کد خبر 627564
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

رئیس‌جمهوری چین در جریان دیدار با همتایش از کره جنوبی بار دیگر بر تعهد کشورش برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکید کرد. او همچنین به پارک گئون های گفت که چین مخالف استقرار سامانه‌های ضد موشکی تاد در کره‌جنوبی است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ شی جینپینگ و پارک گئون های روسای جمهوری چین و کره‌جنوبی در حاشیه نشست گروه 20 کشور اقتصادی بزرگ جهان در شهر هانگژو در شرق چین دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار رئیس‌جمهوری چین به همتای کره‌ای خود گفت، پکن مخالف استقرار سیستم ضد موشکی تاد در کره‌جنوبی است و این کشور از زمانی که ایالات متحده و سئول در ماه ژوئیه توافق نهایی انجام دادند تا با این سیستم‌ها با تهدیدات موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ مقابله کنند، خشم خود را ابراز کرده است.  

شی جینپینگ گفت: سوءمدیریت این مساله برای ثبات استراتژیک در این منطقه سازنده نیست و ممکن است به تشدید مناقشات بینجامد.

پکن نگران است که رادار این سیستم بتواند قابلیت‌های نظامی آن را رهگیری کند. کره‌شمالی که به "واکنش فیزیکی" علیه استقرار تاد تهدید کرده است، امسال یک سری آزمایش‌های موشکی برای سنجش فناوری نظامی‌اش انجام داده است و از جمله می‌تواند به چهارمین آزمایش اتمی در ماه ژانویه اشاره کرد که نقض تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است.

از سوی دیگر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به رهبر پکن گفت: چهارمین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ و پرتاب‌ موشک‌های بالستیک آن به شدت به صلح در شبه‌جزیره کره و این منطقه لطمه زده و چالشی برای توسعه روابط چین – کره‌جنوبی محسوب می‌شود.  

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، رئیس‌جمهوری چین نیز گفته است که دو کشور "منافع مشترک گسترده‌ای" دارند و باید "همکاری کنونی را قدر دانسته و بر مشکلات و چالش‌ها فائق آیند".
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس