کد خبر 622087
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

رییس جمهوری ونزوئلا به وزرای خود 48 ساعت مهلت داده تا کارمندانی را که موافق رفراندوم علیه وی هستند،‌ اخراج کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از کارمندان ونزوئلایی پیشتر گفته بودند که بخاطر امضای طوماری برای برگزاری رفراندوم علیه نیکلاس مادورو، رییس جمهوری این کشور از کار اخراج شدند.

خورخه رودریگز، رهبر حزب سوسیالیست ونزوئلا گفته است: امروز و به دستور مادورو تمامی وزارت خانه‌های کشور نباید افرادی را که موافق برگزاری رفراندوم علیه او هستند را نگهدارند و باید آنها را اخراج کنند. مادورو به این وزراتخانه ها ضرب الاجل 48 ساعته داده است.

براساس قانون اساسی ونزوئلا برگزاری همه‌پرسی می‌تواند به برکناری رئیس جمهور منجر شود و مخالفان دولت کاراکاس نیز به دنبال برگزاری این همه پرسی هستند چون مادورو را مقصر اصلی بحران های اجتماعی و اقتصادی می دانند.

در چندین ماه قحطی سوپرمارکت ها در سراسر این کشور آمریکای لاتین غارت شده و صف های طولانی در مقابل آنها ایجاد شده است تا مردم بتوانند مایحتاج روزانه خود را تامین کنند.

مخالفان رییس جمهوری ونزوئلا شورای انتخابات را به توقف روند برگزاری رفراندوم متهم می کنند چراکه این شورا گفته این همه پرسی باید سال آتی میلادی برگزار شود. اگر این رفراندوم برگزار شود و رییس جمهوری ونزوئلا شکست بخورد، معاون وی رییس جمهور خواهد شد و قدرت حزب سوسیالیست را حفظ می کند.

در سال 2004 و در کمپین رفراندوم علیه هوگو چاوز، رییس جمهوری فقید ونزوئلا، یکی از قانونگذاران لیستی از 4 / 2 میلیون ونزوئلایی امضا کننده طومار برگزاری این همه پرسی منتشر کرد که به تبع آن بسیاری از کارمندان امضا کننده از کار اخراج شدند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس