رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم گفت: در بودجه سال 95 و در تبصره 22 ،مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از پولهای ایران که قبل از انقلاب و درزمان طاغوت برای وزارت جنگ مقرر شده بود قرار بود در اختیار نیروهای مسلح کشورمان قرار گیرد که این موضوع با مخالفت دولت همراه شده است.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم پیرامون کاهش 5 هزار میلیارد تومان از بودجه دفاعی کشورمان از سوی دولت که حاصل حکم دعاوی بین المللی به نفع ایران در یک پرونده قراردادهای تسهیلاتی قبل از انقلاب بود، اظهار کرد: در بودجه سال 95 و در تبصره 22 ،مبلغ 5 هزار میلیارد تومان از پولهای ایران که قبل از انقلاب و درزمان طاغوت برای وزارت  جنگ مقرر شده بود قرار بود در اختیار نیروهای مسلح کشورمان قرار گیرد که این موضوع با مخالفت دولت همراه شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بر اساس تبصره22 موضوع ابلاغ این 5 هزار میلیارد تومان را به دولت ابلاغ کرد و تأکید کرد پولی که از اموال بلوکه شده به کشور بازگشت داده شده است باید در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد ولی متاسفانه دولت از این موضوع سر باز زده و تا به امروز اقدام انجام نداده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت هر موقع بودجه ای کم می آورد به سراغ نیروهای مسلح و دفاعی کشور می رود، تأکید کرد: این روند اتخاذ شده به نظر بنده خلاف سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و امکان اینکه ما حداقل بودجه را به بخش امنیت و دفاع کشور و نیروهای مسلح اختصاص بدهیم صلاح نیست.

کوثری گفت: این 5 هزار میلیارد تومان باید در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور به کار گرفته شود تا ما بتوانیم در این زمینه به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: این پول در واقع از پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا محسوب شده که الان به کشور و به خزانه دولت بازگشت داده شده است و طبق تبصره 22 این بودجه باید برای تقویت نیروهای مسلح باقی بماند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم خاطر نشان کرد: انشاء الله مجلس نسبت به اجرای این بند به دقت وارد عمل شود تا نیروهای دفاعی و مسلح کشورمان تا حدودی با استفاده از این بودجه به راحتی بتوانند در راستای تقویت و افزایش توان دفاعی کشور وارد عمل شوند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    حالا از برجام پنج هزار میلیارد تومان رسیده که سر اون دعوا می کنید بعد هی بگید برجام حاصلی نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس