مدیر نشر فاتحان گفت: نیم‌طبقه دوم مصلا با 6 هزار مترمربع میزبان ناشران و بازدیدکنندگان از هفتمین نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس خواهد بود. در طول این نمایشگاه 5 هزار عنوان کتاب در قالب‌های مختلف برای گروه‌های سنی گوناگون در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سردار علی ناظری، مدیر نشر فاتحان در نشست خبری هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس گفت : در این نمایشگاه همه داشته‌های دفاع‌مقدس عرضه خواهد شد که این حرکت اول است که به صورت متمرکز در نمایشگاه ملی دفاع‌مقدس دیده می‌شود. کرمان، ساری و اهواز کاندیداهای میزبانی هفتمین دوره بودند اما به دلیل عدم آمادگی این دوره در تهران برگزار می‌شود. 
 
ناظری افزود: در این نمایشگاه نشست‌های تخصصی توسط کمیته علمی که رحیم مخدومی، دبیر آن است برگزار می‌شود. 15 برنامه رونمایی در 3 زمان با موضوعات متنوع یکی از آن برنامه‌هاست. همچنین معرفی پرفروش‌ترین کتاب نمایشگاه، انتخاب غرفه نمونه ناشران دولتی و خصوصی، معرفی مروج نمونه کتاب دفاع‌مقدس در طول سال، انتخاب خبرنگار نمونه حوزه دفاع‌مقدس و انتخاب نشریه نمونه از جمله تقدیرهایی است که در روز اختتامیه برگزار خواهد شد.
 
مدیر نشر فاتحان با اشاره به محورهای فعالیت هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس گفت: موضوع مدافعان حرم یکی از محورهای این نمایشگاه است که بیشتر به آن پرداخته خواهد شد و حمایت‌های آمریکا و غرب از مخالفان جمهوری اسلامی و کارشکنی‌ آنها علیه این نظام اسلامی دیگر موضوعی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته خواهد شد.
 
وی با اشاره به بخش‌های جنبی نمایشگاه گفت: نمایشگاهی از تقریظ‌‌های رهبر انقلاب در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد تا مراجعه‌کنندگان با آن کتب آشنا شوند. همچنین برنامه‌هایی با همکاری سپاه تهران برای کودکان و نوجوانان ترتیب داده‌ایم. برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت نشریه‌های دفاع‌مقدس یکی دیگر از این فعالیت‌هاست. ما در سال‌های گذشته نشریه‌های زیادی در این زمینه داشتیم اما امروز تنها 2 نشریه باقی مانده که در این نشست‌ها به مساله نشریه‌های دفاع‌مقدس اشاره خواهیم کرد.
 
همچنین تاکنون بیش از 170 عنوان کتاب دفاع‌مقدس ترجمه شده که تلاش می‌کنیم غرفه‌ای به این آثار اختصاص داده شود تا بازدیدکنندگان با آنها آشنا شوند. غرفه کارنامه نشر دفاع‌مقدس تا سال 95 یکی دیگر از بخش‌هایی است که در نمایشگاه در نظر گرفته شده است. 
 
ناظری در ادامه افزود: بر اساس آنچه ثبت شده بیش از 2 میلیون نوبت اعزام به دفاع‌مقدس صورت گرفته که 280 هزار شهید داشته‌ایم،180 هزار نفر از آنها در عملیات‌های مستقیم به شهادت رسیده‌اند و 100 هزار نفر در سایر مواقع مانند بمباران‌های شهری یا شیمیایی به شهادت رسیده‌اند که 15 هزار عنوان کتاب تاکنون با موضوع دفاع‌مقدس منتشر شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس