علیرغم اعتراضات پکن و مسکو، یک مقام آمریکایی تأکید کرده است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم خود در خصوص استقرار سامانه «تاد» در سئول را اتخاذ کرده‌اند و دیگر مذاکره‌ای در این زمینه برای تجدید‌نظر در این تصمیم صورت نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، علیرغم نگرانی‌های چین و روسیه، «دنیل روسل» دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور شرق آسیا مدعی شده است که واشنگتن و سئول در خصوص استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی به توافق رسیده‌‌اند و دیگر قابل مذاکره نیست.

سامانه تاد ظاهراً قرار است تا پایان سال 2017 در واکنش به آزمایشات اخیر موشک‌های هسته‌ای کره شمالی در کره جنوبی مستقر شود.

بنا به گزارش اسپوتنیک، این طرح به شدت مورد انتقاد پکن قرار گرفت و مقامات این کشور استقرار این سامانه را اقدامی برای مهار چین و نه برنامه هسته ای کره شمالی قلمداد کردند.

مسکو نیز اعلام کرده است که استقرار سامانه تاد در کره جنوبی نه تنها پیونگ‌یانگ را به سوی گام‌های غیرمنطقی جدید تحریک می‌کند بلکه بر منافع روسیه نیز آسیب وارد می‌کند.

با اینحال، روسیل در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکرات در خصوص تاد ادامه خواهد داشت، به صورت قاطعانه پاسخ منفی داد و گفت: «دو کشور تصمیم خود را گرفته‌اند».

اعلام استقرار سامانه تاد در کره جنوبی در بحبوحه پنجمین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ صورت گرفته که دو هفته قبل رخ داد.

«ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی در سخنرانی 23 سپتامبر خود گفت که زرادخانه هسته‌ای، تنها ابزار محافظت از کشور در مقابل آمریکا است.

با اینحال، سازمان ملل دور جدیدی از تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را آماده می‌کند و همچنین در صدد است تحریم‌های کنونی علیه این کشور را نیز تقویت کند.

روسل اعلام کرد که تحریم‌های جدید که کره شمالی را از استفاده از بانکداری و کشتیرانی منع می‌کند، در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس