ساعاتی پس از صدور دستور آمادگی همه تسلیحات اتمی کره شمالی، مذاکرات کره جنوبی و آمریکا برای استقرار سامانه پدافند موشکی «تاد» در شبه‌جزیره، آغاز شد.

به گزارش مشرق، با تصویب قطعنامه شورای امنیت برای بازرسی همه کشتی ها و هواپیماهای راهی به کره شمالی و راهی شده از کره شمالی و واکنش موشکی پیونگ‌یانگ به این قطعنامه، اوضاع در شبه‌جزیره کره متشنج‌تر شده است.

بر اساس گزارش یونهاپ، ژنرال «جان کیون‌سو» از سوی دولت کره و ژنرال «رابرت هدلوند» از سوی دولت آمریکا، امروز مذاکراتی را د محل وزارت دفاع کره با دستور کار بررسی نحوه استقرار سامانه «تاد» آغاز کرده‌اند» چین به شدت مخالف ورود این سامانه پدافندی پیشرفته به کشورهای همسایه خود است.

کره شمالی دیروز در واکنش به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه خود، موشک‌های کوتاه‌برد به دریای شرق یعنی جایی در غرب ژاپن و شمال شرقی کره جنوبی، شلیک کرد.

ساعات اولیه امروز صبح به وقت تهران هم رهبر جوان کره شمالی دستور داد که همه تسلیحات اتمی این کشور، در حالت آماده برای استفاده احتمالی قرار بگیرند.

«سئول» پایتخت پررونق کره جنوبی که این روزها با پرواز مداوم‌تر بالگردهای بلک‌هاوک ارتش، چهره‌ای نظامی‌تر به خود گرفته، تنها 50 کیلومتر با مرز کره شمالی فاصله دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس