در شرایطی که دولت سوسیالیست ونزوئلا برای مقابله با کمبود شدید مواد غذایی و شورش‌ها بر سر آن تقلا می‌کند، ارتش این کشور برای کمک به دولت وارد عمل شده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا دوشنبه یک ابتکارعمل دولتی جدید برای ارتقای تولید و ضمانت توزیع آرام مواد غذایی را در دستور کار قرار داد تا با "خرابکاری اقتصادی" از سوی مخالفانش مقابله کند.

مادورو در این ابتکار عمل ارتش را به انجام این کار مکلف کرد. او گفت که "ماموریت بزرگ تامین مواد غذایی" به دست ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا مدیریت خواهد شد و او کار هر وزارتخانه را هماهنگ می‌کند.

در بخشی از این طرح جدید، کنترل پنج بندر از بزرگترین بنادر ونزوئلا به دست یک مقام ارشد ارتش سپرده شد. مادورو گفت که ژنرال افراین ولاسکو را به سمت ریاست این بنادر منصوب می‌کند تا "فساد و سوءمدیریت را در این برهه حساس ریشه‌کن کند." پیشتر این نهادها تحت مدیریت غیرنظامیان بودند. به گفته مادورو، او طبق اختیارات وضعیت فوق‌العاده اقتصادی عمل می‌کند که اوایل امسال اعلام کرده بود.

با وخیم شدن اوضاع اقتصادی ونزوئلا که عمدتا به دلیل کاهش بهای نفت صادراتی این کشور آمریکای لاتین است، مادورو بیشتر به سمت ارتش و گروه‌هایی از حامیان دولت برای مدیریت توزیع مواد غذایی متمایل شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این استراتژی کارآمد است یا خیر.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس