کد خبر 608414
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

مقام های انتخاباتی ونزوئلا قرار است روز سه شنبه اعلام کنند که آیا اقدامات برای برگزاری رفراندوم علیه رییس جمهوری باید پس از تایید امضاهای جمع آوری شده صورت گیرد یا خیر.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج نظر مقام‌های انتخاباتی ونزوئلا ممکن است راه را برای برگزاری رفراندوم به منظور برکناری نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا باز کند اما دولت کاراکاس گفته که طومار امضاهای جمع شده پر از امضاهای جعلی است و رفراندوم در سال جاری میلادی برگزار نمی‌شود.

"تیبیسای لوسنا"، رییس کمیته ملی انتخابات ونزوئلا روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی "تله‌ون" گفت که تصمیم‌گیری درباره این طومار امروز (دوشنبه) صورت می‌گیرد و نتایج آن روز سه شنبه اعلام می‌شود.

برای برگزاری رفراندوم تایید امضای 200 هزار تن یا به عبارتی یک درصد از ثبت نام کنندگان کافی است.

گام بعدی جمع آوری امضا برای دومین بار است که باید 20 درصد از ثبت نام کنندگان را شامل شود که حدود چهار میلیون نفر خواهد بود.

ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا درخواست اولیه‌ای را برای جمع آوری این امضاها داده بود که طی آن دو میلیون امضا جمع شد اما کمیته ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرده که بسیاری از این امضاها نامعتبر است و 600 هزار امضا را رد کرده است.

با این حال، ائتلاف اپوزیسیون گفته که امضاهای باقی مانده کاملا معتبر هستند.

 رفراندوم ونزوئلا قرار است پیش از برگزاری انتخابات جدید این کشور برگزار شود. اگر این انتخابات پس از تاریخ مذکور برگزار شود و موفق هم باشد، براساس قانون اساسی مادورو باید کناره گیری کرده و "آریستوبولو ایستوریز"، معاون وفادارش جای وی را می‌گیرد.

این روند درحالی صورت می‌گیرد که میزان محبوبیت مادورو درپی بحران اقتصادی در ونزوئلا و کمبود مواد غذایی و کالاهای اولیه کاهش یافته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس