کد خبر 644088
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

رئیس جمهور روسیه ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر حملات سایبری مسکو علیه واشنگتن را رد و این اقدام را یک نوع شگرد انتخاباتی توصیف کرده است.

 به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: ادعاهای آمریکا در خصوص دست داشتن روسیه در حملات سایبری علیه واشنگتن، به هدف منحرف کردن رای دهندگان آمریکایی از مشکلات داخلی است.

واشنگتن هفته گذشته رسما دولت روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی از طریق حملات سایبری و هکری به سازمان ها و موسسات سیاسی متهم کرده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی رسما دولت روسیه را به داشتن نقش مستقیم در حملات سایبری به گروه ها و سازمان های سیاسی آمریکایی متهم کرده اند.

در این بیانیه آمده است: هدف اصلی دولت روسیه از نقش مستقیم در حملات سایبری علیه سازمان ها و گروه های سیاسی آمریکا، دخالت در روند انتخابات آمریکا بوده است.

پوتین در سخنانی در حاشیه اجلاس کشورهای بریکس در هند، تصریح کرد: مشکلات زیادی در آمریکا وجود دارد. در این شرایط از روش های مختلفی برای منحرف کردن افکار رای دهندگان از توجه به مسائل داخلی استفاده می شود.

وی مقامهای آمریکایی را به تلاش برای ترسیم چهره روسیه به عنوان یک دشمن متهم کرد و گفت: هدف اصلی این است که کل کشور آمریکا برای مقابله با روسیه متحد شود.

کاخ کرملین روز شنبه نیز تهدیدات بی سابقه واشنگتن علیه مسکو را به خاطر یک سری حملات سایبری ادعایی، محکوم کرد.

روز جمعه جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی تاکید کرد: پیامی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر حملات هکری ادعایی، ارسال خواهد شد.

دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین فورا اظهارات بایدن را محکوم کرد و گفت: مسکو اقدامات احتیاط آمیزی را برای حفاظت از منافع خود در برابر تهدیدات بی سابقه و غیر قابل پیش بینی آمریکا اتخاذ می کند.

وی تصریح کرد: تهدیدات علیه مسکو و رهبری ما به سطح بی سابقه ای رسیده است چرا که این تهدیدات از سوی معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان تاکید کرد: همه در آمریکا در این باره صحبت می کنند که این روسیه است که در حال هدایت انتخابات ریاست جمهوری است. ما حتی یک سند و یک مدرک ساده برای اثبات این مساله مشاهده نکرده ایم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس