کد خبر 596515
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

سخنگوی دولت ونزوئلا اعلام کرد، دولت کاراکاس در حال بررسی درخواست از دادگاه عالی برای انحلال کنگره تحت کنترل مخالفان دولت است که می‌خواهند رییس جمهوری را از سمتش پایین بکشند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این جدیدترین اقدام دولت در عرصه تنش‌های سیاسی در ونزوئلاست.

دیدالکو بولیوار، سخنگوی حزب حاکم ونزوئلا گفت: دولت کاراکاس در حال بررسی درخواستی به منظور ارائه به بخش قانون اساسی دادگاه عالی است تا به این ترتیب کنگره تحت رهبری اپوزیسیون منحل شود.

اپوزیسیون، نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا را مقصر اصلی بحران اقتصادی، کمبود مواد غذایی و غارت‌های وحشیانه می‌داند و تلاش کرده تا از زمان به دست گرفتن کنترل کنگره در ژانویه سال جاری میلادی،‌ مادورو را از کار برکنار کند. اما مادورو می‌خواهد با استفاده از دادگاه عالی که کنترلش را برعهده دارد،‌ مانع از این کار شود.

سخنگوی دولت کاراکاس ادامه داد:‌ دولت در جدیدترین اقدام می‌خواهد قانونگذاران مخالف را مسئول سوءاستفاده از قدرت و نقض قانون اساسی معرفی کند.

دولت کاراکاس روز دوشنبه دست به اقدامی متقابل زد و به دنبال این است که جلوی درخواست اپوزیسیون را که به دنبال رفراندوم است، بگیرد.

اداره ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرده که 26 ژوئیه سال جاری میلادی اعلام می‌کند آیا امضای کافی برای درخواست برگزاری رفراندوم برکناری مادورو جمع آوری شده است یا خیر. اگر چنین اتفاقی بیفتد، اپوزیسیون باید چهار میلیون امضای را برای برگزاری رفراندوم جمع آوری کرده باشد.

در همین حال، انری راموس، رهبر اپوزیسیون در کنگره گفته است، اگر مادورو جلوی این رفراندوم را بگیرد،‌ به وقوع پیوستن یک کودتا را قوت می‌بخشد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس