هم‌حزبی‌های نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از وی به خاطر مطرح کردن اظهارات اسلام‌ستیزانه انتقاد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها در داخل آمریکا به اظهارات توهین‌آمیز نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به یک زوج مسلمان آمریکایی ادامه داد.

«دونالد ترامپ»، میلیاردر جنجالی و نامزد حزب جمهوری‌خواه، روز یکشنبه این اظهارات توهین‌آمیز را درباره «خضر خان» و همسرش مطرح کرده بود که پنجشنبه هفته گذشته در همایش ملی حزب دموکرات از هیلاری کلینتون، رقیب ترامپ در انتخابات حمایت کرده بود.

خضر خان و همسرش به عنوان پدر و مادر یک سرباز آمریکایی مسلمان که در جنگ عراق کشته شده بود به این همایش دعوت شده بودند. در آن مراسم، «خضر خان» سخنرانی کرد ولی همسرش پشت تریبون نرفت.

 «ترامپ» یکشنبه در مصاحبه با «ای‌بی‌سی نیوز» گفت: «اگر به همسر او نگاه کنید آنجا ایستاده است. حرفی برای گفتن نداشت. شاید اجازه‌ای برای اینکه چیزی بگوید نداشت.»

اظهارات این میلیاردر جنجالی تا کنون با واکنش‌های گسترده رو به رو شده و در روزهای گذشته بسیاری از مسلمانان در آمریکا خواستار عذرخواهی ترامپ شده‌اند.

روز دوشنبه دامنه انتقادات به نمایندگان هم‌حزبی «ترامپ» در کنگره آمریکا کشیده شد.

«پات تومی»، «مک تورنبری»، «پال رایان»، «میچ مک‌کانل»، نمایندگان حزب جمهوری‌خواه تعدادی از نمایندگانی هستند که اظهارات ترامپ را نامناسب خوانده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس