کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جدیدترین نظرسنجی‌ها موفق شد با اختلاف 7 درصد از رقیب جمهوریخواه خود پیشی بگیرد.

به گزارش مشرق، در نظرسنجی جدیدی که بامداد سه‌شنبه منتشر شد، «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با اختلاف 7 درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود بالاتر قرار گرفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، نتایج این نظرسنجی که توسط شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» انجام شده از این امر حکایت دارد که کلینتون 46 درصد آراء و ترامپ 39 درصد آراء شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را از آن خود کرده‌اند.

بر اساس بررسی انجام شده، یکی از بزرگترین مشکلات کلینتون یعنی دیدگاه منفی مردم آمریکا در خصوص وی همچنان باقی مانده است اما این دیدگاه منفی پس از گردهمایی حزب دموکرات و سخنرانی اخیر وی، اندکی بهبود یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، 50 درصد از رأی‌دهندگان دیدگاه منفی در خصوص کلینتون دارند و در مقابل تنها 36 نفر به اون دید مثبتی دارند. تعداد افراد با دیدگاه منفی درباره کلینتون در مقایسه با نظرسنجی قبلی 6 درصد کاهش داشته و تعداد افراد با دیدگاه مثبت نیز 5 درصد افزایش داشته است.

در مقابل، سی و یک درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی دیدگاه مثبتی به ترامپ دارند و دید 52 درصد نسبت به او منفی است.

این نظرسنجی در تاریخ 29 تا 31 جولای میان هزار و 393 فرد بزرگسال و با ضریب خطای سه درصد انجام شده است.

«هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که قرار است 8 نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود، در نظرسنجی پیشین که توسط مرکز افکارسنجی رویترز/ایپسوس انجام گرفته بود موفق شده بود با اختلاف 6 درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود پیشی بگیرد. این نظرسنجی نیز از تاریخ 25 تا 29 ماه جولای در میان هزار و 43 نفر از رأی‌دهندگان احتمالی به صورت آنلاین با ضریب احتمال خطای 4 درصد برگزار شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس