رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، ممکن است روسیه برای نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش کند. این اظهارات در پی افشای ایمیل‌های "کمیته ملی حزب دموکرات" مطرح می‌شود که کارشناسان آن را به هکرهای روسی نسبت می‌دهند.

 به گزارش مشرق، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با "ان‌بی‌سی" در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا روسیه برای نفوذ در انتخابات هشتم نوامبر تلاش می‌کند، گفت: هر چیزی ممکن است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این مصاحبه که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره افشای بیش از 19 هزار ایمیل از کمیته ملی دموکراتیک، تحقیق می‌کند. ایمیل‌ها نشان می‌دهد که کمیته مذکور بین دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات، از هیلاری کلینتون در مقابل سناتور برنی سندرز حمایت کرده است.

اوباما گفت: می‌دانم که کارشناسان این اقدام را به روس‌ها نسبت داده‌اند. آنچه می‌دانیم این است که روس‌ها سیستم‌های ما را هک کرده اند، نه تنها سیستم‌های دولتی بلکه سیستم‌های خصوصی.

افشاگری‌های مذکور آن هم از سوی کمیته‌ای که باید بی‌طرفی خود را نگاه دارد، منجر شد تا "دبی واسرمن شولتز" از ریاست کمیته ملی دموکراتیک آمریکا کناره‌گیری کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد رسمی دموکرات‌ها در انتخابات هشتم نوامبر، قرار است در انتخابات با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به رقابت بپردازد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: نمی‌توانم انگیزه‌های این افشاگری را مستقیما بگویم. آنچه میدانم این است که دونالد ترامپ مکررا ولادیمیر پوتین را ستایش می‌کند.

ترامپ میلیاردر غالبا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را مورد ستایش قرار داده و او را "رهبری قوی" خطاب کرده است. این تاجر نیویورکی همچنین اخیرا گفت که زمانی که به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید راه یابد، ناتو به صورت خودکار از کشورهای حوزه بالتیک که زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شدند، دفاع نخواهد کرد. اوباما در مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت: گمان می‌کنم ترامپ حمایت بسیار مطلوبی از سوی روسیه دریافت می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس