برپایی در موزه هنرهای معاصر داشته باشد امثال همین نمایشگاه است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس