کد خبر 602341
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد بانک آمریکایی «سیتی‌بانک» قصد دارد حسابی را که بانک مرکزی ونزوئلا برای پرداخت‌های بین‌المللی خود از آن استفاده می‌کند، مسدود کند.

به گزارش مشرق، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه اعلام کرد «سیتی‌بانک» آمریکا قصد دارد حسابی را که بانک مرکزی ونزوئلا برای پرداخت‌های بین المللی خود از آن استفاده می‌کند، ببندد. نیکلاس مادورو در سخنرانی در رادیو تلویزیون ونزوئلا اعلام کرد این کشور هدف «تحریم مالی» قرار دارد.

وی با بیان اینکه سیتی بانک اعلام کرده است ظرف یک ماه آینده این حساب بانک مرکزی ونزوئلا را می‌بندد، افزود این اقدام در مورد حساب یک بانک دولتی دیگر یعنی «بانکو د ونزوئلا» نیز صورت خواهد گرفت.
 
مادورو گفت: «سیتی بانک می‌گوید تا سی روز آینده حساب بانک مرکزی و بانکو د ونزوئلا را می‌بندد. این توطئه‌ای است که دولت آمریکا پشت آن قرار دارد.»

مادرو پیش‌تر اعلام کرده بود ونزوئلا که در بحران شدید اقتصادی قرار دارد، هدف یک «تحریم مالی» به منظور جلوگیری از دسترسی این کشور به نظام مالی بین المللی، قرار گرفته است.

ونزوئلا که به خاطر ذخایر بسیار بزرگ نفت خود در جهان، در گذشته از تولید کنندگان ثروتمند نفت بود و ۹۶ درصد از ارز مورد نیاز خود را از فروش نفت خام به دست می‌آورد، با سقوط بهای نفت خام با بحران شدید اقتصادی مواجه شده است.

این کشور همچنان در میان کشورهای دارای بالا‌ترین نرخ تورم در جهان است. نرخ تورم این کشور در یک سال منتهی به سپتامبر ۲۰۱۵، ۱۴۱. ۵ درصد اعلام شد. بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال کنونی میلادی هشت درصد کاهش خواهد یافت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    اقاي مادرو عرضه كشورداري نداري مردم رو بدبخت و گرسنه كردي و امريكا هم از همين فرصت استفاده كرده داره طرفدارانش رو در ونزويلا احيا ميكنه. بهتر بود يك انقلابي كاردان و قوي راس كار بود تا اينجوري مردم به گرسنگي و فلاكت نيوفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس