کد خبر 625509
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

بعد از سفر وزیر خارجه کشورمان به آمریکای لاتین برخی تحلیل‌گران سیاسی گفته‌اند این اقدام ایران در راستای به خشم آوردن آمریکا بود.

 به گزارش مشرق، در پی سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به آمریکای لاتین برخی تحلیل‌گران سیاسی این اقدام ایران را نمایشی سیاسی برای آزار آمریکا تعریف کردند.

به نوشته فاکس‌نیوز، سفر ظریف به ونزوئلا در شبکه ملی این کشور پخش شد و وزیر خارجه ایران با استقبال گرم رئیس جمهور ونزوئلا مواجه شد.

کارشناسان مدعی شدند رابطه ایران و ونزوئلا قطعا برای خشمگین کردن آمریکاست چون این رابطه نشان می‌دهد تاثیر ایران در آمریکای لاتین که در همسایگی آمریکاست، رو به افزایش گذاشته است.

فاکس نیوز در ادامه گفت افزایش همکاری‌ها و اتحاد میان ونزوئلا و ایران را باید به منزله یک مشکل در نظر گرفت.

«الینا روزلتینن» نماینده میامی در کنگره آمریکا هم مدعی شد «زمان سفر ظریف اهمیت دارد چون ایران می‌تواند بسیاری از این رژیم‌های سرکش را برای دور زدن تحریم‌های باقی‌مانده استفاده و منافع آمریکا را تضعیف کند.»

برخی کارشناسان هم مدعی شدند دولت ونزوئلا که دولتی سوسیالیستی و رو به زوال است به دنبال کمک ایران برای حل مشکلات اجتماعیست.

«گوستاوو سالسدو» کارشناس روابط آمریکا و ونزوئلا گفت واشنگتن با دید خوب به رابطه ایران ونزوئلا نگاه نمی‌کند چرا که در حال حاضر تمرکز اصلی آمریکا بر شرایط  سیاسی درون ونزوئلا است.

فاکس نیوز در ادامه نوشت، در واقع سفر ظریف به منطقه و رفتن به کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی و بولیوی این نکته را یادآور می‌شود که منافع ایران در آمریکای لاتین بار دیگر شکوفا خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس