رؤسای جمهور ونزوئلا و کوبا به کشورهای آمریکای لاتین درباره تلاش واشنگتن نسبت به برانگیختن جنگ اقتصادی و دخالت در امور داخلی آنها هشدار دادند.

 به گزارش مشرق، به نقل از فرانس پرس، «یکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا میزبانی نشست جنبش عدم تعهد را با انتقاد از جنگ اقتصادی که آمریکا با هدف براندازی وی علیه دولت کاراکاس به راه انداخته است، آغاز کرد.

 این در حالی است که رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا نیز علیرغم از سرگیری روابط دیپلماتیک با آمریکا، از اتهاماتی که مادورو به واشنگتن نسبت داد، حمایت کرد.

مادورو در ادامه اظهارات خود گفت: هجمه به کار رفته علیه ونزوئلا متوجه همه کشورهای کارائیب و آمریکای لاتین است- هجمه ای که با هدف تسلط و استعمار دوباره فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشورهایمان انجام می گیرد.

نشست جنبش عدم تعهد با عضویت ۱۲۰ کشور از جمله ایران از دیروز شنبه به مدت دو روز در جزیره «مارگاریتا» ونزوئلا آغاز به کار کرد.

انتظار می رود که ونزوئلا- از اعضای اوپک و دارای بزرگترین دخایر شناخته شده نفت جهان- از این نشست به عنوان فرصتی برای قانع کردن کشورهای تاثیرگذار در کاهش سقف تولید نفت استفاده کند تا شاید با افزایش قیمتی که به این ترتیب حاصل می شود، اندکی از فشاری که دولت کاراکاس به دلیل بحران اقتصادی تحمل می کند، کاسته شود.

این در حالی است که اپوزیسیون ونزوئلا که از حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا برخوردار است، تلاش می کند تا با برگزاری همه پرسی تغییر حاکمیت، شرایط براندازی دولت مادورو را فراهم کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس