کد خبر 611216
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵

اندیشکده آمریکایی نوشت: «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه با حمایت ظاهری از «دونالد ترامپ»، بذر نفاق و بی‌اعتمادی را در قلمروی سیاسی آمریکا کاشته است.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «ویلسون سنتر» در گزارشی به موضوع روز حمایت مسکو از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وقایع رخ داده پرداخته و نوشت: دونالد ترامپ با تعهد به همراهی با مسکو به ستایش بیش از حد «ولادیمیر پوتین» پرداخته است. روسیه نیز با پدیدار شدن گسترده و رو به افزایش در ساز و کارهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نه تنها در سیاست خارجی این کشور وارد شده بلکه به عنوان عروسک‌گردان هراسناک پشت سر ترامپ قرار گرفته در حالی‌که متهم به حمله هکری به شبکه رایانه‌ای کنوانسیون دموکرات‌ها و موارد دیگر چون مداخله در روند سیاسی آمریکاست.

بحث روز دسیسه ارتباط  بین «دونالد ترامپ» و کرملین، مرکز قدرت روسیه، اینک به سرعت به جریان اصلی فکری - رسانه‌ای آمریکا مبدل شده به طوری‌که «آندرو روزنتال» یادداشت‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز درباره این‌که ترامپ مشغله ذهنی در پوتین و روسیه شده است یا خیر، مواردی را مطرح کرده است. «پاول کروگمن» اقتصاددان وابسته به جناح چپ و یادداشت نویس روزنامه نیویورک تایمز نیز ترامپ را «نامزد انتخاباتی سیبری» نام نهاد. «جفری گلدبرگ» روزنامه نگار مشهور آمریکایی در نشریه «آتلانتیک»، «هیلاری کلینتون» دموکرات را   شخصی علیه ولادیمیر پوتین نامید. «فرانک فوئر» دیگر روزنامه نگار آمریکایی نیز در مطلبی درباره ترامپ و «پاول منفورت» مدیر ترامپ و مشاور سیاست خارجی او، با زیر سئوال بردن ترامپ او را «عروسک خیمه شب بازی پوتین» خواند.

در ادامه این مطلب آمده است: همه موارد به طور طعنه آمیزی حکایت از آن دارند که مسئولان سیاسی روسیه با اعمال نفوذ قصد مداخله خارجی در انتخابات آمریکا را دارند و سعی دارند تا همه بازیگران مستقل را تحت احاطه موثر خود در آورند.   این در حالی است که روسیه خود قانونی را وضع کرده که بر اساس آن هر موسسه مردم نهادی که از سرمایه‌های خارجی بهره می‌برد را «عامل بیگانه » معرفی نماید.

بنابراین گزارش، مورد دیگر از جانب پوتین است که  او دست‌کم سعی کرده نشان دهد آشکارا علاقه‌ کمی به ترامپ دارد اما اخیرا ترامپ را فردی سرزنده‌ نام نهاد و از طرح او در احیای روابط آمریکا و روسیه استقبال کرده است. از سویی دیگر هیلاری کلینتون نیز مایه خشم و احساسات تند کرملین بوده است به طوری‌که پوتین درباره هیلاری کلینتون گفته بود: «کلینتون برای برخی از عوامل داخل کشور ما علائمی را ارسال کرده و جریانی را ایجاد کرده است.»

 موردی که دو روزنامه نگار آمریکایی نیز بدان اشاره و عنوان ساختند که پوتین، کلینتون را متهم کرده و از عبارت قدیمی که برای عملیات مخفی «کا.گ.ب» (نیروهای امنیتی شوروی) به‌کار برده می‌شد، استفاده کرده است.

در ادامه این مطلب با اشاره به ماجرای حمله سایبری به کنوانسیون دموکرات‌های آمریکا در روزهای اخیر و بیان رد یا پذیرش این حمله به روس‌ها آمده است: این امر ممکن است که تلاش از سوی روس‌ها برای آتش برپا کردن باشد و آن‌‌ها این کار را با حمایت عواملی در اروپا انجام داده باشند.

«ماتیو روجانسکی» مدیر اندیشکده «کنان» در گفت‌و‌گویی با روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه گفت: «پوتین باید نسبت به این موضوع که این مداخله مستقیم می‌تواند در رای دهندگان آمریکایی به ویژه اهالی ایالت‌های تاثیرگذار پنسیلوانیا و اوهایو  نتیجه معکوس گذارد، آگاهی داشته باشد. اما این امر مشهود نیست. هرچند ترامپ ممکن است بسیار مخرب‌تر نسبت به معیارهای روسیه باشد و سیاست‌هایی را بکار بندد که شاید منجر به ستیزهای منطقه‌ای و رواج جنگ افزارهای اتمی شود که در راستای منافع ملی روسیه نیست اما به نظر می‌رسد که نخبگان سیاسی روسیه در واقع حامی ترامپ هستند.»

 اندیشکده ویلسون در خاتمه این گزارش نوشت: آن‌چه که مسکو اینک موفق به انجامش شده این است که همگان باور دارند پوتین حامی ترامپ است. این خود به تنهایی برای کاشتن بذر نفاق و بی‌اعتمادی در  قلمروی سیاسی آمریکا کافی است و وجود الفاظی چون «دست نشانده» و «عامل بیگانه» صفحات مطبوعات آمریکا و به طور عمده لیبرال‌ها را پر کرده‌اند. مشخص نیست که آیا کرملین در انتخابات آمریکا هواداری داشته باشد یا خیر، اما به یقین مشخص است که سیاستمداران روسیه دوست‌دار مشاهده چه چیزی هستند. آن‌ها شیفته گرفتار شدن دیگران (آمریکایی‌ها) در تله روسی هستند. آن‌ها اینک همان کاری را می‌کنند که مخالفانشان با کمک عوامل خارجی در این کشور می‌کنند و از مشاهده این مساله خوشحال می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • grubbs ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    فک نکنم ظاهدی باشه پوتین و ترامپ خیلی وعده ها بهم دادن و هم مردم امریکا هم روسیه دوست دارن روسیه و امریکا بهم نزدیک شن برا همین رای های ترامپ بیشتر میشه فکر کنم.... اگر روسیه هم به امریکا نزدیک بشه ایران علیه مواضع مخالفانه ی ترامپ تنها میمونه....
  • صادق ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    پوتین بسیار آدم زیرک و باهوشی است . او نشان داده هرکاری که به نفع خودش و کشورش باشد انجام میدهد . در رابطه با آمریکا دو احتمال وجود دارد: 1-قصددخالت و تاثیرگذاری در انتخابات و احیانا تفرقه افکنی 2- احتمال داده ترامپ پیروز انتخابات است و از همین الان بنای مراوده و همکاری را با او آغاز نموده بخصوص که پالس مثبت نیز از ترامپ ارسال شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس