اندیشکده «بروکینگز» در گزارشی در خصوص نشست اخیر اتحادیه عرب نوشت عدم حضور «ملک سلمان» پادشاه عربستان در این نشست مهم، سوالاتی را درباره سلامت وی مطرح می‌کند.

 به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در گزارش خود در خصوص نشست اخیر اتحادیه عرب نوشت ملک سلمان در نشست اخیر اتحادیه عرب در موریتانی شرکت نکرد که این مسئله گمانه‌زنی‌هایی درباره عدم سلامت وی به عنوان دلیل اصلی این عدم حضور مطرح کرده است.

این گزارش می‌افزاید: «سلامت ملک سلمان از همان ابتدا که در سال گذشته بر تخت پادشاهی عربستان سعودی نشست، همواره به عنوان یک سوال بزرگ و مسئله مهم مطرح بوده است.»

بنا بر این گزارش، رسانه‌های سعودی وعده داده بودند که پادشاه این کشور روز یکشنبه به مراحل پایانی نشست سران اتحادیه عرب خواهد رسید. اما ظاهرا در حال حاضر وی در سفری در مغرب به سر می‌برد و تیم پزشکی خود را نیز همراهش برده است.

بروکینگز در ادامه تأکید کرد: «همین مسائل در کنار این موضوع که هنوز هیچ توضیح رسمی در رابطه با عدم حضور پادشاه عربستان در نشست سران اتحادیه عرب منتشر نشده، باعث شده تا موضوع سلامت ملک سلمان به عنوان پادشاه عربستان سعودی زیر سوال برود.»

نشست روز یکشنبه سران اتحادیه عرب در نواکشوت موریتانی در شرایطی برگزار شد که شمار قابل توجهی از روسا و سران کشورهای عربی در این نشست حضور پیدا نکرده بودند از جمله «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عبدالله دوم» پادشاه اردن. از سوی دیگر  «تمیم بن حمد» امیر قطر نیز که در این نشست حضور داشت بعد از قرائت بیانیه افتتاحیه سالن اجلاس را ترک کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس