درخواست مردم بغداد برای اخراج سفیر سعودی، عذرخواهی طیب‌نیا از مردم بخاطر فیش‌های نجومی و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یکشنبه 20 تیر ماه به شرح زیر است:
 
 
سیاست
 

طیب‌نیا حساسیت مردم در ماجرای فیش‌های حقوقی را ارج نهاده و اظهار کرد: ابایی از عذرخواهی از مردم بابت آنچه که در مورد فیش‌های حقوقی منجر به رنجش خاطر مردم شد، ندارم.
 

مجلس دهم در یکی از اولین آزمون‌های جدی خود قرار است پیشنهاد دولت برای حذف مصوبه مجلس قبلی در قانون بودجه ۹۵ درباره الزام قوه مجریه به حفظ کارت سوخت و عرضه مجدد بنزین دو نرخی را مورد بررسی قرار دهد. 
 

عباسی در یادداشتی نوشت: من خودم سالها وزیر بودم متوسط حقوق ماهانه دریافتی ام از طول سال های وزارت حدود 3 میلیون تومان بوده است. همه ی همکارانم هم در دولت نهم و دهم همینطور بودند. 
 

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای نوشت: دستگاه‌های حاکمیتی نسبت به ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی حقوق مدیران ارشد خود اقدام نمایند. 
 
فرهنگ و هنر
 

فیلم سینمایی «لابی» محمد پرویزی با بازی شهاب حسینی در نووهتل کلید خورد.
 

«دورهمی» دیشب میزبان کامبیز دیرباز بود و در میانه برنامه مدیری از ترانه علیدوستی برای حضور در برنامه شبانه اش دعوت کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در دو جلسه اخیری که با مقامات کشور عربستان داشتیم، آنها وعده داده‌اند که پس از ایام حج امسال غرامت شهدای حادثه منا را به خانواده‌های آنها پرداخت کنند. 
 

سینمای کیارستمی وامدار زیبایی است و ناتورالیسم نهفته در آثارش روح زیستن و چگونه مردن را نمایان می سازد، در واقع زندگی و مرگ دو روی نگاهی است که همیشه سایه اش بر آدمی هموار بوده و دلی کهربایی و روحی آسمانی برای به تصویر درآوردن چنین برهانی نیاز است. 
 
اقتصاد
 

وزیر نفت علت انفجار پتروشیمی بوعلی را نقص فنی و سیستماتیک بیان کرد.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛در هیاهوی افزایش اسکناس و ایران چک های تقلبی در بازار آنهم در سکوت بانک مرکزی، فضا برای کاسبی برخی افراد نیز فراهم شده تا جایی که این روزها به اجناس فروشگاه های لوازم التحریر دستگاه تشخیص اسکناس نیز اضافه شده است. 
 
 

رئیس کل بانک مرکزی خواستار اصلاح نظام تامین مالی شد و از انباشته شدن بدهی‌های دولت به شبکه بانکی انتقاد کرد. 
 
 

بازار خودروی ایران سال‌ها وماه‌های پر حاشیه‌ای را پشت سر می گذارد. از یک سو قیمت گذاری خودروهای تولید داخل همچنان محل بحث بین شوراری رقابت و وزارت صنعتی است که با طرفداری از خودروسازان اعتقاد دارد قیمت گذاری خودرو ها باید آزاد شود و .... 
 
 
بین الملل
 

اهالی منطقه کراده در مرکز بغداد، اخراج سفیر عربستان از عراق را خواستار شدند.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

فرانسوا اولاند گفت: شکست های اخیر گروه تکفیری صهیونیستی داعش ممکن است به جسور شدن دیگر گروههای افراط گرا منجر شود. 
 

کارشناس سیاسی روس گفت: انتخاب «هیبت الله آخندزاده» به سرکردگی طالبان مورد تائید آمریکا و تحت نفوذ آنها قرار دارد. 
 

بررسی روند مذاکرات نشان می‌دهد آمریکا در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه مدت از ژنو تا وین (از توافق موقت ژنو تا توافق نهایی برجام در وین) به صورت گام به گام فریب بزرگی را عملیاتی کرده و بر مبنای آن، جامه رفع تحریم‌ها به کلی آب رفته است. 
 
 
ورزش
 

شهباززاده امروز باز هم دست خالی باشگاه استقلال را ترک کرد.
 

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛علی دایی از پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کرده و این کمیته هم برای رسیدگی به درخواست علی دایی زمان تعیین کرده است. 
 
 

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال هم به جمع ستارگان جهان دعوت شد تا در مراسم افتتاحیه لیگ هند شرکت کند. 
 

سرمربی استقلال ادعا می‌کند که بازی امشب آخرین فرصت برای رونالدو است که بتواند کاری برای کشورش انجام بدهد. 
 
 
جامعه
 

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: طی 20 روز گذشته دو پرستار در تهران و بابل از سوی پزشکان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که به بیمارستان‌ها نامه‌نگاری کردیم که تا حداقل عذرخواهی کنند اما به این هم راضی نیستند.
 

سارقی که سوژه سرقت‌هایش، ماشین های موتور روشن بود به دام پلیس افتاد.
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پُشت پرده ادغام مدارس تیزهوشان، گفت: این اقدامات انجام می‌شود تا صندلی خالی مدارس غیردولتی پُرتر شود. 
 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید حکم تخریب علاء الدین اجرا شود و نباید در اجرای آن تعللی صورت گیرد، تعلل در اجرای حکم یعنی جفا کردن به شهر و اگر به این منوال کارها پیش رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. 
 
دفاع و امنیت
 

همزمان با عید فطر تعدادی از مرزبانان کشورمان در منطقه جکیگور طی درگیری با گروهک های تروریستی مانع ورود آنان به خاک میهن اسلامی شدند که در این درگیری 4 نفر از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند.
 

ایران، نقشه‌های جغرافیایی از سطح زمین را به چند کشور منطقه صادر کرده است. از جمله مهمترین کاربردهای این نقشه‌ها، کاربری نظامی آنها است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عمار داره این خاک مختار داره این خاک ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    کو کامنت من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس