کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد، به اقدام آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه دفاع موشکی 'تاد' در شبه جزیره کره به منظور مقابله با تهدید کره شمالی، پاسخ فیزیکی خواهیم داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ارتش کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد، به محض استقرار این ابزار تهاجم آمریکا برای سلطه بر جهان( تاد) در کره جنوبی، پاسخ فیزیکی داده خواهد شد.
در این بیانیه همچنین آمده است، ارتش کره شمالی به محض صدور فرمان، آماده انجام حمله تلافی جویانه و تبدیل کره جنوبی به دریای آتش و تل خاکستر است.
آمریکا و کره جنوبی جمعه گذشته اعلام کردند، هدف از استقرار سامانه ضد موشکی دفاع در ارتفاع بالا(تاد) در کره جنوبی دفاع در برابر توانمندی های هسته ای و موشکی رو به رشد کره شمالی است.
چین با استقرار این سامانه در کره جنوبی مخالفت کرد و گفت، اراضی کشورش در تیررس رادارهای این سامانه قرار می گیرند.
یکی از مقام های وزارت دفاع کره جنوبی گفت، انتخاب یک سایت برای تاد ممکن است هفته ها طول بکشد و تلاش می شود تا این سامانه تا پایان 2017 عملیاتی شود.
آمریکا 28 هزار و پانصد سرباز در کره جنوبی دارد.
آمریکا و کره جنوبی روز جمعه گفتند که هدف از استقرار این سامانه حفاظت از نیروهای نظامی دو کشور است و صرفا متمرکز بر تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی است هیچ کشور ثالثی را هدف قرار نخواهد داد.
آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی باعث اعمال شدیدترین تحریم های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ در دو دهه گذشته شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس