کد خبر 583966
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

سفیر عربستان در عراق مدعی شد ایران با فرستادن مستشاران نظامی‌اش به عراق، به دنبال فرقه‌گرایی برای رسیدن به اهداف خاص خود است.

به گزارش مشرق، «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق در جدیدترین اتهام‌زنی‌های این کشور علیه تهران، مساله فلوجه عراق بهانه قرار داد.
 
بر اساس گزارش «سی‌ان‌ان» عربی، السبهان در صفحه توئیتر خود نوشت: «حضور شخصیت های تروریستی ایرانی در نزدیکی فلوجه دلیل آشکار بر آن است که آنها به دنبال سوزاندن عراقی‌های عرب در آتش کشنده فرقه‌گرایی است و تاکیدی بر رویکرد دموگرافی (بافت جمعیتی) آنهاست».
 
وی در 29 ماه گذشته (می) نیز در توئیتی مدعی شده بود: « ایران از طریق ساختن جنگ شیعه و سنی به دنبال آشوب‌افکنی و نابودی عرب‌هاست و متاسفانه ابزارهایی در اختیار دارد که با آنها شیعیان عرب را تحریک (به تنش) می‌کنند».
 
بر اساس گزارش مذکور، السبهان در ادامه گفت: حضور شخصیت‌های ایرانی در عراق دیگر مساله‌ای مخفی نیست زیرا سخنگوی وزارت خارجه این کشور به صراحت به حضور مستشاران ایرانی در عراق به فرماندهی «قاسم سلیمانی» اعتراف کرده است.
 
فضاسازی عربستان علیه ایران در خصوص عملیات فلوجه در حالی انجام می‌شود که مقامات عراقی چندین بار تأکید کرده‌اند که حضور ایران در عراق برای مبارزه با تروریسم، بنا به خواست بغداد است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    نفهم اینو بفهم ملت شریف عراق بسیار فهیم وآگاه تر ازاین هستند که یاوه های سگهایی مثل تورا گوش کنند درضمن تروریست شما هاهستید که تهمل کوچکترین انتقاد را ندارید وبا کوچکترین اعتراض حمام خون به راه می اندازیدتروریست شما وهابی هاهستید به امیدروزی که شما سگهای آمریکایی صهیونیستی را با اینهمه جنایتی که انجام دادهید به سزای عملتان برسانیم
  • پسر ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    لعنت خداوند بر اعراب وهابی نحس نجس وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس