سیستم‌های انتخاباتی ایالت‌های آریزونا و ایلینوی آمریکا توسط هکرهای روسی هک شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، هکرها سیستم ثبت نامی رای دهندگان انتخابات آمریکا در ایلینوی و آریزونا را هدف قرار دادند. «ای بی آی» نیز به مقامات رسمی آریزونا در ماه ژوئن هشدار داد که روس‌ها در پس حمله به این سیستم انتخاباتی قرار دارند.

«مت رابرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ایالت آریزونا، با بیان تهدید آمیز بودن این حمله گفت: «اگر دامنه خطرها را از بازه 1 تا 10 تصور کنیم این خطر عدد 8 را کسب می‌کند.»

البته مشخص شده که هکرها سیستم انتخابات سراسری آمریکا  یا دیگر ایالت‌ها را هک نکرده‌اند. آن‌ها با سرقت نام کاربری و رمز یک مقام رسمی مسئول انتخابات در «گیلا کانتی» دست به این اقدام زده‌اند.

رابرت گفت: هنوز مشخص نشده که این هکرها جز مجرمین بین‌المللی بوده‌اند یا اینکه توسط دولت روسیه برای این کار گماشته شده‌اند.

این هک سایبری نشان دهنده منافع روسیه در انتخابات آمریکاست که پس از کشف اطلاعات زیاد از سرورهای کمیته حزب دموکرات آمریکا صورت گرفت.

اطلاعات کمیته حزب دموکرات و ایمیل‌های شرم آور سران این حزب منجر به استعفای «دبی واسرمن شولتز» رئیس کمیته حزب دموکرات شد و لکه تاریکی را در زمان نامزدی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات بر دامن این حزب گذاشت.

این هکرها هیچ گونه اطلاعاتی را تغییر نداده و دستکاری نکردند.

«کایل توماس» مدیر سیستم انتخاباتی و رای دهی هیئت انتخاباتی ایالت ایلینوی طی پیامی که به تمامی مقامات انتخاباتی این ایالت ارسال کرده بود گفت: «این حمله بسیار پیچیده است و به احتمال زیاد توسط نهادهای بین المللی خارجی ایجاد شده است.»

هکرهای سرورهای انتخاباتی ایلینوی می‌توانستند تمام سوابق رای دهندگان را جمع آوری کنند اما تنها به میزان کمی از این اطلاعات دسترسی پیدا کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس