فقر میلیونها نفر از مردم آمریکا موضوعی است که هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به آن توجهی ندارند.

 به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت میلیون ها آمریکایی فقیر در رقابت های انتخاباتی ترامپ و کلینتون نادیده گرفته می شوند.

در این گزارش آمده است: آمریکا، ثروتمندترین کشور جهان، با شدیدترین فقر نیز رو به روست اما با گوش دادن به سخنان هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ، نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی توان به این موضوع پی برد.

خانم کلینتون که روز پنجشنبه در نزدیکی دیترویت درباره طرح های اقتصادی خود سخن گفت بر اعتبار خود به عنوان یکی از حامیان خانواده های طبقه متوسط  که از فرصت های پیش رویشان محروم شده اند، تأکید می کند. او زیاد درباره کمک به چهل و هفت میلیون آمریکایی که در آرزوی رسیدند به سطح طبقه متوسط هستند، سخن نگفت.

بیکاران در حاشیه

ترامپ رقیب جمهوری خواه کلینتون، چهار روز پیش در دیترویت از طرح های اقتصادی خود سخن گفت و در حالی که پیشنهادات آنها با یکدیگر تفاوت هایی دارند، این نامزدها در یک موضوع با یکدیگر اشتراک نظر دارند: هر دو وعده داده اند به آمریکایی ها برای یافتن شغل کمک کنند، هیچ یک از این دو چیزی زیادی درباره کمک کردن به افرادی که شغلی ندارند، نگفته اند.

ثروتمندان در مقابل فقیران

متیو دزموند استاد جامعه شناسی در دانشگاه هاروارد گفت:«ما در حال حاضر شاهد تلاش های یکدست برای پرداختن به فقر در آمریکا نیستیم.» او همچنین گفت: «ما هم اکنون در تبلیغات انتخاباتی شاهد پرداختن جدی به این حقیقت نیستیم که ما ثروتمندترین دموکراسی در جهان هستیم که با بیشترین میزان فقر مواجهیم. این موضوع باید در صدر دستور کارها قرار گیرد.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس