کد خبر 615262
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

زمانی كه كتابی از من به نام «جام جهانی در جوادیه» در خندوانه تبلیغ شد، تاثیر زیادی در فروش این كتاب داشت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، امیریان نویسنده‌ای كه در حوزه‌های خاطره، ادبیات كودك و نوجوان، رمان، طنز، زندگی‌نامه داستانی شهدا و فیلم‌نامه‌نویسی قلم می‌زند، با اشاره به وضعیت نامساعد ادبیات كودك و نوجوان در كشورمان گفت: مهم‌ترین دلیل این اتفاق را كیفیت نامناسب چاپ آثار می‌دانم.
 
داوود امیریان با اشاره به اینكه لازم است به كتاب نیز مانند كالاهای دیگر نگاه شود، گفت: همان‌طور كه برای سایر كالاها طوری برنامه‌ریزی می شود كه سوددهی داشته باشند و در كیفیت تولید و نحوه ارائه آن به مشتری برنامه‌ریزی و دقت می شود، این اتفاق لازم است درباره انتشار كتاب نیز رخ بدهد.
 
وی ادامه داد: در مواردی كه در انتشار كتاب، تصویرسازی‌ آن ها و كیفیت چاپ دقت صورت می گیرد و در مراسمی رونمایی شده و به خوبی به مردم معرفی می شود، دیده ایم كه استقبال مردم نیز زیاد است اما متاسفانه چنین اتفاقاتی را به ندرت شاهدیم و همین است كه وضعیت مطالعه در كشورمان این‌طور است.
 
امیریان با اشاره به استقبال خوب از كتاب هایی مانند: دا، نورالدین پسر ایران، من زنده ام، پایی كه جا ماند و ... ادامه داد: خوشبختانه نشرهایی مانند: سوره مهر، چشمه، افق و ... به این نتیجه رسیده اند كه در كنار كمیت، لازم است به كیفیت نیز توجه كنند و با ارائه كتابی كه از طراحی جلد، شكل و فرم مناسبی برخوردار است، توانسته‌اند فروش بالایی در كتاب هایشان داشته باشند. در بین این ناشران می‌توان گفت سوره مهر، یك استثناست كه در سال های اخیر بسیار خوب كار كرده و آثاری با مضمون و شكل و فرم مناسب منتشر می كند. اما متاسفانه هنوز ناشرانی غیرحرفه‌ای داریم كه كتاب‌هایی بدون شكل و فرم درست و حتی بدون محتوای مناسب و بی‌خاصیت روانه بازار نشر می‌كنند.
 
 کتابی که «خندوانه» آن را پرفروش کرد +عکس
وی همچنین افزود: ناشر باید به فكر سوددهی اثر هم باشد نه اینكه تنها به پر كردن بیلان كاری خود بسنده كند. برای انتشار و فروش خوب یك كتاب، باید ناشران مشورت های جامعه شناسی، روان‌شناسی، اقتصادی و ... بگیرند و با استفاده از نظر متخصصان بتوانند بر جو عمومی جامعه غالب شوند نه اینكه از نیازهای مردم و زمانه خودشان دور باشند.
 
برگزیده جایزه كتاب سال، ادبیات دفاع مقدس، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و ... با تاكید بر اهمیت تبلیغ كتاب گفت: زمانی كه كتابی از من به نام «جام جهانی در جوادیه» در خندوانه تبلیغ شد، تاثیر زیادی در فروش این كتاب داشت. بنابراین می بینیم كه یك دلیل به فروش نرسیدن كتاب ها، معرفی نشدن آن هاست.
 
امیریان ضمن اشاره به اینكه لازم است كتاب به یك پُز فرهنگی تبدیل شود، گفت: اگر مانند بسیاری از كالاهای دیگر، خریدن و خواندن كتاب هم به یك پز تبدیل شود، می توانیم امیدوار باشیم در ادامه این ژست، به یك عادت و احساس وظیفه برای مردم تبدیل شود. می توان گفت حتی اگر در زمینه كتاب خریدن و خواندن شاهد ریاكاری باشیم، اشكالی ندارد و از نوع ریاكاری های فرهنگی است كه به نتیجه خوبی منجر خواهد شد. باید جامعه ما به جایی برسد كه به كسی كه كتاب‌خوان است، بیشتر از فردی كه كتاب نمی خواند احترام بگذارد؛ زیرا دانایی، ارزش زیادی دارد كه افراد باید به آن افتخار كنند.
 
 کتابی که «خندوانه» آن را پرفروش کرد +عکس
گفتنی است كتاب هایی چون «آخرین گلوله صیاد» زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی، «داستان مریم» زندگینامه داستانی شهید مریم فرهانیان، خداحافظ كرخه، بهشت برای تو، ایرج خسته است، آخرین سوار سرنوشت، داستان بهنام (زندگینامه شهید بهنام محمدی)، دوستان خداحافظی نمی‌كنند، جام جهانی در جوادیه، پسران نیمه شب و ...  از آثار داوود امیریان هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس