بهاره رهنما، کتاب «پوتین‌های مریم» را بهترین کتابی دانست که در حوزه دفاع مقدس خوانده است.

به گزارش مشرق، بهاره رهنما، درباره بهترین کتابی که در حوزه دفاع مقدس خوانده است گفت: یادم می آید کتابی خواندم به اسم "پوتین‌های مریم" که خاطرات مریم امجدی از دوران جنگ بود.

وی افزود: کتاب‌هایی که در حوزه  دفاع مقدس نوشته می شوند یک جور وقایع نگاری دارند و چیزی که ارزش ادبی کار را بالا می برد نوع نگارش نویسنده است.

رهنما گفت: نویسنده در کتاب پوتین های مریم  درام را خوب پرورانده بود و به شدت پلان داستان را می شناخت و روایت ادبی قوی در کار وجود دارد.

گفتنی است، کتاب "پوتین‌های مریم" خاطرات یکی از زنان خرمشهری به نام مریم امجدی است، راوی در این کتاب به نقل خاطراتی از شروع جنگ ایران و عراق و اشغال خرمشهر تا زمان آزادسازی آن می‏پردازد.

 نظر بهاره رهنما در مورد بهترین کتاب دفاع مقدسی

 فعالیت راوی در بخش عمران جهاد سازندگی و امدادرسانی به مردم‏ روستاهای اطراف خرمشهر همچون روستای عباره، درگیری‌های‏ سیاسی با مجاهدین خلق، ملاقات با دکتر چمران در خصوص یک منافق زن، خاطراتی‏ از آشنایی با یکی از نیروهای سپاه و ازدواج با وی، خاطراتی از مجروحان عملیات شکست حصر آبادان، فعالیت در بخش تعاون‏سپاه، شهادت محمد جهان‏آرا، بازدید از خرمشهر و ... پس از آزادی آن‏ ادامه پیدا می‌کند.

تصاویر مستندی از جنگ و زندگی در شرایط جنگی، پیوست دیدنی کتابی است که می‌شود به آن لقب «دا» از زاویه دیگر داد.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس