کد خبر 617042
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد که یک هکر اطلاعات شخصی اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا را هک و بر روی اینترنت منتشر کرد.

 به گزارش مشرق، سی ان ان روز شنبه گفت: هکری که خود را 'گوسیفر 2' (Guccifer 2.0) نامیده، اطلاعات اعضای حزب دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا را که شامل شماره تلفن و ایمیل های شخصی می شود را هک و جمعه شب این اطلاعات را بر روی 'ورد پرس بلاگ' قرار داد.

سی ان ان افزود: این گنجینه از اطلاعات همچنین شامل اطلاعات کمیته کارزار همایش دمکراتیک (DCCC) – کمیته دمکرات های کنگره آمریکا- درخصوص نام کاربری ورود به خدمات آبونه روزنامه های واشنگتن و شرکت های پژوهشی تحلیلی است.

سی ان ان گزارش داد: این هکر همچنین اسناد مربوط به تحلیل نامزدها در ناحیه هجدهم فلوریدا و جمع آوری پول برای 'نانسی پولسی' رهبر اقلیت مجلس نمایندگان در کارزار انتخاباتی 'مورگان کارول' برای راهیابی به گنگره از ایالت 'کلرادو' را منتشر کرده است.

'مردیت کلی' (Meredith Kelly) دبیر مطبوعاتی DCCC دربیانیه ای گفت: همانطوری که پیشتر نیز اشاره شد، این کمیته هدف حملات سایبری قرار گرفته است و با نیروهای پلیس و امنیتی برای تحقیقاتی که در جریان است، همکاری می کنیم.

بنابراین گزارش دبیرمطبوعاتی DCCC افزود: ما از انتشار اسناد و اطلاعات مربوط به شبکه خود آگاهیم و تحقیقات درمورد صحت آنها در جریان است.

سی ان ان گزارش داد: هکری که دست به این اقدام زده، درپستی نوشته است که زمان برای انتشار تازه است، همه شما شاید درمورد هک شدن DCCC شنیده باشید، این هک شدن حتی آسان تر از رخنه به DNC (کمیته ملی دمکرات) ها بود.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: راهی برای مشخص ساختن هویت 'گوسیفر2' وجود ندارد، این نام اشاره به هکر رومانیایی دارد که متهم به هک کردن اطلاعات چندین چهره شناخته شده سیاسی آمریکا همچون، جرج بوش پدر و پسر است.

این شبکه خبری افزود: درحالی اطلاعات مربوط به DCCC از سوی این هکر ناشناس منتشر می شود که 'نانسی پولسی' رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه گذشته هک شدن اطلاعات مربوط به کمیته ملی دمکرات ها (DNC)، را 'واترگیت الکترونیک' خواند.

نانسی پولسی گفته بود در ارتباط با کارزار انتخابات ریاست جمهوری این هک شدن به منزله 'واترگیت الکترونیک' است.

پیشتر سایت افشاگر 'ویکی لیکس' درژوئیه 2016 نزدیک به 20هزار ایمیل مربوط به کمیته ملی دمکرات ها را پیش از همایش این حزب بر روی اینترنت منتشر کرد.
این ایمیل ها حاکی از تمایل این حزب به نامزدی هیلاری کلینتون و در مخالفت با نامزدی 'برنی سندرز' بود.

جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس در 29 ژوئیه (هشتم مرداد) دراین باره به سی ان ان گفته بود: ما موارد بیشتری درخصوص کارزار انتخابات هیلاری کلینتون در اختیار داریم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس