کد خبر 602793
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

پس از گذشت یک هفته از توافق میان آمریکا و کره جنوبی به منظور استقرار سامانه موشکی «تاد» در خاک کره جنوبی، مقام های کره ای از مشخص شدن تقریبی محل استقرار این سامانه در خاک خود خبر داده اند.

 به گزارش مشرق، منابع ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، بخش «سیونگجو» در جنوب این کشور را به عنوان محل احتمالی استقرار سامانه پیشرفته آمریکایی نام برده اند.

پیشتر نیز وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای تصریح کرده بود که اصلی ترین بخش های این سامانه موشکی در محلی که تحت نظارت آمریکاست، نصب خواهد شد.

با این حال آنچه مسلم است اینکه مقام های نظامی آمریکا و کره جنوبی قصد دارند تا یک هفته دیگر محل آرایش این سامانه موشکی را به طور دقیق تر مشخص و اعلام کنند.

آمریکا و کره جنوبی می گویند که محل استقرار این سپر موشکی باید در مناطق کم جمعیت صورت گیرد تا انجام عملیات نظامی به راحتی امکان پذیر باشد.

بخش «سیونگجو» از آن جهت بیشتر مد نظر طرفین برای استقرار موشک های «تاد» است که به گفته منابع آگاه نظامی، پیشتر سامانه موشکی زمین به هوای «هاوک» آمریکا در آن مستقر شده است.

روز جمعه گذشته هر دو کشور اعلام کردند در خصوص استقرار این سامانه به رغم مخالفت های چین و روسیه در کره جنوبی به توافق رسیده اند.

به نظر می رسد که سامانه موشکی به گونه ای آرایش داده شود که بتواند موشک های بالستیک کره شمالی را در ارتفاع 40 تا 150 کیلومتر هدف قرار دهد.

کارشناسان گفته اند که چنانچه «تاد» در این بخش مستقر شود برای کره شمالی هدف قرار دادن آن به دلیل دوربودن از برد راکت اندازهای این کشور دشوار خواهد بود.

همچنین اعلام شده است که استقرار این سامانه در «سیونگجو» به کره جنوبی امکان می دهد از پایتخت خود و استان های اطراف آن به خوبی حفاظت کند.

«کیم هانگ گجو» رییس بخش «سیونگجو» بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی می گوید که این بخش تنها 45 هزار نفر جمعیت دارد و اصلی ترین محل انتخابی برای آرایش تاد است.

کره جنوبی و آمریکا به رغم مخالفت های شدید چین، روسیه و کره شمالی می گویند استقرار «تاد» یک تدبیر صرفا دفاعی برای مهار تهدیدهای ناشی از تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی است که هر روز فعالیت خود را در این زمینه گسترش می دهد.

سامانه پیشرفته «تاد» در واقع بخشی از سامانه چند منظوره دفاعی موشکی آمریکا به حساب می آید که برای ردیابی موشک های بالستیک در ارتفاع 40 تا 150 کیلومتری ساخته شده است و موشک ها با رادار بسیار پیشرفته ای که در این سامانه نصب است ردیابی می شود.

براساس گزارش ها، برد رادار آن هزار کیلومتر، برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر، سقف پرواز آن 150 کیلومتر و سرعت آن 10٬080 کیلومتر بر ساعت است.

کره شمالی نیز در واکنش به توافق آمریکا با کره جنوبی برای استقرار این سپر ضد موشکی اعلام کرد که تدابیر ملموسی را در دستور کار خود قرار می دهد و به محض استقرار این ابزار تهاجمی آمریکا برای سلطه بر جهان ( تاد) در کره جنوبی، پاسخ فیزیکی داده خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس