کد خبر 463667
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

در یک سالگی گزارش پرفروش‌های «زیر بازارچه کتاب» شاهد پرفروش شدن کتاب‌های «خندوانه‌»ای بودیم ضمن اینکه کتاب هایی چون «من زنده‌ام» و «بی‌شعوری» در زمره آثاری است که در طول این یک‌سال مورد توجه بوده است.

به گزارش مشرق، این گزارش که تلاشی است به منظور بازنمایی از اوضاع فروش در بازار کتاب و در این گزارش که بیش از 50 کتاب فروشی مرجع تهیه آمار و اطلاعات آن هستند نمایی از اوضاع فروش کتاب و اقبال عمومی به کتاب را نمایش می‌دهد.

«خندوانه» برنامه ای است که این روزها به سادگی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد و در بحث کتاب نیز این مسئله صادق است. این برنامه با اجرای رامبد جوان در اقدامی کم سابقه در رسانه ملی به معرفی کتاب می‌پردازد، «جام جهانی در جوادیه» اثر داود امیریان و «یک عاشقانه آرام» به قلم نادر ابراهیمی دو کتابی هستند که در کنار سایر کتاب‌ها نظیر «دکتر بازی»، «چوپان معاصر» و «مدیر مدرسه» معرفی شده و از زمان معرفی تا امروز توانسته تحولی شگرف در بازار کتاب ایجاد کند.

این تحول که از سوی اکثر کتابفروشی‌ها به آن اذعان شد به حدی بوده که همه از آن سخن می‌گویند. این در حالی است که تا پیش از این بازار کتاب در یک رکودی به سر می‌برد و فروشنده‌ها از اوضاع فروش گلایه داشتند.

«جام جهانی در جوادیه» به قلم داود امیریان طی هفته دوم شهریور 94 توانست عنوان پرفروش ترین کتاب را به خود اختصاص دهد تا باز بر همگان ثابت شود که اگر رسانه ملی وارد شود می‌توان به اوضاع کتاب‌خوان بهبود بخشید. این کتاب را انتشارات قدیانی منتشر کرده است.

«یک عاشقانه آرام» اثر نویسنده فقید نادر ابراهیمی که انتشارات روزبهان آن را منتشر کرده دیگر کتاب پرفروش این هفته بود. این کتاب نیز در برنامه خندوانه معرفی شد و با استقبال عمومی مواجه شده است.

«آن بیست و سه نفر» نیز کتاب سوم پرفروش هفته دوم شهریور 94 است. این کتاب خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از زندان‌های رژیم بعث عراق است که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت و طی هفته‌های متوالی از ابتدای سال جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است.

ردیف نام کتاب
پرفروش اول جام جهانی در جوادیه
پرفروش دوم یک عاشقانه آرام
پرفروش سوم آن بیست و سه نفر

هفته دوم شهریور 94 همانطور که بالاتر ذکر شد یک ساله شدن «زیر بازارچه کتاب» است. بعد از یکسال از تهیه این گزارش قرار است که طی هفته‌های آتی برخی کتابفروشی‌ها به این فهرست اضافه شوند و برخی که کمتر همکاری داشته‌اند از این جرگه کنار گذاشته شوند برای همین منظور بهتر است که کتابفروشی‌ها خود را آماده کنند.

کتاب «تشیع انگلیسی»، معادله‌ای برای مهار تمدنی شیعه است که به بررسی مبانی فکری و معرفی برخی چهره‌های منتسب به جریان شیرازی می‌پردازد. کتاب «تشیع انگلیسی» در شش فصل و با آثار و گفتاری از آیت‌الله اراکی، حجج‌اسلام مسائلی و کاشانی و اساتیدی چون کچوئیان، سیدافقهی، رجبی دوانی و دیگر کارشناسان به واکاوی ابعاد مختلف جریان موسوم به تشیع انگلیسی پرداخته است.

داود امیریان با کتاب‌هایی چون «جام جهانی در جوادیه»، «فرزندان ایرانیم» و «مترسک مزرعه آتشین» توانست عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را به خود اختصاص دهد.

نادر ابراهیمی نیز با دو کتاب «یک عاشقانه آرام» و «چهل نامه کوتاه به همسرم» در جایگاه دوم قرار گرفت و احمد یوسف‌زاده نیز نویسنده سوم این هفته شد.

ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول داود امیریان
نویسنده دوم نادر ابراهیمی
نویسنده سوم احمد یوسف‌زاده

نکته دیگری که در پرفروش‌ها قابل توجه است وجود کمرنگ کتاب‌های کودک در میان پرفروش‌های کتابفروشی‌ها است. شاید یکی از دلایلی که برای این موضوع بتوان ذکر کرد این است که کتب کودک در نقاط کور و دور از دسترس کتابفروشی‌ها قرار دارد و این برای کتابفروشی‌هایی است که کتاب کودک عرضه می‌کنند زیرا برخی از کتابفروشی‌ها به طور کلی فاقد بخش کودک و نوجوان هستند و بهتر است کتابفروشی‌ها به این مسئله توجه کنند زیاد برای آینده آنها نیز مفید خواهد بود.

نکته جالب توجه پرفروش‌ها در یک سالگی حضور کمرنگ «بی‌شعوری» آن هم در مجلدات سه‌گانه است. بازار کتاب پس از یک سال از انتشار این کتاب سراغ سایر مجلدات این کتاب نیز رفته و نشان می‌دهند تب «بی‌شعوری‌خوانی» همچنان داغ است.

انتشارات قدیانی پرفروش‌ترین ناشر این هفته و انتشارات روزبهان پس از قدیانی توانست در جایگاه دوم قرار گیرد. این دو ناشر به لطف برنامه خنداونه توانستند در میان پرفروش‌ها قرار گیرند. انتشارات سوره مهر نیز با اختلاف اندکی در جایگاه سوم قرار گرفت.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول قدیانی
ناشر دوم روزبهان
ناشر سوم سوره مهر

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس