کد خبر 616944
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میزان درآمد خود در سال ۲۰۱۵ میلادی را به طور شفاف اعلام کرده و از نامزد رقیب در حزب جمهوریخواه به شدت به خاطر عدم اعلام درآمد واقعی خود انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه درآمدهای خود در سال 2015 را اعلام کرد و از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه به خاطر عدم افشای درآمدش انتقاد کرد.

بر اساس سندی که در وبسایت کمپین انتخاباتی کلینتون منتشر شده است، وی و همسرش بیل در سال 2015 میلادی بیش از 10.6 میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند و 3.6 میلیون دلار نیز به دولت فدرال مالیات پرداخت نموده‌اند.

کلینتون همه درآمدهای مربوط به دوران فعالیت‌های رسمی خود از سال 1977 میلادی را منتشر کرده است. دموکراتها بارها این اقدام را نشانه‌ای از شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و مالی زوج کلینتون‌ها ارزیابی کرده‌اند.

تیم کین معاون هیلاری کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نیز روز جمعه درآمدهای مربوط به 10 سال گذشته اش را منتشر کرد.

جنیفر پالمیری مدیر ارتباطات کمپین کلینتون در این باره تاکید کرد: دونالد ترامپ در پشت بهانه‌های جعلی مخفی شده است و حاضر به اعلام درآمدهای واقعی خود بر خلاف قول‌های قبلی نیست. او سعی می‌کند چه چیزی را مخفی کند؟

ترامپ تاکنون حاضر نشده است تا میزان درآمدهای واقعی اش طی سال‌های گذشته را اعلام کند. ترامپ نیز در واکنش به اقدام کلینتون در اعلام درآمدش، گفته است که این کار کلینتون چیزی جز دور کردن اذهان مردم از مسیر واقعی و برخی واقعیت‌ها نبوده است.

جیسون میلر مشاور رسانه‌ای ترامپ در این باره گفت: مردم آمریکایی ترجیح می‌دهند تا به ایمیل‌های پاک شده از سرور شخصی کلینتون، فعالیت‌های بنیاد کلینتون و سخنرانی‌های وی در جمع تجار و سرمایه داران وال استریت توجه کنند.

وی افزود: ما می‌خواهیم بدانیم که هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه آمریکا چه توضیحی درباره اتفاقات بنغازی دارد و چرا او به محض آغاز حمله به کنسولگری آمریکا، حمایت‌های لازم را به عمل نیاورده است.

دموکراتها بر این باورند که علت اصلی عدم تمایل ترامپ برای انتشار درآمدهای واقعی اش، خودداری وی از پرداخت مالیات بوده است.

ترامپ ارزش سرمایه و دارایی خود را بیش از 10 میلیارد دلار اعلام کرده است ولی هیچ کسی تاکنون نتوانسته است به طور مستقل این ادعا را تایید کند.

نیویورک تایمز نیز پیش از این اعلام کرد که ترامپ احتمالا از برخی معافیت‌های مالیاتی طی سال‌های گذشته به خصوص 1978 و 1979 استفاده کرده و هیچ مالیاتی پرداخت ننموده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس