نیویورک تایمز در گزارشی نوشت محبوبیت پایین دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه فرصت مناسبی برای عرض‌ اندام جانسون فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «گری جانسون،» نامزد «حزب لیبرترین» در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 آمریکا توانست تنها یک درصد آرای مردمی را از آن خود کند. وی در هیچ یک از ایالت‌های آمریکا نتوانست بیش از 3 درصد آرا را کسب کند. با این وجود، به نظر می‌رسد حضور «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» -نامزدهای نه‌چندان محبوب دو حزب عمده جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا- در دور نهایی انتخابات امسال، فرصت مناسبی برای جانسون فراهم کرده تا در این رقابت‌ها خودی نشان دهد.

در ادامه گزارش آمده است: جانسون توانسته در نظرسنجی‌های اخیر، 10 درصد آرا را کسب کند که در مقایسه با سال 2012، پیشرفت قابل‌توجهی محسوب می‌شود. با این وجود، انتخابات آمریکا با پیروی از «قانون دوورجر»، (Duverger’s Law) چندان از نامزدهایی که وابسته به دو حزب عمده این کشور نیستند، استقبال نمی‌کند. قانون دوورجر نوعی پیش‌بینی برای نظام‌های انتخاباتی دوقطبی است. مطابق این پیش‌بینی چنین نظام‌هایی غالباً فضای سیاسی را به سوی نظام دوحزبی هدایت می‌کنند. اگرچه، کسب 10 درصد آرا در نظرسنجی‌ها یک پیروزی محسوب می‌شود، تاریخ انتخابات آمریکا نشان می‌دهد هرچه به روز رأی‌گیری نزدیک می‌شویم، این نامزدهای مستقل از احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه، با ریزش آرای خود مواجه می‌شوند.  

اینکه نامزدی جانسون در انتخابات آمریکا چه تأثیری بر آرای کلینتون و ترامپ خواهد گذاشت، بر همگان پوشیده است. شعارهای انتخاباتی وی می‌تواند مورد توجه رأی‌دهندگان هر دو حزب واقع شود. بیشتر آرای جانسون در نظرسنجی‌ها متعلق به ایالت‌های غربی است که اکثریت ساکنان آن را جمهوری‌خواهانی تشکیل می‌دهند که علاقه‌ای به ترامپ ندارند. نیومکزیکو، ایالت زادگاه جانسون، نیز در غرب آمریکا قرار دارد.

در پایان گزارش آمده است: نامزدهای احزاب مستقل معمولاً با دو چالش بزرگ مواجه هستند: راهیابی به فهرست نامزدهای انتخاباتی در تمامی ایالت‌های آمریکا و دعوت شدن به مناظره‌های ریاست‌جمهوری. جانسون چالش نخست را با موفقیت پشت سر گذاشته، اما دعوت شدن به مناظره‌های ریاست‌جمهوری کار چندان آسانی نیست. تاکنون در تاریخ آمریکا، هیچ‌یک از نامزدهای احزاب مستقل به این مناظره‌ها راه نیافته است. جانسون برای ثبت کردن نامش در تاریخ، به کسب 15 درصد آرا در 5 نظرسنجی ملی پیش از آغاز مناظره‌ها، نیاز دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس